י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אל חיק היהדות

הסיבה שבגינה נפגש דרעי עם הכוכב האגדי

הוא מגדולי שחקני הכדורסל בעולם ששיחק במשך שנים בקבוצות הגדולות ביותר תמורת סכומי עתק, בשנים האחרונות גילה את הקשר היהודי של אמו • היום קיבל את תעודת הזהות הכחולה שלו משר הפנים אריה דרעי

הסיבה שבגינה נפגש דרעי עם הכוכב האגדי
אמארה סטודמאייר ודרעי צילום: Hadas Parush/Flash90

אמארה סטודמאייר, מגדולי הכדורסלנים בעולם בשנים האחרנות, נולד בלייק ולס שבפלורידה, הוא גדל כנוצרי ובשנת 2010 סיפר כי נודע לו שאמו ממוצא עברי.

את רוב שנותיו כשחקן מקצועני בילה סטודמיאר בקבוצות הבכירות בליגת ה-NBA האמריקאית ובפרט בקבוצת ה'ניו יורק ניקס' שלה אוהדים יהודים רבים.

ב-2016, בשלהי הקריירה לשו, הגיע כשחקן חיזוק לקבוצת הכדורסל 'הפועל ירושלים' ושם אף התחזק יותר, כאשר הוא החל עוטה על עצמו סממנים יהודיים מובהקים כמו ציצית המשתלשלת משולי מכנסיו וכיפה על ראשו ולכל שואל הוא מיד מסביר את הקשר העמוק שחש כלפי ארץ ישראל ובפרט לעיר הקודש ירושלים.

היום, בטקס קצר שנערך במשרד הפנים בירושלים כשלצידו השר הממונה אריה דרעי וראש עיריית ירושלים משה לאון, קיבל סטודמאייר את תעודת הזהות הכחולה והפך לאזרח ישראלי, דבר שיקל על שיתופו כשחקן בקבוצה, בגלל חוק שיש לטובת השחקן הישראלי.

משה ליאון בירך את השחקן על קבלת האזרחות: "עמלתי רבות למען אזרחותו של אמארה. לפני שבועיים אירחתי את קבוצת הפועל ירושלים בלשכתי וכבר אז איחלתי לאמארה שבפעם הבאה שניפגש הוא יהיה אזרח ישראלי והינה אנחנו פה היום עומדים במעמד מרגש זה. היום אני מאחל לאמארה שבפעם הבאה שניפגש הוא יניף את הצלחת".

אמארה אמר לכלי התקשורת: "אני מאוד מתרגש. כל כך הרבה רגשות עכשיו שקשה לי להסביר. הרבה רגשות מעורבים. להיות אזרח, אני צריך לתת לזה לשקוע. אני צריך זמן לחשוב על זה. תמיד הייתה לי אמונה. הכל היה בידיים של אלוקים. היה לי ביטחון שיקבלו את ההחלטה ושתהיה רשמית. לא חשבתי בעבר שדבר כזה יכול לקרות. טסתי לישראל לביקור, עברתי לפה, עכשיו אני משחק בירושלים ועכשיו אזרח. ברוך השם על ההזדמנות להיות פה. הדבר הכי חשוב הוא המשחק. צריך לשים את ההתרגשות בצד".

ירושלים עיריית ירושלים משרד הפנים אריה דרעי משה ליאון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד