י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
דרמה במערכת הפוליטית

לבני: 'התנועה' לא תתמודד בבחירות הקרובות

יו"ר התנועה, חברת הכנסת ציפי לבני, מי שהייתה עד לא מזמן יו"ר אופוזיציה - הודיעה על פרישתה מהמירוץ לבחירות הקרובות • ח"כ שפיר: "אני מאוד מקווה שהיא לא תפרוש"

לבני: 'התנועה' לא תתמודד בבחירות הקרובות
קמפיין הבחירות שהשיקה לבני לאחרונה צילום: תומר נויברג, פלאש 90

יו"ר התנועה, חברת הכנסת ציפי לבני, מי שהייתה עד לא מזמן יו"ר הקואליציה - צפויה להודיע היום (שני) על פרישתה מהמירוץ לבחירות הקרובות.

לבני ניסתה לנהל מגעים עם יו"ר 'חוסן לישראל' בני גנץ בכדי להתאחד עם רשימתו, וכשאלו כשלו היא החליטה לעשות לביתה.

לבני ניסתה גם להצטרף ליאיר לפיד, אולם גם שם היא סורבה. בנוסף, לבני ניסתה ליצור שיתופי פעולה עם פוליטיקאים לשעבר כמו אהוד ברק ודן מרידור, על מנת שיצטרפו למפלגתה וירוצו במשותף, אולם גם מאמצים אלו לא צלחו.

הודעת הפרישה של לבני מגיעה ברקע תוצאות הסקרים האחרונים, בהם היא איננה עוברת את אחוז החסימה.

היום בשעה 13:30 נערכה מסיבת עיתונאים, במהלכה בישרה על פרישתה הרשמית מהמירוץ לבחירות הקרובות.

ח"כ שפיר בתגובה לכינוס מסיבת העיתונאים של לבני: "‏אני מאד מקווה שלבני לא תפרוש מהפוליטיקה. כל מי ששייך למחנה הדמוקרטי צריך לקוות כמוני, וכך גם כל מי שמבין שהאינטרס העליון של הימין המשיחי זה לחסל נשים אמיצות כמוה, ששוב ושוב מפוצצת את הבלון השקרי שהם ניפחו. מי שנאבקים על ישראל יהודית ודמוקרטית שייכים למחנה אחד, רק כשנפעל כך - ננצח".

במסיבת העיתונאים אמרה לבני: "תפקידה של ההנהגה להגן על חופש הביטוי בלי להכינה לקמפיין התיוגים השקרי, האמנתי שכל השותפים צריכים לשלב ידיים ולשכנע יחד בצדקת הדרך, בלי לקרוץ לצד אחד ובלי לגמגם להתייצב לגוש אחד וליצור פה מהפך - זה לא קרה".

"לעמדות בררות יש מחיר, תמיד, כל חיי הציבוריים הייתי מוכנה לשלם אותם אני שמה את עצמי בצד הצנועה בראשותי לא תתמודד בבחירות הקרובות, אני מאמינה שהצדק עמנו, יש בי כוח נפשי להמשיך להיאבק אבל אין לנו כוח פוליטי, לא אסלח לעצמי אם נאבד קולות".

עוד אמרה לבני: "״כל חיי הציבוריים ליוו אותי אותם הערכים הציוניים שינקתי בבית הוריי. פעלתי כדי לשמור על רוב יהודי בישראל ולעגן את  ההכרה הבינלאומית בישראל כמדינת העם היהודי ובזכותנו להגן על עצמנו מול אויבינו".

בהקשר לתהליך השלום אמרה: "היפרדות לשלום מהפלשתינים הכרחית לשמור על רוב יהודי במדינת ישראל, על זהותה ועל ערכיה, זוהי הכתובת שעל הקיר, זוהי הכתובת שעל לוח ליבי בכל מקום פוליטי בו הייתי, לפיה קיבלתי החלטות על ביטחונה של מדינת ישראל ופעלתי להביא לאזרחיה שלום".

"שלום הפכה מילה גסה, הדמוקרטיה נמצאת במתקפה ועמדה פוליטית שונה מהשלטון הפכה לקללה. את נסיונות ההיפרדות מהפלשתינים כדי לשמור על רוב יהודי החליפו רעיונות הסיפוח שיובילו לרוב ערבי. "במדינתנו פנימה" אמר מנחם בגין, "יהיה הצדק השליט העליון, שליט על כל שליטיה" ועכשיו השליט השתלט על הצדק. הוא תוקף את התקשורת החופשית ומערכות אכיפת החוק והמשפט. הדי 9 שהופיע במערכה הראשונה כבר התחיל בעבודה ואם לא יעצר זו תהיה המערכה האחרונה של הדמוקרטיה".

לבני שיתפה את לבטיה לגבי פרישתה: "היו שיאמרו - 'עדיף היה לפרוש בשיא', מה שמנע ממני לעזוב הייתה תמיד המחשבה שלא אסלח לעצמי אם אדע שיכולתי לתרום עוד והפקרתי את המערכה. היום אני מפסיקה את ההתמודדות של התנועה בראשותי, בידיעה שעשיתי ככל יכולתי למען המדינה האהובה שלי ולמען חיבור הכוחות שילחמו עליה. וזה כבר לא תלוי בי".

"הייתה לי הזכות לתרום לישראל, שמרתי על ישראל כדי לקבל הכרה בה כמדינת העם היהודי. פעלתי וקיבלתי התחייבות שלא תהיה זכות שיבה לישראל, התנעתי פעמיים משא ומתן מדיני וניהלתי אותו תוך שמירה על כל הדברים החשובים לישראל ולביטחונה. קיבלתי החלטות על יציאה למבצעים ומלחמות ופעלתי שיסתיימו בניצחון מדיני. עמדתי בראש מפלגת המרכז הגדולה בישראל ופעלתי לאיחוד כוחות למען הדרך שלנו. הפעם זה לא צלח".


יו״ר מרצ, ח״כ תמר זנדברג : "לבני היתה נקודת אור בכנסת חשוכה וגזענית ועמדה לצדנו במאבק על הדמוקרטיה הישראלית, נגד חוק הלאום ובעד הקהילה הגאה. מוערכת במיוחד הדרך שעשתה מהימין העמוק לאחד הקולות המובהקים בעד השלום והדמוקרטיה ונגד ההסתה גם כשאחרים התקרנפו ושתקו. אין ספק שהיא תחסר בכנסת הבאה, אני בטוחה שעוד נכונו לה עלילות".

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג : "ציפי לבני חברתי היא מנהיגה ישראלית פטריוטית וחשובה שתרמה ועוד תתרום רבות למדינת ישראל ולעם ישראל. יחד הקמנו בבחירות 2015 את המחנה הציוני - כח פוליטי מרכזי, מתון ורחב שהביא להישג יוצא דופן והפיח תקווה בליבם של רבים. בהצלחה ציפי חברתי בהמשך דרכך!"

 

 

ציפי לבני התנועה פרישה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד