ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הפתרון לבעלי התשובה: בית הוראה מותאם במיוחד

לאור מקרים רבים של בעלי תשובה שלא קיבלו מענה הלכתי המותאם לאורח חייהם, החליטו באיילת השחר להקים את בית ההוראה החדש "עיקר הדין"

הפתרון לבעלי התשובה: בית הוראה מותאם במיוחד
הרב דן טיומקין צילום: מתוך הסרטון

לאור מקרים רבים של בעלי תשובה שלא קיבלו מענה הלכתי המותאם לאורח חייהם החליטו באיילת השחר להקים את בית ההוראה החדש "עיקר הדין".

אחד הנושאים הכאובים איתם מתמודדים לא מעט מתקרבים ובעלי תשובה בתחילת הדרך אלו השאלות ההלכתיות המאופיינות למצב החדש בו הם נמצאים.

חלק מהמתקרבים שפונה לשאול שאלות הלכתיות במסגרות הרגילות מקבל תשובות הנוקטות בקו המחמיר ביותר דבר המביא לא פעם לשבירה ויותר מכך לעימותים עם הסביבה והמשפחה שלא מסוגלת לעמוד בהחמרות הללו.

במסגרת הפעילות של "חברותא" בו משתתפים אלפי מתקרבים ובשאר פעילויות איילת השחר במושבים ובקיבוצים שב ועלה פעם אחר פעם הצורך בגורם שמכיר היטב את עולמם של המתקרבים שיוכל להעניק להם תשובה הלכתית שלא מתפשרת אך גם מוצאת את הרמה שמתאימה להם מעיקר הדין.

לשם כך הוקם בימים אלו בקהילה התורנית של איילת השחר בקרית טבעון בית ההוראה "עיקר הדין" בראשו עומד אחד מוותיקי הרבנים בעל רקע עשיר בפסיקה הלכתית לבעלי תשובה הרה"ג יצחק ברנדייס, שיעניק מענה הלכתי מותאם גם בטלפון וגם בדואר האלקטרוני למתקרבים בכל העולם.

הרב בריינדס מספר "נתקלתי בבעלי תשובה שראו את המושג "המחמיר תבוא עליו ברכה" ומי לא רוצה ברכה? ואז לאחר זמן הם מרגישים שזה גדול עליהם ובסוף עוזבים".

בארגון "איילת השחר" פועלים להרחיב את פעילות בית ההוראה כדי לתת "תשובה כהלכה".

לשאלות בהלכה בלבד [email protected]

 

הלכה בית דין איילת השחר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!