י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"היהודים שם במצוקה גדולה"

צפו: תיעוד טרי מקברם של מרדכי ואסתר באיראן

חובש כיפה מצרפת נסע לביקור בן שבוע ימים למדינת האויב, תיעד את מה שהצליח ומשתף עם גולשי 'בחדרי' - תיעוד וידאו מקברם של מדרכי ואסתר ומספר: "היהודים שם במצוקה גדולה עקב חוסר בתפילין ובמזוזות" • צפו

צפו: תיעוד טרי מקברם של מרדכי ואסתר באיראן
ביקור באיראן צילום: באדיבות המצלם

ערב חג הפורים - יהודי התפלל בקבר מרדכי ואסתר, "חייבים כאן תפילין ומזוזות".

גבריאל, צרפתי תושב הבירה פריז, ביקר באיראן במשך שבוע ופקד את הקהילות היהודיות במספר ערים וחזר עם בקשה חשובה, "יש להם חוסר גדול בתפילין ובמזוזות".

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' מספר גבריאל על הביקור המיוחד שערך במדינת האויב בשבוע האחרון, "נסעתי לטיול למשך שבוע, ברוב המקומות לא חבשתי כיפה ברחוב, אך במספר מקומות בערים טהרן, שיראז, איספאן ואמדאן, שם טמונים מרדכי ואסתר המלכה, כן הסתובבתי עם כיפה, שם יש קהילות יהודיות גדולות, אז לא חששתי".

גבריאל סיפר עוד כי התארח במלון מקומי בבירה טהרן, "יש שם מספר מסעדות כשרות, היהודים שם במצוקה גדולה עקב חוסר בתפילין ובמזוזות, אני מתכנן לחזור לשם באוגוסט הקרוב כדי להביא להם תפילין ומזוזות שאני מקווה לקבל מתורמים, אם מישהו יכול לתרום לי, אני אשמח מאד".

עוד הוא מספר כי לא חשש להגיע לאיראן, מאחר והוא יליד צרפת ומחזיק בדרכון צרפתי, "אז לא שאלו אותי שום שאלות פולשניות, הסתובבתי בשדה התעופה בטהרן עם כיפה, הלכתי לבקר בכל המקומות הקדושים ליהודים, גם אצל מרדכי ואסתר, אנחנו מתקרבים לפורים, זו היתה חוויה גדולה מאד", הוא מסכם.

 

איראן טהרן קבר מרדכי ואסתר מדינת אויב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד