י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מעוררת השראה

האישה שאוספת ילדים מהרחוב ונותנת תקווה

היא בת 34, עברה בחייה 16 משפחות אומנה, עזבה את חיי האמונה ושבה אליהם מתוך אהבה אמיתית וכיום כשהיא אם לחמשה ילדים, חיה פולק אוספת ילדים מהרחוב ואומרת להם שהם הכי מדהימים בעולם  

האישה שאוספת ילדים מהרחוב ונותנת תקווה
אילוסטרציה צילום: pixabay

השעה 2:35 בלילה. ליל שבת. תחת חלונה של חיה פולק, באחת השכונות החרדיות של העיר רחובות, רעש בלתי נסבל של קולות נערים ונערות שאינם מפסיקים לצרוח ולצחוק ולתבל את דבריהם במילים שלא כל אחד היה רוצה לשמוע. רעש בלתי נסבל? תלוי את מי שואלים. חיה קמה מהמיטה, ניגשת אל החלון, רואה אותם, נערים ונערות יחד, צעירים ואבודים. היא קוראת להם מהחלון: היי...

הם מסתכלים עליה. "בסדר, בסדר, נהיה בשקט. מה את רוצה...", הם מפטירים לעברה באופן אוטומטי, כנראה כבר רגילים להערות ולגערות.

"אני ביקשתי מכם שקט"? היא מחזירה להם בחיוך והם מתבלבלים מיד.

"רגע... אז מה..." הם תוהים. תוך שלוש דקות חיה למטה, עם קנקן תה וכוסות, ועוגה טעימה של שבת. בשקית היא דחפה גם כמה חטיפים, שיהיה. היא עולה בעצמה על הספסל עליו הם מתאספים ומתחילה להתעניין בהם. שעה לאחר מכן, כשהם מתפזרים, נערה צעירה אומרת לחיה: "אני רוצה לעשות מעשים שיכבדו אותי. לא רוצה לתת לכל אחד להתייחס אלי שלא בכבוד הראוי לי כאישה". חיה מחבקת אותה בהתרגשות ועולה לישון קצת. בבוקר מחכים לה חמשה ילדים משל עצמה, לגדל ולחבק.

ילדה בת 4 שעוברת 16 משפחות אומנה – מה יצא ממנה?

סיפורה של חיה מתחיל בגיל 4. ילדה קטנה שעולמה חרב עליה, לאחר שאמה נפגעה פגיעה חמורה בפיגוע בירושלים, ושכבה בקומה כשנה. הילדה הקטנה עברה ממשפחה למשפחה, וגם כשאמה התעוררה, היא מעולם לא שבה לתפקוד מלא. פגיעת הראש השפיעה עליה והתפקוד ממנה והלאה. אביה של חיה לא היה בתמונה מאז ומעולם. וכך, נתונה לחסדיהם של אנשים טובים, העבירה את ילדותה. בלי כרית משל עצמה, בלי בגדים משל עצמה, בלי חיבוק והכוונה של אמא. בגיל 14 מצאה את עצמה ברחוב. היא ידעה קור וחום, רעב וחוסר שינה. סיפורים מצמררים על ניסיונות להביא אוכל לפיה, ובעיקר, לשמור על עצמה כדי לא להגיע למצבים חריגים שיהרסו את חייה.

לאחר שירות צבאי קרבי, פגישה של מלאך המוות מול עיניה בצורת מחבל, וסיפורים נוספים שאותם היא שוזרת בהרצאה אישית שלה, נישאה חיה לאריאל. את סיפור חזרתה בתשובה היא מגוללת כיום בהרצאה מרגשת אותה היא מעבירה ברחבי הארץ. והדבר היחיד שבו היא מתרכזת כיום, הוא אותם ילדים שכבר הגיעו לרחוב, או כאלו שנמצאים בסכנת הגעה לרחוב.

"חיה, תצילי לי את הילדה, היא מסתובבת ברחוב"

"הקולות של אותם נערים מתחת לחלון, עבורי הם ממש מנגינה", אומרת חיה פולק בשיחה עם 'לובי נשי'. "אני, שהייתי ברחוב, ראיתי והרגשתי הכל, יודעת מה זה להיות ילד שנמצא ברחוב. בשבילי מדובר בקולות של ילדים שמחפשים את הדרך וזקוקים להכוונה, או בעיקר לאהבה. הרבה אהבה, תקשורת נכונה". אל הטלפון של חיה מגיעות שיחות מהורים, אנשי חינוך וטיפול בכל שעות היממה, גם לפנות בוקר ובכל מני נושאים. הורים רבים מבקשים ממנה שפשוט תחפש את הילדים שלהם ברחוב, מכיוון שהם כבר התייאשו. עבור חיה זו משימת קודש, והיא שמה לה למטרה להציל כמה שיותר ילדים מלהגיע לרחוב.

הנה דוגמה לפוסט מדף הפייסבוק של חיה: "ושוב 2 בלילה ואני חוזרת מתחנת משטרה. לחלץ עוד נערה מציפורני הרחוב והתדמית ולהחזיר אותה להוריה בריאה ושלמה. ואני חושבת לעצמי עד כמה היא בריאה בפנים, עד כמה היא צועקת, זועקת מצוקה .ותוך כדי שאני חושבת, אני שומעת איך היא צורחת על השוטרים שמנסים לעזור לה. אני קמה, מלטפת, מרגיעה בטון אסרטיבי ויחד גם מלטף, אוהב ומרגיע. והנה היא שוב יושבת על כיסא, הכתפיים שמוטות והנה רואים את הילדה הקטנה, זו הילדה הפגועה והשבירה כל כך. הקב"ה תעזור לנו להגיע ללב הפגוע, הפצוע, לתת לו את התקווה והכוחות העצומים לרצות לשנות את הגורל הצפוי או שלא. תודה אלוקים שהצלחנו להחזיר עוד נפש ענקית הביתה".

פרויקט משלוחי מנות – מצווה שהיא הצלת חיים

את הדרך של חיה לאסוף כסף, שנועד לקניית ערכות לצוות החירום שלה, זה שמסתובב בלילות ומציל ילדים מהרחוב, היא תמיד עושה בצורה יצירתית. כך היא מנצלת את חג הפורים כדי למנף את נושא משלוחי המנות. היא מוכרת משלוחי מנות ואת הכסף שמה במרכז למען הנוער המיוחד הזה. אם אתם רוצים לשמוע את סיפורה האישי של חיה, או להירשם לסדנאות החשובות שלה, ובעיקר אם יש לכם דרך לעזור בתרומת משלוחי מנות או כסף – אתם יכולים פשוט לפנות אליה ישירות במספר 0524079921 ולדבר איתה.

משפחת אמנה גמילות חסדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד