י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"טאטע שלנו, אין עוד מלבדך"

הניצול חשף: "כך הצלתי בעבר את חייו של אדם אחר"

מידה כנגד מידה: ישראל מוזסון, החרדי שניצל מהתרסקות מטות המוות האתיופי, חשף בשידור מעשה מדהים שעשה בעבר שהביא להצלת חייו של אדם אחר • פרסום הסיפור הביא לקידוש שם שמיים גדול ברבים והתגובות לא איחרו לבא: "טאטע שלנו, אין, אבל אין עוד מלבדך"

הניצול חשף: "כך הצלתי בעבר את חייו של אדם אחר"
ישראל מוזסון צילום: באדיבות המצלם

ישראל מוזסון, חסיד גור שהיה אמור לשהות על טיסת אתיופיאן איירליינס וביטל את הטיסה ברגע האחרון מסיבות עסקיות - חשף סיפור מדהים מעברו, בו לקח חלק בהצלת חייו של אדם אחר והביא לקידוש שם שמיים אדיר ברבים.

את הסיפור המפעים חשף מוזסון בראיון לתכנית של איש התקשורת יוסי דוידוב ברדיו 'גלי ישראל'. במהלך הראיון נשאל מוזסון איזו מצווה מיוחדת הוא עשה בעבר שזכה להינצל מטיסת המוות הטרגדית, בה נהרגו שני ישראלים.

מוזסון הסתייג ואמר: "תשמע, אני לא מבין בחשבונות שמיים", ואז הוא חשף בשידור חי את העובדה המדהימה שבעבר הוא זכה לתרום כליה לאדם שהוא כלל לא מכיר, "בעבר תרמתי כליה לאדם שאיני מכיר, והצלתי את חייו".

מעשה זה הותיר בהלם את המראיין, וזה שיתף את דבר התרומה המרגשת גם ברשתות החברתיות, תוך שהוא פונה לחבריו שיפיצו מה שיותר את הסיפור. ואכן, הסיפור נפוץ במהרה ועשרות תגובות מרגשות הציפו את הרשת. 

מיכאל שביד, כתב: "בתור בן לאבא שזקוק לכליה ומסתבר שאף אחד מהאחים שלי לא יכול לתרום לו אחת. אני מבין כמה עוצמה יש במצווה הזאת. מידה כנגד מידה לא בטלה מן העולם. אשריו בענק!".

רבקה יחזקאל כתבה: "מרגש בטירוף. הצלת חיים קיבלת חיים. חד משמעית. שהשם ייתן לך חיים ארוכים ובריאים". 

יוסי מלכה: "גמול הוגן מבורא עולם, חיים תמורת חיים. יש ניסים"; נעמה שירה לוי כתבה בהתרגשות:"נס אלוקי גלוי! טעטא שלנו, אין, אבל אין עוד מלבדך!".

כזכור, לפני יומיים הביא 'בחדרי חרדים' את סיפורו של מוזסון, שתיאר את נס ההצלה: "היינו אמורים לטוס ממוצאי שבת לאדיס אבבה וביום ראשון מאדיס אבבה לניירובי", אמר, "ביום חמישי היו לנו עיכובים עסקיים ובעקבות כך דחינו את הטיסה לשני בלילה".

"הבוקר (ראשון) באמצע פגישה עסקית קיבלתי את ההודעה על כך שהטיסה התרסקה על אדמת אפריקה, לאחר מספר שניות, הבנתי שאני הייתי אמור להיות על הטיסה".

מוזסון הוסיף: "אני לא מעכל שאני בחיים ואני פה נמצא, מחר בבוקר אני מתכוון לברך הגומל בקריאת התורה בשטיבל של גור", אומר ישראל מוזסון ל'בחדרי חרדים'.

לדבריו, "אני מרגיש סיעתא דשמיא וזה בזכות החסד של גיוס הכספים שעושים בגור בימים אלו אני מרגיש שהחסד הזה סייע להצלתי".  

לשאלת 'בחדרי חרדים', האם הוא מתכוון להמשיך ולטוס עם אותה החברה, הוא משיב בחיוב, "כן אנחנו מתכוונים לטוס ביום שני בלילה או בשלישי בלילה באותה חברה ובאותו מסלול". 

מצמרר תרומת כליה הצלת חיים התרסקות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד