י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לקראת הפרובוקציה

שערורייה: תפילה בהובלת חזנית - מנהג המקום בכותל

מעט לפני האירוע הפרובוקטיבי של 'נשות הכותל' הן מקבלות גיבוי מהמשנה ליועמ"ש שמצהיר כי "מותרת הפעלה של רמקול שמספקת הקרן כאשר מבקשת זאת קבוצה מעל 1000 מתפללים", זאת בטרם התקבל אישור מרב הכותל • השר וקנין: "נפעל בכל הכלים העומדים לרשותינו"

שערורייה: תפילה בהובלת חזנית - מנהג המקום בכותל
בנות סמינר בכותל המערבי צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

פרסום ראשון: יומיים קודם הפרובוקציה המתוכננת שצפויה להפוך למפגן כוח של נשות הכותל, ולאחר שרב הכותל טרם אישר לאותן נשים להשתמש במערכות הגברה בתפילה ההמונית שלהם, משרד המשפטים מתגייס לעזרת הרפורמים.

במכתב ששיגר בשעה האחרונה המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד ארז קמניץ, אשר הגיע לידי 'בחדרי חרדים', הוא מציין כי "בית משפט העליון קיבל עתירה תוך שהוא קובע שתפילה כמנהגן של נשות הכותל, אינה תפילה שלא לפי מנהג המקום".

"בהתאם לנהלים של הקרן למורשת הכותל, מותרת הפעלה של רמקול שמספקת הקרן כאשר מבקשת זאת קבוצה מעל 1000 מתפללים" מציין עו"ד קמניץ, ומזכיר את הפנייה של נשות הכותל לרב רבינוביץ, עליה השיב כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים' כי הוא דוחה את הבקשה, מאחר ותפילה של חזנית אינה תפילה שבגדר "מנהג המקום" ולכן הבקשה נדחתה.

עו"ד קמניץ מביא את פסיקת בית המשפט העליון, שפסק בעבר כי התפילה בקול רם על ידי חזנית, עם טלית ותפילין, מותרת בחוק. "לעמדתנו, לא ניתן לראות בתפילה בהובלת 'חזנית' בתפילה אינה שלא לפי מנהג המקום".

עם זאת, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה מציין כי במקרה זה בו הוגשו שתי בקשות מקבילות לשימוש במערכת כריזה, הן מטעם נשות הכותל והן של מרכז ליב"ה, "לא נכון לאפשר שימוש בשתי מערכות הגברה במקביל, ומציע למצוא פתרונות מעשיים ושוויוניים".

מוקדם יותר היום, הרב הראשי לישראל הראשל"צ הרב יצחק יוסף קבע כי אסור לתת ל"נשות הכותל" הרפורמיות להשתמש במערכת הגברה ברחבת הכותל. אתמול, הורה הגר"ח קנייבסקי כי ביום שישי הקרוב, ראש חודש אדר ב' בשעה 6:30 בבוקר, תגענה אלפי בנות סמינרים לרחבת הכותל המערבי לתפילה המונית - במטרה לערוך מעמד של קידוש ה' מול תפילת נשות הכותל הרפורמיות.

השר לשירותי דת ח"כ יצחק וקנין הגיב הערב לפרסום ב'בחדרי חרדים' על מכתבו של המשנה ליועמ"ש:" אזרחי ישראל מקבלים היום מסר ברור כיצד יראה הכותל בלי שש"ס תהיה שם לשמור עליו. אנחנו נפעל בכל הכלים המשפטיים העומדים לרשותינו בכדי למנוע את חילולו של שריד בית מקדשנו"

נשות הכותל מרכז ליב''ה הרב שמואל רבינוביץ ארז קמניץ המשנה ליועץ המשפטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד