י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
דווקא נתניהו

לתומכי נתניהו יש 9 סיבות להצביע עבורו

מתנגדיו של נתניהו נוטים לזלזל במאות אלפי הישראלים שמתכוונים להצביע לו בבחירות ורואים בהם עדר מוסת וחסר בינה • מומלץ להבין את הסיבות הטובות שיש לתומכי נתניהו - גם אם לא מסכימים איתם

לתומכי נתניהו יש 9 סיבות להצביע עבורו
נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יש לי כמה ידידים שבלשון עדינה אפשר לומר שהם אינם אוהדים גדולים של ראש הממשלה שלנו. בלשון פחות עדינה אומר שהם מתעבים את נתניהו ורואים בו את התגלמות הרוע במדינה, את התמצית המזוקקת של השחיתות, ושל העדפת האינטרס הפרטי על פני זה הציבורי.

כל צעד וכל החלטה שהוא ביצע במהלך השנים האחרונות נידונים על ידם לכף חובה וזוכים לפרשנות שלילית כמונעים מאינטרסים אישיים של תאוות בצע ושררה.

הם רואים את דרכו של נתניהו כלא פחות מאשר שובל ארוך של אסונות מדיניים, כלכליים וחברתיים. כאשר הם שומעים על אדם שעומד להצביע לליכוד הם נדים בראשם בתדהמה ובחוסר אמון ופשוט לא מסוגלים להבין איך אפשר להצביע לאדם כל כך מושחת שגורם נזקים כה איומים לביטחונה, לכלכלתה ולמוסריותה של מדינת ישראל.

אבל מה לעשות שעל פי הסקרים זוכה הליכוד בראשות נתניהו ל-30 מנדטים? כל אדם רביעי במדינה עומד לתת את קולו לנתניהו, ויש שמעריכים שהתמיכה בו עוד תעלה במקרה של החלטה על הגשת כתב אישום נגדו.

מוזר, לא? איך אפשר להבין זאת? ובכן, למרות שאינני מתכוון להצביע לליכוד, אני דווקא מסוגל להבין את מי שמתכוון לעשות כן, ולהלן אשים בפיהם 9 נימוקים (שאינני בהכרח מסכים אתם) לכך ששלל הפרשיות והחשדות נגד נתניהו אינם מניאים אותם מלהעניק לו את קולם.

1. הוא זכאי!

נתניהו צח כשלג. המשטרה חוקרת? אז מה? כל כך הרבה חקירות משטרתיות הסתיימו בלא כלום, וגם אם יוחלט על העמדה לדין עדיין עומדת לנתניהו חזקת החפות, והוא עתיד להוכיח את חפותו בבית המשפט.

2. התקשורת השמאלנית רודפת אותו

מיומו הראשון בשלטון תיעבתם את נתניהו ואת כל מה שהוא מייצג. כמות ההשמצות, החטטנות, הירידה לחייו ולחיי משפחתו הגיעה לשפל חסר תקדים. מה הכילו החמגשיות שהוזמנו לבית ברחוב בלפור, כמה כסף הוצא על גלידת פיסטוק, איפה בדיוק נמצאים רהיטי הגן שנרכשו, והאם רעייתו אכן צעקה על עוזרת הבית שלה. נמאסתם. לא הצלחתם לנצח אותו בבחירות, לא הצלחתם להשחיר ציבורית את פניו, אז כרתם ברית עם מערכת המשפט שרוויה גם היא בשונאי נתניהו וכך אתם מנסים להפיל אותו.

3. מה לעשות? הוא הכי טוב שיש!

כדברי הפתגם, "כשצריכים את הגנב, מורידים אותו מעמוד התלייה". גם אם ההאשמות נגדו נכונות, בנימין נתניהו הוא עדיין האדם המתאים ביותר להנהיג את מדינת ישראל מול האתגרים הקיומיים שלה. אם לא העמידה ההרואית של נתניהו מול ברק אובמה, כבר היה לאיראן נשק גרעיני.

נתניהו הוא אחד המנהיגים המוערכים ביותר בעולם, מצליח ללהטט בין ארה"ב לרוסיה ולשמור על יחסים טובים או לפחות סבירים עם שתיהן, בונה קשרים אסטרטגיים בדרום אמריקה וביבשת אפריקה ומצליח לגייס לצדו אפילו חלק ממדינות ערב. אף אחד אחר במערכת הפוליטית איננו מתקרב ליכולותיו של נתניהו, ואם המחיר של ראש ממשלה מעולה הוא קצת שחיתות וטייקונים עם חשבון בנק מנופח, אז שיהיה.

4. ממילא כולם מושחתים

אמרת פוליטיקאי אמרת מושחת. כולם צריכים לשחד את בעלי ההון ואת התקשורת על מנת לשרוד פוליטית, וכולם דואגים גם לעצמם. פרס, שרון, אולמרט, ברק, וכמובן ראשי הממשלה בתקופה בה הם זכו להילת קדושה שאסור לפקפק בה, כולם התנהלו בתוך יחסי הון-עיתון-שלטון.

גם זה שיבוא בעקבותיו של נתניהו יהיה מושחת כמוהו ואולי אפילו יותר ממנו, אז למה להחליף פרה בחמור?

5. אם תחפש מספיק תמצא לכל אחד שלד בארון

תושיב למשך שנים ארוכות עשרות פרקליטים רעבי-קידום עם תקציב בלתי מוגבל כדי לחקור כל פרט במעשיו של אדם לאורך עשרות שנים ותוכל לבנות תיק אפילו נגד אמא תרזה.

בתי משפט מכירים היום בזכות של "הגנה מפני הצדק" במקרים של אכיפה בררנית כאשר הגורמים המופקדים על שמירת החוק פועלים במידת איפה ואיפה. המשאבים הציבוריים האדירים שמושקעים בהפללת נתניהו על חשבון מאבק בפשיעה אחרת הם חסרי פרופורציה ומעידים על מניעים לא טהורים.

6. מי שיודע לדאוג לעצמו ידע לדאוג גם למדינה

בשכונה הפרועה בה אנו חיים, איננו צריכים מנהיג יפה נפש, ישר דרך, צמחוני ומנומס. האויבים שלנו יאכלו אותו בלי מלח.

אדם אגואיסט, ערמומי שיודע איך להסתדר בחיים, לשקר כשצריך, להכות גם מתחת לחגורה, זה מה שאנחנו צריכים, וזה סוג האדם שנרצה לראות עומד במשא ומתן מול אויבנו האכזריים, תאבי הרצח ונטולי המעצורים. את מי נשלח לדבר עם אבו מאזן, את זהבה גלאון? את בוז'י הרצוג? רק נתניהו.

7. תנו לו לעבוד!

אצביע לנתניהו ולו רק כדי למחות על האיוולת וחוסר האחריות המשווע שבניהול חקירות נגד ראש ממשלה מכהן. להיות ראש ממשלת ישראל הוא כנראה התפקיד הקשה ביותר עלי אדמות. מדובר באחריות עצומה שדורשת את כל תשומת הלב והמיקוד של מי שנושא בה מפני שהעתיד של כולנו תלוי ביכולתו לעשות את עבודתו בצורה הטובה ביותר.

במקום להתפנות לטפל באיומים הביטחוניים, בכלכלה ובחברה, אתם מאלצים אותו לבזבז את זמנו על חקירות, על התייעצויות עם פרקליטיו, ועל התעסקות בשטויות, הכול על חשבון היכולת שלו לשרת אותך ואותי. יצאתם מדעתכם.

8. ומה עם טיפ טיפה הכרת הטוב?

נתניהו, עם כישוריו יוצאי הדופן, יכול היה ללכת לשוק הפרטי ולעשות הון עתק. במקום זה הוא בחר להקדיש את חייו לטובת עם ישראל.

הוא בחר בתפקיד קשה וכפוי טובה, אין לו יום ואין לו לילה, הוא נאלץ להיאבק עם חורשי רעתו ולהתמודד יום יום עם הכפשות ושנאה תהומית. ואת כל זה הוא עושה מתוך דאגה ואהבה לעם ישראל. ומה הוא מקבל בתמורה? בוץ ורפש. גועל נפש.

9. מלחמת תרבות

מול כל השמאל הגאוותן, יפה הנפש והגזעני, מול מערכת משפט שחצנית שרואה בעצמה את הציבור הנאור ואותנו כאספסוף נבער, מול אלילי במה שרואים בנו עדר של בהמות, מול עוקרי דת ושונאי מסורת, מול המתרפסים כלפי הגויים ואומות העולם, מול הבזים ללאום ולזכותנו על הארץ הזאת. מול כל אלה – רק נתניהו.

אפשר להתווכח בכל אחד מהסעיפים על העובדות, על ההערכות, על סולם ערכים ועל סדרי עדיפויות. יש מי שאוהב את נתניהו, יאמץ את כל הטיעונים הללו על כרעיהם ועל קרבם ועוד יוסיף עליהם כהנה וכהנה. לא הגיוני בעיני, אבל מה לעשות? ההערצה מעוורת והאהבה מקלקלת את השורה.

אבל מנגד, בדיוק באותה מידה לא הגיוני בעיני לבטל את כל הטיעונים הללו כעפרא דארעא. גם שנאה מקלקלת את השורה.

בנימין נתניהו הליכוד בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד