י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הטלטלה בלונדון נמשכת

הדיין שפרש, עוזב גם את הקהילה: "אני מצטער שאכזבתי אתכם"

לאחר שהודיע על פרישתו מחברותו בבית הדין הלונדוני, הגר"י אברהם מודיע במכתב ששיגר לבני קהילתו בערב שבת, כי הוא פורש גם מתפקיד רב הקהילה • "בלב כבד אני מתפטר מתפקיד הרב שלכם. לא עמדתי בסטנדרטים הצפויים ממני" הוא כותב ומבקש, לכבד את פרטיות משפחתו

הדיין שפרש, עוזב גם את הקהילה: "אני מצטער שאכזבתי אתכם"
הדיין הרב יונתן אברהם צילום: אלי איטקין

הגאון רבי יונתן אברהם, שפרש בפתאומיות מתפקידו כדיין בית הדין בלונדון בסוף השבוע האחרון, מעצים את הטלטלה במכתב ששיגר לחברי קהילת 'תורת חיים' בראשה עמד והודיע להם, "בלב כבד אני מתפטר מתפקיד הרב שלכם".

במכתב שנשלח בשפה האנגלית והגיע לידי 'בחדרי חרדים', כותב הגר"י אברהם: "חברים יקרים, אתם כבר עכשיו תהיו מודעים לכך שעזבתי את תפקידי בתור דיין בבית הדין הלונדוני, אני לא עמדתי בסטנדרטים הצפויים ממני, אני מצטער מאוד שאכזבתי אתכם, אני כבר תחת מתח יוצא דופן במשך תקופה, נתתי מחיי הרבה כדי לעזור לאחרים ולתומכים בקהילה הזאת שאני גאה בה".

הדיין מוסיף וכותב לבני קהילתו, "עכשיו אני צריך לעזור לעצמי ולמשפחה שלי, עם לב כבד אני מתפטר מתפקיד הרב שלכם, אני מאחל לכל אחד מכם את הכי טוב, מזקני העדה ועד הקטן בילדים, אני מודה לכם על כל החסד וטוב הלב שנתתם לי ולאשתי ולמשפחה שלנו, אנו מבקשים מהקהילה לכבד את פרטיותנו. גוט שבת וגוט חודש. דיין יונתן אברהם", כך במכתב שהגיע לידי 'בחדרי חרדים'.

בערב שבת, פרסמנו ב'בחדרי חרדים', את קריאתו הגאון רבי חנוך ארנטרוי מבריטניה, המכהן כיום כראב"ד אירופה מטעם ועידת רבני אירופה ומשמש כאחראי על מערך הגיור של הארגון, אשר ביקש בהודעה מיוחדת שפרסם ש"לא לשוחח ליד שולחן השבת על הפרישה הפתאומית של הדיין המפורסם בלונדון".

הדיין הרב ארנטרוי הורה לכל רבני הקהילות ובתי הכנסת בבריטניה, להכריז על כך למתפללים, להימנע מלדבר בשולחן השבת על הדיין שפרש, במיוחד לא בנוכחות הילדים הקטנים.

ביום חמישי דיווח ב'בחדרי חרדים' על ההלם והדרמה בקהילה החרדית בלונדון, עם פרישתו הבלתי צפויה של הגאון רבי יונתן אברהם, חבר בית הדין הרבני בלונדון, שהצטרף לבית דינו של הרב הראשי של בריטניה בגיל צעיר יחסית - בעודו בן 37, בשנת תשס"א.

"זה מאוד פתאומי ואין לנו מושג למה", אמר רב לונדוני בכיר ששמו לא פורסם לאתר הבריטי 'ג'ואיש קרוניקל'.

הדיין הראשי הרב מנחם גלאי, אמר לאחר ההתפטרות המפתיעה: "בית הדין הלונדוני תומך בכם ובקהילות שלכם ואת חבריכם, ולכן אני רוצה להרגיע אתכם כי ההכנות כבר נמצאות בעיצומן כדי להבטיח שדיין ברמה גבוהה יימצא לצד הדיינים המכובדים האחרים".

הרב יונתן אברהם, לא הסביר את סיבת עזיבתו הפתאומית, רק מסר: "זו תחושה של אחריות ועצב שאני מכריז היום כי אני מתפטר מבית הדין של לונדון, בית הדין הוא עמוד התווך של הקהילה שלנו וזה היה כבוד גדול והזכות לשרת כדיין במשך 17 השנים האחרונות".

הגר"י אברהם למד בבחרותו בישיבות בגייטסהד, לייקווד, ניו ג'רזי וירושלים. לאחר נישואיו התגורר באוסטרליה, שם שירת במשך שלוש שנים כדיין בבית הדין של הקהילה החרדית בעיר מלבורן ולאחר מכן כיהן כדיין בבית הדין בלונדון.

 

הרב יונתן אברהם פרישה לונדון דיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד