י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
האוטיזם של אברימי

"את בטוחה שהוא אוטיסט"? אמא של אברימי בחוויה אישית

אמא של אברימי משתפת בחוויה שעברה עליהם בשבת האחרונה כשהילד שכח את עצמו עם התוכים והתרנגולים. איך אנשים מגיבים, ואיך מתמודדים? מרתק

"את בטוחה שהוא אוטיסט"? אמא של אברימי בחוויה אישית
ילד משחק בחול. תמונת אילוסטרציה צילום: pixabay

אוטיזם הוא לא רק ילד שלא מתקשר בכלל. באוטיזם יש קשת רחבה ומורכבת של תפקודים. אוטיזם זה לא מחלה.

אברימי שלי בן ה-11 הוא נשמה טהורה. עברנו יחד המון דברים ועשיתי מה שיכולתי בשביל לקדם אותו למעלה לחיים טובים יותר. הוא ילד מדהים, אהוב וכובש, שאוהב מאוד לעזור לאחרים, לדעת את העולם הגדול ולשאול המון שאלות.

 


במראה חיצוני הראשוני, הוא נראה ילד רגיל לכל דבר. הרבה פעמים שואלים אותי, 'וואי, הוא כזה חמוד, את בטוחה שיש לו בעיה'?

נכון, הוא חמוד, סוכר, זה לא סותר.

כשיושבים איתו לשיחה של כמה דקות מבינים שמשהו בו קצת אחר. 
הוא אינו מתבייש מאף אחד, אינו יודע מה זה המושג בושה. הוא יכול לגשת לכל אחד ולשאול אם יש לו בבקשה לתת לו משהו טעים מהתיק. הוא יכול לקחת לאחים שלו באמצע האוכל מתוך הצלחת שלהם (כשהצלחת שלו מלאה) בלי הודעה מראש ולאכול. כשהוא משחק משחקי דמיון, הוא נכנס לעולם שלו, אינו רואה ואינו שומע איש סביבו. לעתים אינו מבין דברים בסיסיים שרוצים ממנו - לעתים הוא מבין יותר מהר מאחרים.


ועוד כל מני דברים מעניינים שאשאיר להזדמנויות אחרות.


הוא יכול לפעמים לשכוח את עצמו- כמו בשבת האחרונה. שבת אחר הצהריים, השעה 16:30. אברימי ירד למטה לטייל עם התוכים שלו, כשצביקי, אחיו הגדול שומר עליו. כעבור שעה עולה צביקי הביתה ומספר שאינו מוצא את אברימי. הלכנו לחפש במקומות הקבועים שלו: בפארק, אצל חבר, והוא לא היה שם. המשכנו לשני מקומות עם קצת תרנגולים, וגם שם הוא לא היה. אחרי שעת חיפושים זה התחיל להלחיץ, ואז מצאנו אותו שקוע מאחורי בניין יחד עם התוכים שלו וחבורת תרנגולים תוססת. 

הוא יודע לשאול מה השעה, וידע שהיה צריך להיות בבית ברבע לשש יחד עם האחרים, אבל ראה תרנגולים ושכח מהעולם. לקח לו קצת זמן להבין למה אני בלחץ, הוא בסך הכל נהנה. וכשהבין, הבטיח שזה לא יקרה שוב. 


לאוטיזם ולכולם שלום. 
שיהיה לנו שבוע טוב מלא בבריאות ובבשורות טובות 

אוטיזם ילד נעדר שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד