י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

אבחון שגוי של סרטן המעי הגס - האם אתם זכאים לפיצוי?

אבחון מאוחר של סרטן המעי, הכולל בתוכו מקרים של היעדר התייחסות לתסמינים המחשידים למחלה, גורם בהכרח לפרוגנוזה רפואית רעה למטופלים, באופן ששלב התקדמות המחלה, לדאבון הלב כבר אינה מאפשרת ריפוי • במקרים אלה, אם יוכח שהצוות הרפואי התרשל באבחון סרטן המעי, המטופלים יפוצו, בין היתר, על קיצור תוחלת החיים, על אובדן שנים אבודות, על הפסדי שכר, הוצאות רפואיות, כאב, סבל ואובדן הנאות החיים

אבחון שגוי של סרטן המעי הגס - האם אתם זכאים לפיצוי?
אבחון רפואי צילום: pixsabay

שיעורי התחלואה בסוגי הסרטן השונים עולים בעולם כולו וגם בישראל.

כמו כן, עולים שיעורי התחלואה עם הגיל. הגידולים הממאירים השכיחים בישראל, הם סרטן שד, סרטן המעי הגס, ערמונית, שלפוחית שתן, מלנומה של העור, סרטן שחלות ורחם, לימפומה ממאירה ולויקמיה.

כתבה זו, תתייחס לאבחון ולטיפול הנדרש בסרטן המעי הגס, תוך התייחסות לשגיאות ולמחדלים של הצוות הרפואי בבואו לאבחן או לטפל בחולים שחלו בסרטן זה ונתנו תסמינים המחייבים התייחסות רפואית מיידית.

כדי להמחיש עד כמה סרטן המעי הגס מצוי בקרבנו, נציין כי בשנת 2015 היה סרטן המעי הגס והחלחולת, מדורג מס 2 מתחת לסרטן העמונית בקרב גברים יהודים.

מה הם התסמינים?

חשוב לדעת, כי תסמיני סרטן המעי הגס והחלחולת יכולים לכלול כל אחד מהבאים:

דם על פני הצואה או יציאה דמית, שינויים בהרגלי היציאות ללא סיבה ברורה, ירידה בלתי מוסברת במשקל, כאבים בבטן התחתונה או בקיבה, תחושת התרוקנות לא מלאה לאחר יציאה. לעתים עייפות (תשישות) היא תסמין לסרטן המעי הגס והחלחולת.

כיצד ניתן לבדוק האם הרופא התרשל?

קיימים קריטריונים רפואיים ברורים אשר בעזרתם ניתן לבחון בכלים משפטיים, האם הצוות הרפואי קיים את תפקידו, כפי שהוא נדרש מבחינה רפואית, בבואו לאבחן או לשלול את קיומה של המחלה, על שלביה.

ראשית, נדגיש, כי קיימת חובה לביצוע בדיקת דם סמוי בצואה לכל אדם מעל גיל 50, כאשר כלי זה מקובל וידוע בעל כושר ניבוי טוב, לאבחון ראשוני של סרטן המעי הגס.

במקרים רבים יש בממצאי הבדיקה למזער באופן משמעותי את סיכון לפרוץ המחלה.

הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס מוגבר ככל ויש למטופל קרוב מדרגה ראשונה שחלה במחלה, ובמקרה זה, על פי נוהלי משרד הבריאות, קיימת חובה לערוך את הבדיקה, כל 5 שנים, לאדם מעל גיל 40.

החובה לבצע את הבדיקה הקולונוסקופית, בגיל מוקדם יותר, החל מגיל 25, חלה במקרה שבו למטופל יש אדם במשפחתו, בדרגה ראשונה, שאובחן עם תסמונת תורשתית לא פוליפוזית.

במקרים חמורים יותר, בהם קיימת למטופל בדרגת קרבה ראשונה, תסמונת פוליפוזיס מורשת, יש לבצע את הבדיקה החל מגיל 15.

מה קורה במקרה שבו לא בוצע האבחון במועד?

אבחון מאוחר של סרטן המעי, הכולל בתוכו מקרים של היעדר התייחסות לתסמינים המחשידים למחלה, גורם בהכרח לפרוגנוזה רפואית רעה למטופלים, באופן ששלב התקדמות המחלה, לדאבון הלב כבר אינה מאפשרת ריפוי או שיכולת ההישרדות בהתאם לשלב הגילוי הולכת וקטנה באופן הגורם לקיצור תוחלת חיים של ממש.

במקרים אלה, אם יוכח שהצוות הרפואי התרשל באבחון סרטן המעי, המטופלים יפוצו, בין היתר, על קיצור תוחלת החיים, על אובדן שנים אבודות, על הפסדי שכר, הוצאות רפואיות, כאב וסבל ואובדן הנאות החיים.

משרד עורכי הדין, אסף אודיז ואסף גרינבוים,  הינו משרד העוסק ומתמחה בתחום תביעות הרשלנות הרפואית מאז שנת 2007, ולנו ניסיון מוכח בניהול תביעות מורכבות בנושאים מגוונים ובהצלחה רבה.

לכן, ככל והנכם סבורים שלכם או ליקירכם ארע מקרה הנחשד בעיניכם כמקרה בו התרחשה רשלנות רפואית, צרו עמנו קשר כעת, ואנו נסייע לכם תוך מתן מיטב תשומת הלב ומקצועיות על מנת לבחון את המקרה ולקדמו באופן מיטבי עד לקבלת הפיצוי המקסימאלי.

נשמח לתת את כל הפרטים בטלפון 072-3713-469  

רשלנות רפואית אסף אודיז עו''ד אודיז מעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד