י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אב תלמידת הסמינר בכאב • צפו

"בתי יצאה ללמוד בסמינר וחזרה עם אלונקה"

משפחתה של הנערה שנפגעה מפגיעת מוט ברזל בראשה, מסרה הצהרה לתקשורת • האב אמר בכאב: "בתי יצאה לתומה ללמוד בסמינר וחזרה לטיפול נמרץ עם אלונקה -כשהיא מורדמת ומונשמת" • צפו בתיעוד

"בתי יצאה ללמוד בסמינר וחזרה עם אלונקה"
פינוי באמבולנס צילום: הדס פרוש פלאש 90

משפחתה של הנערה תהילה בן זינו (15), שנפגעה ביום חמישי האחרון מפגיעת מוט ברזל בראשה, מסרה אתמול (ראשון) הצהרה לתקשורת בכניסה למחלקת טיפול נמרץ בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, שם עדיין מאושפזת תהילה בת יעל - כשהיא מורדמת ומונשמת.

בהצהרה, דרש אביה של תהילה, אברהם בן זינו, ממשטרת ישראל, מכוחות הביטחון ומהשב"כ לבצע חקירה מקיפה על אודות האירוע לרבות הנסיבות והמניעים אשר גרמו למוט הברזל לפגוע בראשה של תהילה ולהביא לפציעתה האנושה.

"החטא הגדול של בתי שכמו שכל בנות ישראל רוצות ללמוד, בתי יצאה גם היא לתומה ללמוד בסמינר וחזרה לטיפול נמרץ עם אלונקה שהיא מורדמת ומונשמת", אמר אברהם בן זינו, אביה של תהילה, במהלך ההצהרה.

האב הוסיף בכאב: "בסה"כ היא הלכה ללמוד בבית ספר, בסמינר, באמצע ירושלים. זה החטא שהיא עשתה".

יצוין כי בדיון שנערך ביום שישי בבית משפט השלום בירושלים, השופט אוהד גורדון אמר "איני סבור שהחשד הסביר הוא בעוצמה המצדיקה המשך מעצר" והורה על שחרור שני הפועלים שנעצרו, בתנאים מגבילים.

השופט ציין גם כי ישנו מידע בחקירה המצביע על מחדלי בטיחות, והתפלא למה דווקא אותם מנהלים לא נעצרו. ביום חמישי עוכבו לחקירה חמישה מנהלים (בהם חרדים) ושבעה פועלים, אך כאמור כולם שוחררו.

גורמים המעורים בחקירה מסרו ל'בחדרי חרדים' נודע כי עד לפני כחצי שנה אתר הבנייה היה סגור בעקבות ליקויים בטיחותיים. האחראי על הבטיחות באתר עזב לפני כארבעה חודשים, ומאז אין מי שאחראי על הנושא.

בבדיקת המשטרה התגלו ליקויים חמורים, ובהם פיגום ללא מעקה בטיחות, דבר המסכן את הפועלים, פיגום ללא כיסוי, מה שמסכן את העוברים ושבים - ואת תלמידות הסמינר.

חמור מכך, לאחרונה התלוננו מנהלי הסמינר על כך שחפצים נופלים מהפיגום לחצר - אך דבר לא נעשה בעניין. בתוך כף, מנהלי האתר נקנסו לפני מספר חודשים בעקבות ליקויי בטיחות.

"המשפחה דורשת שתהיה חקירה ושכוחות הביטחון יחקרו את כל מי שעבד שם ואת כל מי שהיה שמה. שכולם יתנו את הדין. אני רוצה שמשהו יבוא ויגיד לי א, ב, ג. לא יכול להיות מצב כזה שאני שולח ילדה ללמוד ואתה מקבל אותה באלונקה מורדמת ומונשמת".

מצבה מאוד קשה, עברנו חמש שעות של ניתוח. מההדף של הברזל יש גוף זר בתוך המוח וכעת אנחנו עומדים לפני בסי.טי שלפי התוצאות שלו יכריעו אם צריך עוד ניתוח", הוסיף בן זינו. עוד ביקש אביה של תהילה בפניה לציבור הרחב "אנחנו מבקשים מעם ישראל להתפלל לרפואתה של תהילה בת יעל, שהקב"ה ישלח לה רפואה שלמה".

חזרה באלונקה. אב המשפחה בפתח בית החולים. (צילום: חוננו)

אמא של תהילה, יעל בן זינו, דיברה אף היא, ואמרה: "תודה לכל עם ישראל שהתפלל והתאחד במיוחד להעתיר בתפילות שהיא תבריא בעז"ה, ושתחזור לאיתנה. תודה לסמינר שעוטף אותנו בלי הפסקה. תודה לצוות הרפואי המדהים שלא מפסיק לדאוג לה ולדאוג לנו בכל רגע נתון. תודה לארגון חוננו שהתנדבו ללוות אותנו משפטית ולעזור לנו".

עוד אמרה האם: "תהילה היא ילדה אצילה שכל מי שהכיר אותה, אוהב אותה. אף פעם היא לא אמרה לאף אחד לא. יכול להיות שמחר מכניסים אותה לניתוח נוסף ואני מבקשת מכל עם ישראל שיתפללו ושיעשו מעשה טוב, אפילו קטן לזכותה, על מנת שבעז"ה היא תקום בריאה ושלמה", הוסיפה אימא של תהילה.

עו"ד חיים בלייכר, המייצג את המשפחה מטעם ארגון חוננו, אמר "אנחנו יודעים שהרבה פיגועים לא קוראים בתכנון של הפיגוע לפרטי פרטים, אלא פעמים רבות נקראת הזדמנות למפגעים והם פשוט מנצלים את ההזדמנות באותו הרגע".

"לצערנו גם האלו שעובדים בישראל, אנחנו יודעים מניסיון רב, אכולים בשנאה וברגשות לאומניות למיניהם, ולכן יש לפעמים חשש מאוד כבד שאירוע כזה הוא לא מקרי. מדובר פה בפועלים ועל פי עדויות שמתחילות להגיע אלינו בימים האחרונים, היו התגרויות בבנות מבחינת זריקות דברים".

עוד אמר עו"ד בלייכר "ברגע שיש אירוע כזה עולה מעליו החשש שהאירוע הזה מכוון, כי הגורם שממנו הגיע הברזל, אותם האנשים שהיו שם, יש מה לחשוד בהם שיש להם כוונה לאומנית. לכן, לא ייתכן שהכיוון הזה יישלל בכזאת מהירות. אנחנו דורשים שוב פעם שהמשטרה תגיע ותחקור את כל מי שהיה שם".

לדבריו: "כל הפועלים וחקירה מקיפה ולקחת את כל הממצאים במקום, כולל תביעות אצבעות וDNA כי יש לנו חשד מאוד גדול שהאירוע הזה לא תמים, ולכן כל עוד זה לא נעשה אנחנו נשאר בספק גדול מה היה שם".

"החשש הגדול הוא שהרבה מאוד יהודים נפגעים כתוצאה מאירועים לאומניים שהרבה פעמים רוצים לעצום עיניים ולהגיד זה לא קורה לנו, אבל לצערנו אנחנו יודעים שהאירועים האלו כן קוראים, ושיש להם הזדמנויות קוראים מקרים שהם פוגעים על רקע לאומני. אנחנו מקווים שהמשטרה אכן תמצא את החקירה עד הסוף ונוכל לדעת את האמת לאמיתה", הוסיף עו"ד בלייכר.

עו"ד מנשה יאדו, המייצג גם הוא את המשפחה מטעם ארגון חוננו, אמר כי בפרוטוקול הדיון השופט קבע בהחלטה שלא נטען למעשה מכוון או מעשה מודע.

"אנחנו לא מוכנים לקבל הנחת עבודה של מצב מכוון או מצב שאינו מודע. מדובר באירוע שאירע במקום שנראה כמו פיר מתחת לאתר בניה במרחק אפס. ניתן להשליך שם את הברזל וייתכן שלא במקרה הברזל פגע ורוצץ את ראש של הילדה הזאת. יש כאן בהחלט צורך, והנסיבות והמציאות שבה אנחנו חיים, מלמדים שיש פיגועי שנאה, ושהשנאה היא בלתי נשלטת ומתפרצת. זה באופן עקרוני".

כזכור, ביום חמישי האחרון נפצעה בן זינו (15) לאחר שמוט ברזל כבד נחת על ראשה מאתר בניה הסמוך לבית הספר בו היא לומדת בירושלים. בן זינו הייתה בחצר בית הספר כאשר לנחת על ראשה המוט הכבד בפתאומיות וגרם לה לפגיעת ראש קשה.

כוחות רפואה שהגיעו למקום העניקו לה טיפול רפואי מציל חיים והיא פנתה לביה"ח כשהיא מונשמת ומורדמת במצב קשה. כמו כן, כוחות משטרה ומז"פ שהגיעו למקום מייד לאחר האירוע, עכבו כעשרה פועלים מאתר הבניה שממנו נזרק המוט, וכן את מנהל העבודה שהיה במקום.

ביום שישי האחרון החליט בית המשפט השלום בירושלים לשחרר את שני החשודים בתנאים מגבילים, למרות שהמשטרה ביקשה להאריך את מעצרים בחמישה ימים נוספים. לטענת המשטרה החשודים ברחו מאתר הבנייה לאחר התקרית אך הגיעו לתחנת המשטרה כשזומנו.

בהחלטתו, קבע השופט כי החשודים, שעובדים באתר בניה סמוך, נתנו הסבר סביר שהם חששו ועזבו אחרי ששמעו צעקות. "בשים לב לתמונת הראיות שאינה מצביעה על מגע של מי מהמשיבים עם המוט שנפל או עבודה עמו, איני סבור כי החשד הסביר הוא בעוצמה המצדיקה המשך מעצר" קבע השופט.

מוט ברזל ליקויי בטיחות אתר בנייה תלמידת סמינר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד