י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ספודיקים ופינוקים

לייבל'ה: הראיון של עיתונאי השנ"צ ביתד נאמן

השבוע במדור הנחשק ביותר במגזר החרדי: האבלות על המפץ, השמחה של הבנש"ק, השנ"צ של נוביק ביתד, הספודיק של בבצ'יק, הפינוקים של ארליך בגור, החיזוק של הרצוג, החיוכים של הנכד והח"כ, הרמ"ט מדושן העונג, המשכן החדש של פרידמן ופניני הנייעס שלא יספרו לכם

לייבל'ה: הראיון של עיתונאי השנ"צ ביתד נאמן
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

שבוע עמוס עבר על לייבל'ה, החל מהשמחה הגדולה באירוסיו של הבנש"ק הבלתי מעורער של ניו יורק תולי אונגר, כלה בחתונת גור ועד המצי'נג של הפלג הירושלמי.

ומי מדבר על מותו של 'המפץ החרדי', שלייבל'ה יושב שבעה על לכתו בטרם עת, אך התנחם בחיבור של גנץ-לפיד, שכגודל החיבור כך תהיה גודל המפלה. ממש כמו בימי מרדכי ואסתר. 

תחילה, לייבל'ה התרגש ביחד עם רעייתו הינדל'ה, לקרוא את הראיון של הכתב השנון ביותר ברשת עקיבא נוביק מערוץ 10, במגזין קטיפה של יתד נאמן, בו סיפר על השנ"צ שהחזיר את עטרת השנ"צ (שנת צהריים) ליושנה. בראיון סיפר נוביק על הכבוד להיות פה לאלפים רבים, שרוצים לעשות שנ''צ, אותה יזם בזמנו חנוך דאום. אל תחמיצו את הכתבה:  

בצהרי יום שלישי הגיע לייבל'ה לחתונת בית גור, בכדי לבדוק את הדופק של החסידות הגדולה בישראל, שסגן השר שלהם מבוקש לחקירה. לייבל'ה הגיע וראה את היועץ בבצ'יק, אשר חבש ספודיק והוציא את הפאות הארוכות מתחת לכיפה וקיבל את חה"כ אייכלר בשמחה.

ובו בזמן, כשכל הגוראים בארץ התכנסו לשמוח בשמחת הרבי, חזה לייבל'ה בחסיד נלהב שנאלץ להיעדר. ככה זה כשאתה סגן עורך ב'משפחה'. אבל ישראל גרובייס, או אלטר כמו שקוראים החברים, לא ויתר. הוא התייצב לעבודה כשהוא לבוש בגדי שבת. לייבל'ה ראה אותו עומד לצד הקולגה אריה ארליך ומעצב את השער הסופי.

מסתבר שקשרי העבודה עמוקים הרבה יותר. בהמשך אותו יום מיד אחרי שהסתיימה המלאכה הצליח גרובייס לשכנע את ארליך להצטרף אליו לחתונה. הגעררס דאגו לפנק את ארליך האורח בשולחן המכובדים. ממש ליד שבי רפפורט מאיחוד הצלה. כמובן שהשעתיים הנפיקו כפולת עמודים חסידיים יוקדים. האם יש קשר למצ'ינג הגוראי הצפוי? יקרא הציבור וישפוט.

לייבל'ה גם הגיע השבוע לחתונה של בתו של הראיס החדש של טלז סטון. אמנם אין עדיין אולמות בקרית יערים, בשל כך רביץ חגג בעיר התורה והחסידות. במהלך חתונת המשפחה, נצפה האסטרטג ומנהל הקמפיין של ש"ס יענקי ביכלר, ממשיך בתפקידו לחבר בין לקוחות. ביכלר נראה מחבר בין נשיא המדינה ריבלין אותו ייצג כזכור במהלך קמפיין ההתמודדות לנשיאות לבין מנכ"ל מד"א אלי בין. השלושה, יחד עם יו"ר הסוכנות בוז'י הרצוג נצפו סועדים מעל לשעה בשולחן הנשיאות.

ביציאתו, ראה לייבל'ה את יו"ר הסוכנות בוז'י הרצוג מסתודד ארוכות עם סגן השר ליצמן וחיזקו בהמשך עבודתו.

בנוסף, ראה לייבל'ה חיבור מעניין וחדש: חה"כ יעקב אשר, שמאז דרך על מפתן ביתו של שר התורה בכינוס המועצת הדגלאית. הוא והנכד המסור יענקי קנייבסקי נראו מחויכים מתמיד מחוץ לחתונה.

עוד מרביץ: נראה באירוע גם גם מוטי פלאי, נכדו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין מסתודד עם הגר"ד כהן חבר המועצת, ואיש החסד שנשדד חיים יצחק כהן.

לאחר כינוס מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', ולאחר החתונה של רביץ, הגיע חבר המועצת הגרב"מ אזרחי לביקור בבית תלמידו הקרוב הרה"ג ר' ישראל מאיר פדידה, משגיח בישיבת "אוצרות התורה", מבוגריה הבולטים והחשובים של ישיבת 'עטרת ישראל' ושוחח איתו באריכות על ענייני השעה.

ולייבל'ה קינח את השבוע בהגשת הרשימות לכנסת ה – 21: בשביל זה הוא הגיע לכנסת, שם ראה את שייע פקשר, הכותב והמגיש המיתולוגי של רשימות אגודת ישראל מזה שלושים שנה. כך גם ברביעי, הגיע מוקדם מתמיד להגיש את הרשימה של יהדות התורה.

ובהגשה ראה לייבל'ה את חיים רבינוביץ, הרמ"ט של ח"כ אייכלר, ואיש חסידות באיאן שנראה מדושן עונג בכך שלחסידות יש הרבה נציגויות ברשימה, גם את הנציג הרשלר מנכ"ל המוסדות שהוצב במקום השני של שלומי אמונים, וגם את יצחק פינדרוס שכידוע, נחשב לאיש באיאן מאז התמיכה של החסידות בו.

ותמונה נדירה והיסטורית, ראה לייבל'ה היום בבוקר: סגן ראש העיר ירושלים יוסי דייטש והיועץ האסטרטגי אברהם קרויזר, נצפו הבוקר בבית משפט בתל אביב אחרי דיון ארוך ומתיש. ללייבל'ה נודע, כי השניים הגיעו להעניק עדות לטובת חבר יקר. 

שמחה גדולה השבוע בעיתון יתד נאמן, עת נכנסו יחדיו בכירי יתד לחדרו החדש והמרווח של העורך הראשי ישראל פרידמן, בכדי לברכו על כניסתו למשכן החדש. לייבל'ה ראה את אפי רצקר, חיים אברמוביץ, וחיים ריגר נהנים מכל רגע.

ועדיין אצל הליטאים: השיעור השבועי לנציגי דגל התורה, מידי שבוע באזור אחר התקיים בשבוע האחרון בחיפה בבית משפחת מיטלמן שם התקיים בדיוק לפני 3 שנים כינוס כולנו מיכי אלפר. המגיד שיעור היה הרב במברגר מלבד נציגי חיפה השתתפו מנהל המחלקה המוניציפלית וסגן ראש העיר בני ברק מנחם שפירא, שהיה הזרוע המבצעת של גפני במהפך הבחירות בחיפה, וסגרה"ע רכסים ומי שמופקד על ארגון השיעורים בארץ מידי שבוע - יצחק רייך.

לפני השיעור, ראה לייבל'ה את מיכי אלפר, מנחם שפירא ואריה זיסמן, דנים כיצד משחזרים את ההצלחה של דגל גם בכנסת.

בחמישי הגיע לייבל'ה לשוק העיר ברמות, שם ראה את הסגן של גבעת זאב איציק ברנר בקניות לכבוד שבת קודש. ברנר שרגיל עדיין כתושב ירושלים לרכוש במקום, לא התרגל עדיין לקניות בגבעת זאב.

האדמו"ר מויז'ניץ שאירס את נכדו הגדול, ההייליגער שמחל'ה, הגיע השבוע לראשונה בחייו לעיר לוד, על מנת להשתתף בשמחת השבע ברכות לבתו של רב רשות שדות התעופה הרב ניסים אלמליח. שמחת השבע ברכות התקיימה בביתו של יזם הנדל"ן אדיר קינן המקורב לרב אלמליח, במהלכה בירך האדמו"ר את קינן לרגל יצאתם המתוכננת של שורת הפרויקטים בראשותו, שאמורים לצאת לדרך בקרוב בעיר, בברכת אמו הרבנית: "תהיה טוב, תעשה טוב, ויצא ממך טוב".

ומי שהגיע השבוע לארץ היישר מניו יורק, הוא יענקי ראטה - מנכ"ל 'מפואר'. הוא הגיע לביקור התרשמות אצל יענקי ברוין מיוקרה שבעור והשניים עיינו בספרי קודש עתיקים כיאה לסוחרי יודאיקה. ברוין סיפר לראטה על הבית למגילה השקוף, שכבש את השוק, ואף לייבל'ה יכול לספר כי אם היתה לו מגילה, היה מצטייד בזה.

גם השבוע אי אפשר לוותר על ניו יורק, ומגולת הכותרת, לפנות בוקר במוצאי שבת, בשמחת הווארט לחתן הבנש"ק תולי אונגר, המנכ"ל והבעלים של המגזין הפופולרי די וואך ומערכת ג'י די אן, לצד אתר בורו פארק 24 ועוד ועוד.

לייבל'ה שלח עיצוב ענק למשרדים בשדרה ה – 13 בברוקלין אליו הצטרפו גם בני, מנדי ויענקי.

לאירוסין לייבל'ה לא הצליח להמריא, אך מי שלא ראה אירוסין כזה לא ראה אירוסין מימיו. למקום הגיעו כל המי ומי בניו יורק החסידית ושאינה. הנה טעימה מהמקום.

לייבל'ה כבר נערך לביטול מלאכה באותו יום, שהוכרז על ידי התאחדות הרבנים, ונערך לטוס מיד לאחר הבחירות לארה"ב, לביקור בזק לרגל החתונה.

ברחובות ויליאמסבורג ראה לייבל'ה את הנגיד הצעיר אברמי זופניק, מלווה את הרבי מתולדות אהרן בדרכו לעלייה לתורה בספר התורה של ה'דברי חיים' מצאנז זיע"א.

מיד לאחר מכן, עלה זופניק יחד עם הבוס הנגיד יידל מנדל על טיסה לישראל, לרגל חתונת בת המשפיע רבי נחמן בידרמן. על הדרך הגיעו לאולפני קול ברמה, שם ראה את יואלי דיקמן משמח את השניים.

ובציון של הרבי מחב"ד, ראה לייבל'ה את איש החסד חונה דייטש, שופך את צקון לחשו, לאחר שהגיע לארה"ב, שם גם לא הפסיק לארגן מסיבות בבתי חולים.

ואת מי לייבל'ה ראה עוד בציון של הרבי? עורך חדשות 'משפחה' אליעזר שולמן התותח, שהגיע לארה"ב ונכנס כחסיד ורגיל, לשאת תפילה חרישית. 

ובצל המגבית של הפלג הירושלמי, ראה לייבל'ה במונסי את איש עולם התורה דוד פאיירסטון מקבל את הספר 'דרכי שמואל' החדש, שיצא לאור מתורת הגר"ש אויערבך זצ"ל.

לאן נעלמה המצלמה של שוקי לרר? אז למצלמה ב"ה שלום. מסתבר ששוקי לרר הינו בעל חסד, וכאשר התבקש ע"י אברך שהגיע לחלאקה אצל שר התורה הגר"ח קניבסקי לצלם אותו במצלמה שלו, נטל לרר את המצלמה ה"משוכללת" וצילם את האב ובנו בחדווה.

ועוד בזירה, כך זה נראה כשהצלם מצלם את הצלם: הצלם דוד זר תועד מצלם את הצלם התותח יעקב כהן, צלם עולם התורה הספרדי ולא רק, שהגיע להתברך עם בנו מפי שר התורה הגר"ח קנייבסקי.

ואת הצלם משה גולדשטיין, ראה לייבל'ה רוקד מצווה טאנץ בחתונת בתו של שולם ארנפלד 'מאולינהום' עם בנו של יוסי רוזנברג - מקורבו של דן גרטלר. גולדשטיין עצמו יודע לרקוד הרבה יותר טוב מהרבי מקרעטשניף סיגעט.

ואורחת מופלאה הגיעה לחתונה של רוזנברג וארנפלד היישר מקונגו, והיא רעייתו של הנשיא, כך לפי דברי המשתתפים. אשת הנשיא אף הולבשה בצניעות בחתונה ולייבל'ה גם מגיש תיעוד צנוע.

ואת הנגיד דן גרטלר, ראה לייבל'ה בשיחה עם בניו של האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא. לאחר מכן, ביציאה, ראה לייבל'ה את גרטלר ממתין לנהגו, כשלצידו מאבטח והוא סוגר עוד עסקה במכשיר האישי.

ולייבל'ה ראה השבוע התקרבות בין עו"ד הצמרת משה יצחק אוסדיטשר לבין האדמו"ר ממודז'יץ, בחתונה אצל הרב קפלין, ראש כולל כתר דוד בקרית ספר שנערכה בנוף ירושלים. לייבל'ה יודע שאוסדיטשר, חסיד מודז'יץ בכל נימי נפשו והוא מתפלל במודז'יץ ברבי עקיבא. אוזן לחשה ללייבל'ה כי אולם סודי נסגר לפורים למשתה יין סגור למשפחה לייבל'ה מבטיח לעקוב. 

ואת מנכ"ל מוסדות כנסת ישראל הרב יעקב דינר, ראה לייבל'ה מקבל תעודת הוקרה מהגר"ש מרקוביץ ראש ישיבת פוניבז', בדינר יוקרתי שנערך לטובת הישיבה.

ובכינוס ההיסטורי של הענקת תעודות הסמכה לרבנים בבנייני האומה, ראה לייבל'ה את יוני משריקי מש"ס, מצלם בהתרגשות את בנו, סולן הלהקה באירוע. לייבל'ה גם התרגש. 

התקשורת הכללית כידוע מתעניינת מאוד בקווי הנייעס החרדיים, והשבוע, צוות צילום של ויינט הגיע לבני ברק כדי לסקר את הנושא. בכדי ללמוד איך הדבר עובד, צוות הצילום התלווה לשדרן קו הסקופים נתי משי. הללו התלוו לנתן למשך מספר שעות. הלוקיישנים לצילום הכתבה נבחרו כמקומות שמשדרים נוף חרדי כגון מרכז אחים ומסעדת החצר בעיר.

ואחרי הנס הגדול של הרב שמואל גולדפינגר, מבחירי אברכי ישיבת מיר, שניצל מהתאונה המחרידה בקו 304 ממודיעין עילית לי-ם נצפה עוזר הראשון לציון הגר"א בקשי דורון  הרב ישראל יצחק תורג'מן עם הניצול  מהאוטובוס באמירת נשמת כל חי בישיבת מעיין גנים הסמוכה לישיבת מיר ואף נשא דרשה קצרה בענין אמירת תודה לחי העולמים.

וקצת מוזיקה: איש העסקים זאבי פריד שהגיע לישראל, בדיוק כשלייבל'ה נחת מניו יורק, נצפה בשעת לילה בכותל המערבי עם מרדכי גוטליב שלאחרונה הוציא דיסק שכבש את המוזיקה.

אמן הרגש מוטי שטיינמץ נצפה השבוע מתברך במאור פנים מפי הראשל"צ יצחק יוסף, רגע לפני חופה בחתונה מקומית.  

ואת ליפא שמלצר ראה רגע אחרי שעקץ סטייק ממסעדת אנטריקוט, מתברך אצל הרבי מקרעטשניף קרית גת, לשם הגיע עם הנגיד יידל מנדל.

בטקס השקת ניידת השמחה של ארגון בלב אחד, חבר עירייה אברהם בצלאל נראה צופה בארון מיוחד שנבנה להשאלת הטאבלטים לחולים.

באותו אירוע נצפה ראש העיר משה ליאון עם מעיל, היה לו מאוד קר באירוע החם הזה.

ולפינת המזל טובים

ברכת מזל טוב להרה"ח ר' אליעזר וינד משב"ק מרן האדמו"ר מבעלזא, לרגל נישואי נכדתו, בת לחתנו הרב אהרן לוי, עם בן הבעל מנגן ר' יוסף משה כהנא, שמחת הנישואין תיערך ביום שלישי כ"א אדר א' באולמי נחלת יהודה בירושלים.

ברכת מזל טוב להרה"ח ר' משה שפיצר משב"ק האדמו"ר מערלוי, לרגל אירוסי בתו בשעטומ"צ.

ברכת מזל טוב לר' יוסף גרליץ יו"ר מכון 'הקשיבה' ויועץ לראש עיריית ב"ב לעניני חינוך ורווחה, לרגל נישואי בנו השבוע בבלגיה. במוצ"ש יערך שמחת הפארשפיל באולמי מרום ברח' הרב לנדא 2 בב"ב.

ברכת מזל טוב לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן לרגל אירוסי הנכדה, בת לבנו שלמה בצלאל ליצמן.

ברכת מזל טוב ליעקב וידר, יו"ר סיעת הליכוד במועצת העיר ב"ב וראש המטה החרדי בליכוד, לרגל נישואיו השבוע בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לנתי לסרי, לשעבר מנכ"ל סיעת ש"ס בירושלים, לרגל אירוסי בתו.

ברכת מזל טוב לגרפיקאי המוכשר והגדול מכולם שוקי קנר, לרגל הולדת הבת בשעה טובה. קנר הספיק להוריד מגזינים לדפוס, לייבל'ה מעיד מכלי ראשון.

ואפרופו גרפיקאים, המאייר הגדול משה הלר לרגל הולדת הבן בשעה טובה ומוצלחת. השלום זכר יערך בליל שבת בביתו ברחוב דרכי איש בביתר.

לייבל'ה רכילות חרדית עקיבא נוביק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד