י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
פשיטה דרמטית

חשד: הרוויחו מיליונים ממכשירים שהוברחו

המשטרה פשטה על משרדי חברת תקשורת, בחשד כי עובדיה מכרו טלפונים סלולריים בהיקף של מיליוני שקלים, כאשר הם מנצלים לרעה את הפטור מע"מ לתושבי אילת

חשד: הרוויחו מיליונים ממכשירים שהוברחו
רשות המכס

לא בפעם הראשונה: רשות המסים מנהלת חקירה בחשד למכירת טלפנים סלולריים באילת תוך ניצול לרעה של הפטור ממע"מ.

היום (רביעי) הובא לבית משפט השלום בחיפה, מנהל מרחב בחברת פרטנר לשעבר, בחשד למעורבות בפרשת מכירת הטלפונים הסלולריים בהיקף של מיליוני שקלים לאנשים שאינם תושבי אילת.

אתמול ושלשום הובאו לבתי משפט השלום באילת ובחיפה אחים פאדי ושאדי, החשודים גם הם במעורבות בפרשה. כל החשודים שוחררו בתנאים מגבילים.

מחלקת חקירות מכס ומע"מ חיפה ויחידת יס"מ אילת, מנהלות מזה מספר חודשים חקירה סמויה נגד חברות תקשורת המנצלות לרעה את הפטור ממע"מ באילת למכירת טלפונים למי שאינם עומדים בתנאי הפטור ונגד מבריחי טלפונים מאילת לתחומי הארץ, אחת החברות שנחקרה היא חברת פרטנר תקשורת אילת.

ביום שני בבוקר הפכה החקירה לגלויה, בוצעו חיפושים ותפיסת מסמכים במשרדי חברת פרטנר ובדוכני פרטנר באילת, ונחקרו עשרות עובדים ומעורבים נוספים.

מנהל מרחב דרום לשעבר בחברת פרטנר חשוד כי סייע למכור טלפונים בדוכני החברה באילת לא לפי חוק אס"ח אילת, מכירות שאפשרו לחברה למכור טלפונים מבלי ששולם בגינם מע"מ.

כאמור, אתמול ושלשום הובאו לבימ"ש השלום באילת ובחיפה האחים שאדי ופאדי. כמצוין בבקשות המעצר בעניינם, שאדי הוא תושב אילת, שפתח באוגוסט 2018 תיק עוסק מורשה בתחום מכירת טלפונים סלולריים ואביזרים ואחיו פאדי הוא תושב שפרעם שפתח גם הוא תיק עוסק מורשה בתחום מכירת טלפונים סלולריים ואביזרים.

לפי החשד, שאדי רכש בשנים 2017 -2018 מאות מכשירי טלפון סלולריים בפטור מחברת "פרטנר" ומעוד חברות באילת והבריח את הטלפונים הסלולריים הללו מחוץ לאילת, מבלי לשלם עליהם את המס שהיה אמור להיות משולם אם המכשירים היו נרכשים לא באילת ואחיו פאדי חשוד את מכר מאות מכשירי טלפון סלולריים שנרכשו ע"י שאדי.

כדי ליהנות מהפטור ממע"מ במכירת טלפון נייד לאדם שאינו תושב אילת נדרש כי יימכר מכשיר בודד לרוכש בודד. כעולה מהחקירה, החברה, באמצעות עובדיה, מכרה טלפונים סלולריים בפטור ממע"מ בהיקף של מיליוני שקלים גם ללא עמידה בתנאי חוק אס"ח אילת.

לפי הממצאים עד כה, משנת 2017 ועד היום, באופן שיטתי ומתמשך, נמכרו מספר רב של טלפונים סלולריים באותו יום, למספר אנשים קבועים שאינם תושבי אילת, במטרה להבריח אותם מתחומי אילת, והמכירות אלו שלא היו זכאיות לפטור ממע"מ נמכרו בפטור.

כמו-כן, על מנת להסוות את המכירות הללו ולאפשר את הברחתם של הטלפונים הניידים למרכז ולצפון הארץ, נרשמו המכירות והוצאו חשבוניות מס כוזבות על שמות עובדי "פרטנר" בדוכנים, או על שמות אנשים מזדמנים, או תושבי אילת שלא היו צד בעסקה וכן על שמות אנשים שכלל לא היו מודעים שנרשמו על שמם קניות אלו.

מנהל מרחב דרום לשעבר בפרטנר שוחרר בתנאים מגבילים הכוללים ערבות עצמית בסך 200,000 ש"ח, איסור יצירת קשר עם המעורבים למשך 30 יום והתייצבות לחקירה בכל עת שיידרש. פאדי שוחרר אף הוא בתנאים דומים, אך בתוספת ערבות צד ג' בסך 200,000 ואיסור יציאה מהארץ למשך 180 יום והפקדת דרכון. ושאדי שוחרר בערבות עצמית דומה ועיכוב יציאה מהארץ למשך 180 יום.

טלפונים סלולריים מע''מ אילת פרטנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד