י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חגיגה בירושלים

מאחורי הקלעים: החמור מתפרח שעורר שאלה אצל תלמידי רש"י

מעמד פדיון פטר חמור נערך  הערב ברחבת ישיבת רש"י בירושלים, בו נטלו חלק תלמידים רבים ותושבים המתגוררים בסביבה | 'בחדרי חרדים' מגיש את מאחורי הקלעים של האירוע הנדיר: החמור שנולד במושב הדרומי, שאלת השתייכות האתון והכרעת הפוסק הירושלמי בנדון | צפו בוידאו

מאחורי הקלעים: החמור מתפרח שעורר שאלה אצל תלמידי רש"י
פדיון פטר חמור בישיבת רש"י צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

המונים מבני עיר הקודש נהרו למעמד פדיון פטר חמור שנערך הערב (שני) בישיבת רש"י בירושלים, בהשתתפות רבני הישיבה ותלמידיה, שחזו בקיום המצווה המיוחדת בפעם הראשונה.

ל'בחדרי חרדים' נודע סיפור מעניין שעומד מאחורי מעמד הפדיון הנדיר שנערך ברחבת הישיבה, לעיני קהל גדול.

כידוע, לישיבת רש"י ישנה סניף מיוחד השוכן במושב תפרח הדרומי, ואחד התושבים במקום רכש אתון בכדי לקיים את המצווה בעתיד, לכשייוולד חמור זכר.

לאחר שהחזיק את האתון במשך כ-6 שנים - וזו לא ילדה לו - החליט לפני כשנתיים לתרום את האתון לישיבה, לטובת הבחורים, שחלק מפעילות הישיבה היא גם בהתעסקות עם בעלי חיים הנמצאים בשטח הישיבה.

בתקופה האחרונה נולד חמור בשעה טובה, ושאלה שהגיעה לפתחו של הגאון רבי עזריאל אויערבך למי שייך החמור. הגר"ע הכריע שזהו רכוש הישיבה. כיוון שישנם בחורים כוהנים בישיבה - נוצרה שאלה הלכתית, למי בדיוק בישיבה הוא נתן זאת במתנה, מאחר ומספר תלמידים בישיבה הם כוהנים. הגר"ע הכריע שצריך לעשות ברכה בשם ומלכות, מאחר וזה שייך לישיבה עצמה ולא לאף בחור. 

ואכן, הגאון רבי נתן קופשיץ היה הכהן הפודה, כשליח של הציבור, כאשר כל בחור שילם 10 שקלים ואילו אברך שילם 20 ש"ח. במהלך מעמד הפדיון, ראש הישיבה הגאון רבי חייקל מילצקי התכבד לברך בשם ומלכות.

צפו בגלריה ותיעוד וידאו:

ישיבת רשי פידיון פטר חמור תפרח הרב חייקל מילצקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד