ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"האברך חשב לנטוש"

מה סיפר המשגיח שגרם לגר"ח למרר בבכי?

מזה שנה וחצי אברכי רשת הכוללים 'יששכר באוהליך' לא קיבלו משכורות | נשיא הכולל, הגר"ח קנייבסקי הורה לצאת למסע גיוס כספים למען אלפי עמלי התורה

מה סיפר המשגיח שגרם לגר"ח למרר בבכי?
הכינוס בבית הגר"ח צילום: באדיבות המצלם

במעמד מרגש, רווי בדמעות עמלי התורה הנאבקים על קיומם, נפתחה מגבית 'התחנני' להצלת אלפי משפחות עמלי התורה הלומדים ביגיעה ושקיעות ברשת הכוללים 'יששכר באוהליך' שלא קיבלו שכר מזה כ-17 חודשים ונאבקים על פת לחמם.

אל המעמד שהתקיים בביתו בביתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי, הגיע ראש הכוללים הגאון רבי אלחנן ויסבורד, ראשי הכוללים ואברכים שנטלו על עצמם לעסוק במגבית שתביא לרווחה כלכלית לאלפי משפחות בני תורה ותעלה את רשת הכוללים הגדולה על דרך המלך.

רשת הכוללים 'יששכר באוהליך' נפתחה לפני 14 שנה על ידי מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל, ומהר מאד הלכה וגדלה עד שהיא מונה כיום כ-1800 עמלי תורה. אחרי פטירת מרן ראש הישיבה זצ"ל נקלעה הרשת לקשיים כלכליים ובשנה וחצי האחרונות לא קיבלו האברכים את המלגה הזעומה ממנה הם מצליחים לפרנס את בני משפחותיהם.

בשבועות האחרונים נכנס נשיא הכולל, שר התורה הגר"ח קנייבסקי לעובי הקורה והורה להנהלת הרשת לצאת במסע גיוס המונים במטרה להציל את אלפי המשפחות ולהעלות את הרשת כולה על דרך המלך. מאז ההחלטה ליציאה על למסע גיוס הכספים התעניין הגר"ח מספר פעמים בהתקדמות המערכה ובהירתמות האברכים והנגידים למערכה, התעניינות שלא זכורה לאף אחד מבאי ביתו בשום מערכה אחרת.

בכינוס שפתח את מערך ההתרמה המיוחד דיבר הגר"י אפרתי שהביא את דבר המערכה בשם מרן שר התורה כשהוא מדגיש את החובה לסייע לתלמידי חכמים ובפרט לרשת הכוללים הנמצאת במצב קשה וידה אינה משגת תשלום משכורות לאברכים.
אחריו דיבר המשגיח הגר"ח מישקובסקי שתיאר בבכי וכאב את המצב העגום של האברכים שאין בידיהם כסף לקנות לחם לבני ביתם. בשיאו של הכינוס סיפר המשגיח כי לפני תקופה, הלך ראש הכולל, הגר"א ויסבורד, לבית אחד האברכים הלומדים ברשת 'יששכר באוהליך' וראה שם עניות נוראה בבית. מקרר ריק, חימום שלא עובד וארונות שכבר מזמן לא ראו מצרכי מזון.

"אשתו של אותו אברך ניגשה אליו", סיפר המשגיח, "ואמרה לו שבגלל המצב הכלכלי הקשה, בעלה חושב אולי לעזוב את ה'כולל'. היא ממש בכתה. אנחנו, היא אמרה לר' אלחנן, נסתדר עם מה שיש, שהרב ידבר איתו שיישאר בכולל. שלא יעזוב. שלא יכנע לקשיים", לשמע הסיפור המצמרר על מסירות נפשה של האשה לתורה והעניות הגדולה איתה היא נאלצת להתמודד זלגו עיניו של שר התורה דמעות טהורות על צער עמלי התורה שנאלצים גם בדור השפע להתמודד עם קשיים של מחסור בסיסי ביותר.

הנוכחים במעמד המיוחד סיפרו כי בשעת הנאומים זלגו מעיני שר התורה דמעות רותחות של השתתפות בצער האברכים המתקשים להביא טרף לבני ביתם. הבכי הזה, דמעות רותחות של נשיאה בעול עם האברכים, נמשך דקות ארוכות עד לסיום המעמד, אז ביקש מרן לתרום מכיסו כסף להצלת הכוללים ולהעתיר באופן אישי על האנשים שירתמו להצלת הרשת המונה קרוב לאלפיים אברכים.

"מעולם לא ראינו את מרן שליט"א לוקח באופן אישי כל כך מערכה לגיוס כספים", אמרו נאמני ביתו לאחר הכינוס. המאמצים הללו מעידים כאלף עדים על חשיבות המערכה ועל הצורך לחזק את אלפי האברכים שכבר חודשים ארוכים לא מקבלים את השכר הזעום אותו הם צריכים לקבל, ובפרט בערבי החגים הבעל"ט.

בהוראת מרן הגר"ח קמפיין 'התחנני' יתקיים בימים רביעי וחמישי בשבוע הבא (כט' ל' אדר א), במטרה לגייס סכום משמעותי שיעבור מייד לחשבונות הבנק של האברכים.

"הייחודיות של רשת 'יששכר באוהליך' היא שאין לה מבנים, ישיבות, משרדים או מקבלי משכורות. כל הכסף שנכנס, עובר בטהרתו לחשבונות האברכים. אנחנו רק צינור להעביר את מה שהציבור ירתם להביא לאברכים", אמרו בהנהלת הרשת.

ישכר באהלך הגר"ח קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד