י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אין דיל

הפסגה בין טראמפ לקים הגיעה למבוי סתום

אין דיל: הפסגה בין טראמפ לקים בהאנוי הגיעה למבוי סתום - קים דרש מטראמפ להסיר את הסנקציות לגמרי אולם הנשיא סירב • טראמפ על נתניהו: "הוא ראש ממשלה נהדר, חזק וחכם"

הפסגה בין טראמפ לקים הגיעה למבוי סתום
טראמפ וקים בהאנוי צילום: Leah Millis ,רויטרס

למרות האופטימיות ששידרו שני המנהיגים בפסגה שמתרחשת בהאנוי, לא הושגו הסכמות והפסגה הסתיימה מוקדם מהצפוי, הרקע לפיצוץ השיחות על-פי טראמפ הוא הדרישה של קים להקלה בסנקציות על מדינתו הרעבה.

הנשיא האמריקאי אינו מוכן להסיר אף לא חלק מהסנקציות הקשות בטרם יושג פירוז נשק גרעיני מחצי האי הקוריאני.

על פי התכנון המקורי, בסיום השיחות היה אמור להתקיים טקס חתימה על הסכמים משותפים, אך זה בוטל.

מהבית הלבן נמסר כי הצדדים לא הצליחו להגיע להסכם בפסגה; במסיבת העיתונאים, בסיום השיחות, אמר טראמפ כי קים דרש ממנו להסיר לגמרי את הסנקציות על צפון קוריאה, אך הוא סירב.

למרות סיומה המוקדם מהצפוי של הפסגה, טראמפ ממשיך לפזר אופטימיות ואומר שלמרות חוסר ההצלחה כעת - הצדדים ייפגשו שוב והוסיף שיש יחסים חמים בין הצדדים.

יש לציין כי בכירי מודיעין בארה"ב חולקים על דעתו של טראמפ וסבורים שקים לא יוותר על פרויקט הגרעין שלו, שעליו עמלו במשך שנים בצפון קוריאה, והוא קריטי מבחינתם כדי לשמור על 'מאזן האימה' מול המערב וארה"ב ובכך להבטיח את שרידותו של משטרם.

במסיבת העיתונאים התייחס טראמפ גם לשאלה בקשר לחקירות רוה"מ: "אני חושב שהוא ראש ממשלה מצוין. אני לא מכיר את הקשיים שלו. אני יכול לומר שהוא ראש ממשלה נהדר. הוא חזק וחכם".

קים ג'ונג-און דונאלד טראמפ צפון קוריאה ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד