י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הצעיר הערבי שמשפחתו היהודית נספתה, עשה צעד נוסף בחייו החדשים

ל. נולד בכפר ערבי לאם יהודייה ואב מקומי, אך מותה הפתאומי של אמו בתאונת דרכים מסתורית שלא נפתרה עד היום, גרמה לו לרצות לחזור לשורשיו היהודיים בעודו בן 16 בלבד • כשאנשי המקלט שבו שהה פנו ליד לאחים בבקשת עזרה, נוצר קשר מיוחד עם ל. והוא החל ללמוד ולהכיר מקרוב את היהדות שנלקחה ממנו בכוח הזרוע • לאחרונה נפתח פרק חדש בחייו החדשים עם קביעת המזוזה בדירה שנשכרה במיוחד עבורו

הצעיר הערבי שמשפחתו היהודית נספתה, עשה צעד נוסף בחייו החדשים
ל. והרב רובינסון קובעים מזוזה בביתו החדש צילום: יד לאחים

ל. נולד וגדל בכפר ערבי בגליל כבן לאם יהודייה שעלתה מחבר העמים ולאב ערבי. אמו נדרסה למוות בעודו בן 16 בתאונה מסתורית, שעד היום לא ידוע האם הייתה רצח מכוון על ידי הבעל הערבי או אכן בתאונת דרכים. מותה הטראגי של אמו, הביאה את ל' לחקור את מוצאו היהודי שעליו סיפרה לו אמו. הוא לא ידע ולו אות אחת בעברית או מושג קלוש ביהדות, אבל כוח רצון עז להמשיך את המורשת של אמו שנקטפה ממנו באכזריות דחף אותו לצאת למסע ארוך.

הוא עזב את הכפר באישון לילה ופנה לעמותת רווחה בעיר יהודית סמוכה שהפעילה מקלט לנערים שנפלטו מבתיהם או ממסגרות חינוכיות וביקש עזרה. אנשי העמותה עזרו לו ללמוד את כתיבת וקריאת השפה העברית ונתנו לו מקום חם להניח את ראשו. כשל' סיפר לאחד המתנדבים במקום שאליו נקשר, את קורות חייו ואת העובדה שהוא רוצה ללמוד יותר על העם היהודי, חיפשו השניים ברשת האינטרנט אחר ארגון שיוכל לתת מענה לצרכיו, וכך הגיע ל. ליד לאחים.

בשלב זה חל אירוע מצער נוסף בחייו של ל., כאשר אחיו לא יכל לעמוד בקושי שבפטירת אמם, חלה מרוב צער ונפטר. ל. נשאר בודד בחייו החדשים, אבל למרות זאת החליט שלא לסטות מהמטרה שהציב לעצמו והתעקש להמשיך בדרכו למרות כל הקשיים הטראגיים והלא נתפסים בהם נתקל.

אנשי יד לאחים מיהרו להגיע למקלט שבו שהה ל. ולבקשתו החלו ללמוד אתו יהדות. בתקופה האחרונה נפתח פרק מרגש נוסף בחייו החדשים של ל. ובחזרתו לעם היהודי. אנשי יד לאחים עזרו לו למצוא מסגרת תורנית הולמת שבה יוכל להשלים את היהדות שנגזלה ממנו בכוח הזרוע, ובו בזמן מצאו עבורו מקום עבודה הולם ודירה באזור לימודיו שתתאים לצרכיו. לצד אלו נרכשו עבורו תלושי מזון, ביגוד הולם וכל צרכי הבית.

הרב יואב-זאב רובינסון מיד לאחים המלווה אותו באופן הדוק ומשתדל למלאות את כל חסרונו, התכבד לקבוע יחד עם ל. את המזוזות בדירה החדשה. "ל. היקר התקדם לאחרונה בשלב מכריע נוסף, ואנו במשפחת יד לאחים נמשיך ללוות אותו ולתת לו את המעטפת המשפחתית שכה חסרה לו. בשביל עזרה כה גדולה ליהודי, כיף לקום בבוקר" מסכם רובינסון בסיפוק.

יד לאחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד