י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אחת ולתמיד מציג את גרסתו

הרב מזרחי הודף הטענות: "מסע הסתה נגדי"

המרצה שהוצמד לו התואר "מכחיש שואה", ו"שונא אוטיסטים", משיב אחת ולתמיד לטענות נגדו ומסביר מניין הן מגיעות וכיצד הופכים קטעים מתוך דרשותיו למתקפה ארסית נגדו: "אני לא מתייפה, אני לא פוליטיקלי קורקט" • לדבריו: "יש שני סוגי אנשים שמתנכלים לי, אלו שהם עמי ארצות ויש שהקנאה מעבירה אותם על דעתם"

הרב מזרחי הודף הטענות: "מסע הסתה נגדי"
המרצה הרב יוסף מזרחי צילום: מתוך אחת מהרצאותיו

בעקבות כתבה שפורסמה אודותיו כאן ב'בחדרי חרדים', הרב יוסף מזרחי, שאמירותיו בהרצאות שונות עוררו סערה והפכו מושא למתקפה, מבקש להציג את גרסתו לדברים הקשים שיצאו מפיו.

'בחדרי חרדים' ראה בכך הזדמנות וראיין את הרב מזרחי, ואולי אחרי שתקראו את הכתבה שלפניכם, תשנו את דעתכם אודותיו ואולי נגרום לפחות לשון הרע, רכילות ופילוג חלילה בעם ישראל.

ראשית שאלנו את הרב; תוכל לספר לנו מי אתה מאיפה באת, ומהו הרקע התורני שלך?

"כן, עד גיל 25 לא הייתי שומר מצוות, הייתי בצבא, נסעתי לארה"ב בגיל 21, עד גיל 25 הייתי בעסקים, בבנקאות בארה"ב ובגיל 25 חזרתי בתשובה", מספר הרב מזרחי וממשיך "נכנסתי מיד לישיבה. למדתי בשתי ישיבות עיקריות, כמה שנים בכל ישיבה.

אחר כך למדתי עם חברותות, גם כן עוד כמה שנים. במשך השנים ובמקביל אני כבר 23 שנה בערך נותן דרשות כמעט כל לילה כמעט ואין לילות פנויים, כמעט כל לילה השתתפתי במעל 5,000 דרשות, סמינרים, שבתונים. כבר דברתי במעל 20 מדינות איפה שיש קהילות יהודיות".

"ב"ה הייתה לי הצלחה חסרת תקדים. המספרים מדברים בעד עצמם. היום אתה יכול לראות מעל 100 אלף עוקבים בדפי הפייסבוק, בעברית ובאנגלית, שאם מחברים את כולם יש מעל 200 אלף איש ואני מופיע במאות רבות של ערוצי יוטיוב גם שם יש אלפים רבים של צפיות בכל סרטון. הכי חשוב ראיתי דברים כאלו שזה נחמד, אבל הכי חשוב זה תוצאות וראיתי כל שנה אלפים של בעלי תשובה".

כמה פעמים בשנה הרב מגיע לארץ להרצאות?

"אני משתדל להגיע ארבע פעמים בשנה לשלושה שבועות בערך, כל פעם עשינו הרבה מסעות של דרשות בשנים האחרונות ויש המון המון דרשות ארוכות, שנמשכות אל תוך הלילה וכל דרשה אתה רואה עוד אנשים ב"ה וחילקנו בארץ מעל שני מיליון דיסקים, ואותה כמות אולי אפילו יותר בארה"ב. אתה מבין אז זה מדבר בעד עצמו מה גדול הפעילות שלי".

בשלב זה מיהרנו אל הנושא לשמו התכנסנו ושאלנו את הרב מזרחי, על כך שמדי תקופה הוא מוצא עצמו מותקף על אמירות קשות שהנפיק מפיו, כמו ש"אוטיסטים זה גלגול של אנשים שחטאו בגלגול הקודם", מה בדיוק הייתה כוונת הרב, שאלנו.

הרב לא התחמק והשיב באריכות; "באופן כללי, מי שמכיר את הדרשות שלי וזו הסיבה שיש לי המון עוקבים וצופים אדוקים, יודעים שאצלי אין חכמות, מה שאני אומר זה מה שכתוב. אני לא מתייפה, אני לא פוליטיקלי קורקט, אני לא פוליטיקאי, אני אומר את מה שכתוב בכל הספרים הקדושים.

אני תמיד אומר בדרשות שלי שאם מישהו ימצא דבר אחד שאמרתי שהוא לא נכון, או שאין לו מקור, משהו בדרשות שלי שאמרתי דברי תורה, הלכה, השקפה, כל דבר שהוא לא נכון, אני מוכן לתת לו 1000 דולר פרס וזה מוקלט", הוא אומר בביטחון מלא ומחדד, "עשרות פעמים בדרשות שלי, אמרתי את זה, אני עוד לא מכיר מישהו שמצהיר על כזה דבר, כיוון שאני מאוד מאוד זהיר, אם אני אומר משהו, זה אך ורק מקור שנאמר על ידי מישהו גדול בישראל".

"לגבי אוטיסטים", מסביר הרב מזרחי, "החשבון הוא פשוט מאוד. מי שמציג את זה כדבר שלילי, הוא פשוט עושה את זה במזיד, כדי לבייש את שמי. אני הרי מדבר הרבה על האר"י הקדוש ועל גלגולים.

אנשים חוזרים בגלגולים כדי לתקןד ברים שהם פגמו בחייהם הקודמים ורואים שאנשים מתגלגלים בכל מיני צורות ואני מסביר למה אחד נולד בצורה כזו והשני בצורה כזו, וכשדיברתי על אוטיסטים, בדיוק ההפך הוא הנכון, אני אמרתי שהאוטיסטים שאני הייתי אצלם כמה פעמים ודיברתי איתם, הם הצדיקים הכי גדולים והם נשארים קצת מאוד כדי לתקן והסיבה שהתגלגלו ככה בצורה כזו, היא כי אין להם בחירה.

הם רק חיים תקופה מסוימת ובדרך כלל יש להם בעיות של שמיעה ובעיות של דיבור על עוונות של לשון הרע, שדיברו בגלגול הקודם עשרות פעמים. אלו אנשים שהם צדיקים, ששמרו את כל המצוות".

הרב מזרחי ממחיש בשיחה ומספר, "דיברתי עם אוטיסט והוא אמר לי שהוא סובל אלף עינויים בדקה, אמרתי לו שאני מרגיש רע מאוד בשבילו והוא ענה לי, אל תרגיש רע בשבילי, תרגיש רע בשבילכם, כי לכם יש הרבה יותר מה לתקן. אני כבר כמעט סיימתי את התיקון שלי.

"אמרתי את זה בלי סוף פעמים. שיבחתי את האוטיסטים פעמים רבות ואמרתי שהם נשמות של צדיקים, אבל מכל מה שדיברתי בחרו להוציא רק שורה אחת שאמרתי שהם מתגלגלים כדי לתקן מעשים שעשינו בחיים הקודמים".

וכאן תוהה, "הכל כתוב בגמרא, זה מידה כנגד מידה, אז מה כאן לא בסדר, הרי כל גדולי עולם לאורך כל ההיסטוריה כבר דיברו על מידה כנגד מידה ודיברו שאין ייסורים ללא עוון ואם רואה אדם שבאים עליו ייסורים יפשפש במעשיו.

"אלו הן גמרות מפורשות, אלא מה, יש שני סוגי אנשים שמתנכלים לי, אלו שהם עמי ארצות, שמעולם לא למדו כלום, אז מה שלא נראה להם הם תפסו כתובת נגד מי לצעוק ויש כאלה שהקנאה מעבירה אותם על דעתם מבלי להיכנס לשמות - שהם יוזמים את כל הבלגן הזה והם אלה שגם מדליפים לתקשורת ששונאת את הדת, ציטוטים מדבריי כדי שיעשו מהם מטעמים. זה מה שקורה פשוט מאוד", קובע הרב.

האם נכונים הפרסומים, שהרב אמר כי רק מיליון יהודים נרצחו בשואה וכל השאר לא היו יהודים בכלל, האם זה נכון? ואם כן מה ההסבר ומה הכוונה.

"גם זה שקר גס", טוען הרב בתוקף ומסביר, "הדרשה הזו שהייתה על השואה, דיברתי לפני יותר מ-7 שנים ואלו שמתנכלים ומחפשים בכל הדרשות שלי קטעים שהם יכולים לעשות מהם רעש וצלצולים, צריך לזכור דיברתי יותר מ-20 אלף שעות עד היום, מצאו בערך חצי שעה של דברים, שלא מצאו חן בעיניהם, שאמרתי וחוזרים על זה כל פעם מחדש, אוטיסטים, שואה, הכל אותו דבר. כמו מנטרה, חוזרים עליה כל ששה חודשים, אז אולי הגיע לשים סוף אחת ולתמיד", אומר הרב.

"אני דיברתי בדרשה על ההתבוללות שיש בעולם, דיברתי על המציאות בארה"ב ש-85% יהודים עם שמות משפחה יהודים והם לפי ההלכה אינם יהודים כי הרבה יהודים גברים מתחתנים עם גויות והילדים שלהם לפי ההלכה אינם יהודים כך כתוב בהלכה. כך יוצא שמשפחת כהן, שהאבא כהן והאמא גויה ונולדו להם כמשל ארבעה ילדים, כך יש 6 נפשות ויוצא שרק אחד מתוכם יהודי והשאר גויים. תכפיל את זה בכמות המיליונים שיש כאן בארה"ב ותקבל הלם".

הרב ממשיך ומסביר, "אדם שיודע סטטיסטיקה, אמר לי נתון שעל כל 100 אנשים בשם משפחת כהן, רק 15 מהם יש להם אמא יהודייה. הם יהודים לפי ההלכה, 85% מהם מוגדרים גויים. עכשיו אם היו באים ועושים שואה בארה"ב והיו רוצים להרוג את כל היהודים, הגויים לא מבינים מה ההבדל אם האם יהודיה או האב יהודי, לוקחים כל אחד עם שם יהודי הורגים אותו וככה עשו באירופה".

"לא לשכוח ש-150 שנה לפני שהתחילה השואה, לפני בערך 7 או 8 דורות - היהודים התבוללו בכל אירופה, מתקופת מנדלסון ועד תחילת השואה 150 שנה של התבוללות. בגרמניה זה הגיע ל-80% התבוללות ומכל מדינות אירופה הייתה התבוללות גדולה אפילו בפולין".

"יש לנו ראיון עם רב מוורשה רב חרדי משנות ה-90", מציין הרב ואומר, "יש את זה מוקלט, שאלו אותו אם בוורשה הייתה התבוללות והוא השיב שהייתה התבוללות גדולה מאוד, שהרבה מהיהודים שם התבוללו והתחתנו עם גויות וגם יש לי סרט שמראה את הגטו של היהודים בפולין ואתה יכול לראות בעצמך שהרבה מהיהודים שם בכלל לא היה להם כיפות.

"הם היו דתיים, עזבו את הדת, גידלו בלורית והלכו עם גויות זו מציאות בשטח. עכשיו הבה נעשה חשבון, 150 שנה של התבוללות, הנאצים הרגו ששה מיליון. אני אמרתי בדרשה לעולם לא נדע כמה מהם שם היו באמת יהודים כי הנשמה נכנסת לגוף לפי האם. אם האמא לא יהודייה - אתה לא יהודי".

הרב ממשיך בחשבונו, "הנאצים הרגו כל מי שהם חשבו שהוא יהודי, אבל במציאות, כמה באמת היו יהודים לפי התורה? לעולם לא נדע. לכן אמרתי, אולי חמישה מיליון, אולי שלושה מיליון, אולי מיליון. אז כמובן שחתכו את ה-5 מיליון וחתכו את ה-3 מיליון, לקחו רק את הקטע שאמרתי "מיליון" וחתכו את הקטע כתבו כותרת - רב מפורסם טוען שמתו רק מיליון אנשים בשואה ומכאן כבר עברו עוד שלב וכבר התחילו להגדיר אותי כמכחיש שואה, לא פחות ולא יותר.

"שימו לב לסילופים ולרשעות מה הולך בעולם, שאנחנו חיים בתוכו, עד כדי כך שאדם כמוני - שמסר כבר יותר מ-500 דרשות, כולל סיפורים על השואה, סיפורים על גיבורים, מה הם עשו ברגעים הכי קשים במחנות, הפכו אותי מאחד ממפיצי סיפורי הגבורה הכי גדולים בשואה למכחיש שואה, עד כדי כך", אומר הרב בכאב.

יצוין כי לפני כמה ימים פרסמנו כאן 'בחדרי חדרים', כי הרצאה של הרב שאמור היה למסור באנגליה, בוטלה בשל אמירותיו השנויות במחלוקת. החלטנו לנצל את הראיון ולשאול אותו, מהי הסיבה האמיתית שההרצאה בוטלה, מה הסיפור של המכתב?

"כל פעם שאני נוסע, יש שם לצערנו הרב כמה אנשים שהם אפיקורסים גמורים. יש שם אדם אחד שזרקו אותו מהקהילה בברוקלין, בגלל שהבינו שהוא אפיקורס, הוא ארגן נגדי בעבר מכתב מטעם רבנים קונסרבטיביים, רבני אוניברסיטה, שכמעט אף אחד שמהם לא מצטרף למניין מבחינת הגדרה בשולחן ערוך, אפיקורסים גמורים - אנשים שחלקם מכחישים את יציאת מצריים, אותו אדם בעצמו מסר דרשה ואמר שדברי חז"ל מעלים עובש", טוען הרב מזרחי.

"אז כל פעם כשאני מגיע לשם, הרי הם שם בקהילה, אז הם מתחילים במסע הסתה נגדי, אבל תהיה בטוח שבכל הפעמים שהם הצליחו לבטל דרשה, בכל ביקור שלי באנגליה מסרתי עשר דרשות ומעלה, גם עכשיו מתוכננות לי שם 10 דרשות, גם במנצ'סטר וגם בלונדון.

"אני אהיה שם מיום חמישי עד יום שני ויש לי דרשות מסביב לשעון, מהבוקר עד הלילה בכל מקום ומקום. וזה שביטלו זה רק בגלל שאיימו עליהם שיחסמו להם תקציבים - יפסיקו להם את התרומות ממשרד הרב, שזה שאני מדבר נגדו בדרשות שלי מתנקם, זה כל הסיפור. הפוליטיקה שיש בעולמנו".

זוהי גרסתו של המרצה הרב יוסף מזרחי, לדברים שאמר וקוצצו, או הוצאו מהקשרים והציגו אותו כמכחיש שואה וכרב שנוי במחלוקת. אחרי שהבהיר אחת ולתמיד את דבריו, יתכן ולא יחווה עוד מתקפות נגדו, במידה ואכן הצליח לשכנע את מי שזקוק לכך.

הרב יוסף מזרחי אוטיסטים שואה התבוללות הרצאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד