י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מכת העלונים

השר והח"כ חשפו: "אנו מנקים את בית הכנסת"

מאות גבאי בתי כנסת מאיזור השרון התכנסו ליום עיון בכפר סבא | השר לשירותי דת הרב יצחק וקנין וח"כ יעקב מרגי חשפו כי הם מנקים את בית הכנסת

השר והח"כ חשפו: "אנו מנקים את בית הכנסת"
כינוס גבאים בשרון צילום: יעקב כהן

מאות גבאי בתי כנסת מאיזור השרון התכנסו ליום עיון בכפר סבא שנערך ע"י 'התאחדות בתי הכנסת' ו'מקדש מעט' מיוזמתו של  אלי בן הרוש בשיתוף ובחסות המועצה הדתית בעיר בראשות הרב ששון טרבלסי ועירית כפר סבא.

מטרת הכינוס לתת בידי הגבאים כלים וידע מקצועי בכדי לנהל את בית הכנסת בצורה מיטבית ולהעמיד את הגבאי במרכז ולתת לו את הכבוד הראוי לו כמי שמוסר עצמו למען הציבור ובית הכנסת.

בכנס השתתפו אנשי מקצוע שנתנו הרצאות בנושאי ביטוח לבית כנסת, מכת עלוני השבת ובעיות הגניזה בעקבותיהם, פינוי בינוי ותמ"א 38 לבתי כנסת, הנגשה לנכים ועוד.

כמו כן השתתפו שר הדתות יצחק וקנין, ח"כ יעקב מרגי, ראשי הערים של כפר סבא ורעננה רפי סער וחיים ברוידא, וכן ראשי מועצות דתיות ואישי ציבור נוספים.

 

השר לשירותי דת יצחק וקנין אמר בדבריו כי תפקיד הגבאי הוא כפוי טובה ולא פשוט, אבל הקב"ה משלם שכרו של כל אחד ואחד. "ואני אומר זאת מניסיון: כשאבא שלי ע"ה היה גבאי, אני הייתי שוטף את בית הכנסת קבוע כל יום שישי במשך שנים. וכשהיה מגיע גבאי צדקה לאסוף כסף לישיבות אני הייתי  מסתובב איתו ועוזר לו".

השר וקנין הוסיף וסיפר כי מאז שהיה ראש מועצה דתית במועצה איזורית באיזור מגוריו ועד היום במשך שלושים שנה הוא מביא בכל שבת את צורכי סעודה שלישית: "אני שר, אבל לא הסתובב לי הראש לרגע, אני יודע בדיוק מה התפקיד והשליחות שלי, והקב"ה משלם את שכרם של אלה שעמלים עם הציבור לשם שמים".   

גם ח"כ יעקב מרגי אמר בדבריו כי התפקידים שזכה להם הם בזכות שניקה את בית הכנסת: "כשקיבלתי את התפקיד הראשון בתור יו"ר מועצה דתית בבאר שבע, כולם שאלו אותי מה קרה? בכלל לא חשבתי על התפקיד, עבדתי בכלל בכור בדימונה, עניתי להם כנראה בגלל שטאטתי את בית הכנסת, כשאבא שלי היה גבאי אני עזרתי לו, אמרו לי מה הקשר. אמרתי להם: כן, הקב"ה לא נשאר חייב והוא מחזיר טובה".

גבאי בתי כנסת יצחק וקנין יעקב מרגי עלונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד