י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המאבקים בימין

נתניהו זימן לפגישה - סמוטריץ' סירב להגיע

ההתגוששויות בין מפלגות הימין הדתי רחוקות מסיום • בעוד ראש הממשלה זימן את רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' למפגש במטרה לפעול לאיחוד עם עוצמה יהודית, סמוטריץ' סירב להיפגש

נתניהו זימן לפגישה - סמוטריץ' סירב להגיע
סמוטריץ' צילום: הדס פרוש, פלאש 90

72 שעות למועד הסופי להגשת הרשימות, הקרבות בימין עולים לשיא חדש. ראש הממשלה קורא למפלגות הימין להתאחד בעקבות החשש להפלת שלטון הימין.

הערב (שני) זימן ראש הממשלה את ראשי הבית היהודי הרב רפי פרץ וחה"כ בצלאל סמוטריץ' ללשכתו, בכדי לדון באיחוד הסיעות, אלא שח"כ בצלאל סמוטריץ' הודיע כי הוא מסרב להשתתף בדיון.

בשיחה עם גל"צ אמר סמוטריץ', "ראש הממשלה הזמין אותי אליו וסירבתי לבוא. אני מציע שהוא יזמין קודם את פייגלין והמפלגה החדשה של אורן חזן וילחץ עליהם".

מוקדם יותר נמסר מהליכוד כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים ביממה האחרונה שיחות טלפון עם ראשי מפלגות הימין, רבנים ואישי ציבור, על מנת להבטיח איחוד נוסף בגוש הימין שימנע בזבוז קולות".

"בשעה שציפי לבני פורשת מהפוליטיקה כדי לא לבזבז קולות ולפגוע בגוש השמאל, וגנץ פועל לאיחוד עם אורלי לוי כדי לא להפסיד אף קול בשמאל – "הבית היהודי" ו"האיחוד הלאומי" חייבים לגלות אחריות ולפעול ללא דיחוי לאחד את כל הכוחות מימין", הוספיו בליכוד כשהם מתריעים כי, "אחרת גוש השמאל ינצח, גנץ יקים ממשלת שמאל וזו תהיה בכייה לדורות".

בבית היהודי והאיחוד הלאומי הגיבו: "לצערנו עד עתה לא צלחנו במאמצנו הרבים לשלב את אנשי עצמה יהודית כבלוק טכני ברשימה".

"לאור זאת אנחנו מצפים מראש הממשלה והליכוד, מבנט ושקד לגלות אחריות למחנה הימין ברגע הקריטי שלפני הגשת הרשימות ולשלבם ברשימתם", נמסר.

בליכוד מיהרו להגיב לראשי הבית היהודי ומסרו, "הם יודעים היטב, כפי שכל סקר מוכיח, שהחיבור של "עוצמה יהודית" לליכוד לא מוסיף אף קול לגוש הימין ואף מאבד קולות".

"לעומת זאת", הוסיפו בליכוד, "רק החיבור של "עוצמה יהודית" ל"בית היהודי-האיחוד הלאומי" מוסיף קולות לגוש הימין ומבטיח ששום קול לא ילך לאיבוד. הודעת הבית היהודי-האיחוד הלאומי חסרת אחריות וגרועה מהיתממות".

בבית היהודי לא נותרו חייבים וטענו בזעם כי, "את הליכוד לא מעניין הגוש. את הליכוד מעניין הליכוד וזהו. המציאות הפוכה לחלוטין. לליכוד על שלושים המנדטים שלו אין שום בעיה להקצות שני מקומות ריאלים לעוצמה יהודית".

"גם אם המצביעים של עוצמה בסוף לא יצביעו לליכוד אלא למפלגות שמימין לו את הגוש זה מציל. אבל כאמור את הליכוד לא מעניין הגוש אלא הליכוד. כל השאר ספינים", אמרו.

ראשי מפלגות הימין הדתי טוענים, "אנו רוחשים כבוד גדול לראש הממשלה ושמחים לכל מפגש איתו כדי לקדם את מדינת ישראל. אנו גם מתייחסים בכובד ראש לעצותיו הפוליטיות ומקיימים איתו שיח אינטנסיבי בימים האחרונים. יחד עם זה, אנו מנהלים מפלגה עצמאית שמקבלת את החלטותיה בעצמה ואינה מנוהלת על ידי ראש הממשלה או כל גורם אחר. אנו קוראים לראש הממשלה לא להרפות ממאמציו, לגלות דוגמא אישית ולהביא לכמה שיותר חיבורים בימין במעט הימים שנותרו עד להגשת הרשימות. בכלל זה עם זהות של משה פייגלין, שלפי הסקרים עלולה לזרוק יותר קולות עוצמה יהודית, עם כחלון וליברמן שמתנדנדים על אחוז החסימה ואף עם אורן חזן שהודיע על ריצה עצמאית לכנסת".

 

בנימין נתניהו בצלאל סמוטריץ' ממשלת ימין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד