ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
קידושין עם טוויסט

צפו: החתן שבר את הכוס - לא עם הרגל

"ונהפוכו" - בחופה שהתקיימה הערב בעיר אשקלון, צפו האורחים במחזה בלתי שגרתי. כשהגיע תורו של החתן לשבור את הכוס תחת החופה כאות זכרון חורבנה של עיר הקודש והמקדש, הוא עשה זאת בידיו ולא ברגלו כמקובל • צפו בתיעוד ובהסבר

צפו: החתן שבר את הכוס - לא עם הרגל
שבירת כוס חופה צילום: יוסי פורמנסקי

תיעוד וידאו יוצא דופן הגיע לידי מערכת 'בחדרי חרדים': הרב אריה סלומון, רב במועצה אזורית חוף אשקלון ומושב 'נר ישראל', סידר הערב (שלישי) קידושין לזוג צעיר שנישא באשקלון, כאשר הכל התנהל כמתוכנן עד לרגע בו החתן אמור היה לשבור את הכוס ברגלו, כנהוג.

אלא שאז ציפתה לאורחים הפתעה כשהרב הכריז; "ועכשיו החתן 'יעלה את ירושלים על ראש שמחתו', היום יש לנו חידוש מסוים, גם כי אנחנו לפני פורים ואנחנו בסימן של ו'נהפוכו' וגם בגלל שלאחרונה היו כמה מקרים של תקלות כשהחתן שבר את הכוס וזכוכית נכנסה לו ברגל ולכן היום החתן ישבור את הכוס עם היד בעזרת פטיש".

בשיחה עם עורכת 'לובי נשי' ב'בחדרי חרדים' הסביר הרב סלומון את המניע ליצירתיות שהציג בחופה של מקורבו; "הייתי בכמה חתונות שהסתיימו בעוגמת נפש, זה יכול להיות פעם שהחתן לא הצליח לשבור את הכוס, או יכולה להיות פציעה ממש, ששברי הזכוכית חדרו לרגל החתן. ישבתי וחשבתי מה אפשר לעשות".

"הגעתי למקור המנהג, בגמרא מסכת ברכות, שם יש שני מקרים על שני חכמים שונים, שמסופר כי בזמן חתונת בנם הביאו כוס זכוכית ונפצו אותה. המשמעות" מסביר הרב בשיחה עם 'בחדרי חרדים', "לא רק שלא שברו עם הרגל, אלא אף החתן לא היה זה ששבר את הכוס".

"מכאן לקחתי את הסימוכין שלא חייבים לשבור עם הרגל. ופטיש? אנחנו לפני פורים, וחשבתי להכניס גם קצת עניין ושמחה בלב הנוכחים, וזה אכן מה שקרה ואני שמח מאוד", סיכם הרב את השיחה.

צפו בתיעוד המשעשע:

 

חתן שבירת כוס פורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד