י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
עושק משווע

בחור ישיבה נגד העיתונים: פתח קו מאורסים

בחור ישיבה נגד העיתונים היומיים: פתח קו מאורסים. "צריך להתעדכן על זה כמו מזג אוויר ולא לשלם כסף ליומונים"  

בחור ישיבה נגד העיתונים: פתח קו מאורסים
חרדי משוחח בפלאפון צילום: פלאש 90

יש עדיין יהודים שבימינו עדיין קוראים עיתון יומי וכאשר פותחים העיתון, בראש ובראשונה מעיפים מבט אל עבר מדור המאורסים הסמוך, או במקרה היותר מצער לעבר מדור מודעות האבל בכדי לדעת את מי לנחם ומתי. 

בזמנינו עם ההתקדמות הטכנולוגיה כאשר רובנו מתעדכנים באתרי החדשות, יזם בחור ישיבה "קו מאורסים" ששם יעדכנו כמידי יום את המאורסים במגזר החרדי במקום לשלם על מודעות פרסום בעיתון.  

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מדובר בבחור צעיר מאחת הישיבות החשובות בירושלים (שמו המלא שמור במערכת מ.ו.) שהקים את הקו. בשיחה ל'בחדרי חרדים' הוא אומר "שאלתי את עצמי לפני שבוע שאלה מתבקשת. הרי בשביל להתעדכן בתחזית מזג האוויר אני מתקשר לקווי התוכן השונים. אז למה כשאני רוצה להתעדכן במאורסים של עולם הישיבות אני צריך לחפש את העיתון?". 

ולכן קם ועשה מעשה. הוא ארגן מה שארגן וסידר מה שסידר. ואז הלך גם לבקש אישור מראש הישיבה שלו. ראש הישיבה התייעץ אם רבותיו שנתנו לו אור ירוק למהלך והדבר קם ונהיה. 

לדבריו מודעות מאורסים בעיתונות היומית הכתובה עולים למפרסם בין 450 ל 700 שקל, לדבריו בהתחשב בכך שמרבית הציבור החרדי אינו משופע בממון וגם כך מוציא סכומי עתק בנישואי הילדים. זה לא פחות מעושק משווע.

אך כאן נוצרה בעיה, איך מונעים בקו הודעות על 'פייק' מאורסים שיופצו בכל שדרות הציבור החרדי תוך שניות? א. לדברי מפעיל הקו, את הודעות המאורסים ישאירו הממונים על כך בלבד. ב. תגבה על כל הודעה סכום אפי' לא סמלי של 1 ₪ לתקופה הראשונה ו5 ₪ החל מהחודש הבא. התשלום על המודעה הוא דרך עמדות 'נדרים פלוס' הפזורות ברחבי הארץ שם גם ניתן לכתוב בהערה את פרטי המאורסים וההודעה מגיעה ישירות למנהלי הקו". 

הקו החדש יצר באזז גדול בעולם הישיבות והפך לשיחת היום. המערכת פועלת עם מיטב הפונקציות כפי שיש כיום בקווי התוכן הרבים. במערכת קו המאורסים - יש גם שלוחה לכלל המאורסים בעולם הישיבות כמו בעיתון, וגם שלוחה נפרדת לכל ישיבה ובעתיד גם לכל סמינר, כך לדוגמא, אם מתארס כעת בחור בישיבת חברון / פוניבז', כל חבריו בהווה ובעבר שנרשמו מרצונם לשלוחת הישיבה יקבלו 'צינתוק' מהמערכת למספרם האישי.

בנוסף בישיבות מעל 450 בחורים תהיה הודעה ללא צינתוק על 10 החתונות הקרובות בישיבה. אבל כדי למצוא את שלוחת הישיבה בשביל זה יש זיהוי קולי – אומרים את שם הישיבה ומקבלים את כל ההודעות של שלוחת הישיבה. כך שבשורה התחתונה פרסום מאורס בקו הוא גם כמעט בחינם גם מופץ תוך דקות. וגם מגיע לתפוצה יותר גדולה מכל עיתון יומי. מספר הטלפון של קו המאורסים הוא 0747962100 הקו פתוח לקומה הכשרה. והוא באישור ועדת הרבנים.

קו נייעס מאורסים פרסום מודעה מידע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד