י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
המאבק על קדושת השריד

הראשל"צ: לא לתת ל'נשות הכותל' מיקרופון

הרב הראשי לישראל הראשל"צ רבי יצחק יוסף קבע היום כי אסור לתת ל"נשות הכותל" הרפורמיות להשתמש במערכת הגברה ברחבת הכותל

הראשל"צ: לא לתת ל'נשות הכותל' מיקרופון
הכותל המערבי צילום: באדיבות המצלם

הראשון לציון הרב יצחק יוסף, פנה היום (רביעי) במכתב לרב הכותל הרב שמואל רבינוביץ, בו הוא קובע באופן נחרץ כי אסור לתת ל"נשות הכותל" הרפורמיות להשתמש במערכת הגברה ברחבת הכותל, כפי שביקשו לאחרונה.

"תצלינה אוזניים מלשמוע על מתן אפשרות של חילול המקום ע"י הפרצה הנוראה של הפיכת המקום הקדוש למושב ליצים, באמצעות מתן אפשרות לקבוצה הנקראת "נשות הכותל" שכל מטרתן הוא ביזוי הקדוש והיקר לנו, לעשות שימוש בשרותי הגברה בתוך רחבת הכותל", כתב הרב יוסף.

"יש להשיב בבהירות ובבירור כי אין קריטריון לפיו יהיה ניתן לאפשר למי שאינו מורשה על פי ההלכה לעלות חזן לעשות שימוש במערכת הגברה, הדבר נוגד את מנהג המקום ומחלל את קדושת הכותל המערבי" כותב הרב ומבקש מהרב רבינוביץ כי יפעל על פי הנחייתו.

מכתבו של הרב יוצא, לקראת פרובוקציה אותה מארגנות נשות הכותל הרפורמיות ביום שישי הקרוב ברחבה. מדובר באירוע לציון 30 שנה להקמת הארגון וכן לציין את יום האישה הבינלאומי שנופל ביום הזה. על מנת להיערך לפרובוקציה בצורה מקסימלית, פנו לאחרונה הנשים הרפורמיות לרב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ, בבקשה שיאפשר להם להשתמש במערכת הגברה בזמן האירוע.

בפוסט שפרסמו נשות הכותל בדף הפייסבוק שלהן נכתב כי "ב-1967 שחררו את הכותל גברים בקסדות, היום משחררות את הכותל נשים בטליתות". בהמשך הפוסט קוראות נשות הכותל לנשים נוספות לבוא ולהצטרף למאבק שלהן על מנת שנשים לא ימחקו מהמרחב הציבורי וכן והמשיך את השינוי שהן החלו בתודעה הציבורית. בפוסט נוסף הן טענו כי המניעה מנשים לקרוא ולגעת בספר תורה היא פגיעה בצביון היהודי ומדובר בכפייה.

כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', מול הפרובוקציה צפוייה להתקיים תפילת ראש חודש חגיגית, בהשתתפות אלפי מתפללים אשר צפויים להגיע החל מהשעה 6:00 בבוקר לרחבה, על מנת להתפלל ולהעמיד קול ברור מול הפרובוקציה.

לתפילה תגענה אלפי בנות סמינרים לרחבת הכותל המערבי לתפילה המונית, בהוראת הגר"ח קנייבסקי, במטרה לערוך מעמד של קידוש ה' מול תפילת נשות הכותל הרפורמיות. עם זאת, ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בהוראת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, בנות הסמינרים החסידיים בירושלים לא תשתתפנה בתפילה המתוכננת בכותל המערבי. 

את התפילה מארגנת תנועת חזון אשר קמה לקראת הבחירות הקרובות, על מנת להציב סדר יום יהודי במדינה. בתנועה מבקשים להחזיר לשיח הציבורי נושאים כמו שמירה על השבת במרחב הציבורי, חשיבות התא המשפחתי, קדושת הכותל ועוד נושאים נוספים הקשורים לערכי היהדות. לאחרונה, גייסה התנועה מעל 120,000 תומכים, אשר חתמו לתנועה על אמנה הישראלית הקוראת למפלגות השונות להתחייב לפעול לקידום היהדות במדינה.

הכותל המערבי נשות הכותל הרב שמואל רבינוביץ הרב יצחק יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד