י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ספר תורה וירושה מפתיעה

מיליון וחצי שקלים, טבין ותקילין: המופת המדהים של שר התורה

שיחת היום בהיכלי הכוללים והישיבות בבני ברק: מעשה מופלא באברך שביקש להשיג דירה בבני ברק • מה הורה לו שר התורה הגר"ח קנייבסקי? ומה המקור התלמודי המופלא שאמר לו ראש ישיבת 'עטרת שלמה'? • והסוף: פטירת הדוד וירושת הענק הבלתי צפויה • 'בחדרי' עם כל הפרטים

מיליון וחצי שקלים, טבין ותקילין: המופת המדהים של שר התורה
הגר"ח קנייבסקי עם הגר"ח פיינשטיין צילום: באדיבות המצלם

הסיפור הבא הפך לנושא שיחה בהיכלי הכוללים והישיבות בבני ברק ומחוצה לה ונראה כמו סיפור מהאגדות, אך הוא קרה בשבועות האחרונים.

במכון 'הוד והדר' לסת"ם בבני ברק נכנס לפני מספר שבועות אברך המעוניין לרכוש באופן מיידי ספר תורה מהודר. בעלי המכון הביעו פליאה והסבו את תשומת לב האברך המתעניין, כי רכישה שכזו עלותה בהון רב ויכול גם להגיע גם לכדי סכום של מאתיים אלף שקל.

בעלי המכון הסבירו לו כי בדרך כלל רכישה שכזו אינה מתבצעת כך באופן מיידי, אלא רק לאחר מחשבה ושיקול דעת. אולם האברך נותר בשלו, והביע את רצונו לרכוש ספר תורה מהודר בכל מחיר שיושת עליו, והעיקר שיהיה זה באופן מיידי.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי לפליאתם השיב האברך כי הוא בא לכאן מיד עם צאתו מביתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי, שאליו הגיע ובפיו בקשה לברכה, כאשר הוא זקוק לרכוש דירה בבני ברק, ואין בידו אלא חצי מליון שקל וסכום זה אינו מספיק לרכישת הדירה.

כששמע זאת שר התורה השיבו, "תקנה ספר תורה", האברך סיפר כי שאלתי את ר' חיים שוב "אני מעוניין בדירה", חזר הגר"ח ואמר "תקנה ספר תורה".

"ועל כן, מצוה לשמוע דברי חכמים, ונפשי בשאלתי לרכוש ספר תורה מהודר באופן מיידי". לצורך הוכחת כוונתו שלף האברך סכום כסף, ובכך החל את הוצאת העסקה אל הפועל.

פגישה לצורך הסדרת כל פרטי התשלומים ומועד סיום הכתיבה, ויתר הפרטים הטכניים נקבעה לסוף אותו שבוע.

אותו אברך, שהינו מקורב לראש ישיבת 'עטרת שלמה', הגאון רבי חיים פיינשטיין, סיפר זאת לראש הישיבה שהשיבו על אתר, "תעיין בגמרא בפרק הדר, תראה שזה גמרא מפורשת", בגמרא במסכת עירובין דף ס"ד כתוב, מה יעשה אדם וממונו יתקיים בידו, ייקח בהן ספר תורה.

כעבור יומיים מעת התשלום הראשון מקבל האברך טלפון מאביו, כשאביו אומר לו "שמע בני יקירי, יש לי שתי בשורות בעבורך, האחד היא בשורה לא טובה, והשנייה היא בשורה טובה".

"האחת הלא טובה היא", המשיך אביו, "שדודך המתגורר בארצות הברית נסתלק לבית עולמו; והשנייה היותר טובה היא, שבצוואתו הוא הותיר על שמך סכום של מליון וחצי שקלים, טבין ותקלין".

כל זה מתרחש תוך שהאב מתעניין אצל בנו האם היה לו לבנו איזה קשר מיוחד עם הדוד.

ספר תורה ירושה הגר''ח קנייבסקי הרב חיים פיינשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד