י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

החמישייה המומלצת -ספרים שחייבים בבית

ספרים הם הרבה ומעבר לכריכה וסיפורים, ספרים הם מורשת, עדות אופי, חברים וחשוב מכול בסיס של ידע ודמיון • מכאן שכל אחד צריך שיהיו לו בבית מספר ספרים שרק הנוכחות שלהם גורמת לחוש ביטחון • החמישייה הפותחת

החמישייה המומלצת -ספרים שחייבים בבית
ספרים צילום: pixsabay

ספרים הם הרבה ומעבר לכריכה וסיפורים, ספרים הם מורשת, עדות אופי, חברים וחשוב מכול בסיס של ידע ודמיון. מכאן שכל אחד צריך שיהיו לו בבית מספר ספרים שרק הנוכחות שלהם גורמת לחוש ביטחון, ספרים שגם אם קראתם בהם אינספור פעמים הם עדיין רצויים. אי לכך בין אם אתם עומדים לחדש את המלאי, או מתחילים לבנות ספרייה, יש חמישה ספרים שמומלץ להחזיק.

חנות קסומה

אוהבים להגיע לחנות שמכילה שורות של מדפים עמוסי סיפורים, ספרים ואנקדוטות? אוהבים להגיע, לבחור, לשלוף, לעלעל ולגנוב חצי שורה? אוהבים להתייעץ עם מוכר מקצועי שקולט בדיוק מה שאתם מחפשים? אוהבים אנשים שאוהבים ספרים? הגיעו אל חנות דברי שיר ירושלים ותמצאו חנות קסומה שמעריכה את האות הכתובה ושמכילה שלל ספרים נהדרים וחשובים (למבוגרים וילדים), ובין היתר גם מחזיקה משחקים ושירים בעלי ערך מוסף. 

מדיטציה יהודית

"מדיטציה יהודית - מדריך מעשי" מאת אריה קפלן. קפלן היה אחד מגדולי המפרשים של דורנו, היה רב ובעל תואר מוסמך בפיסיקה. לאורך חייו כתב מגוון ספרים חשובים ואילו את נושא הספר הזה בחר כיוון שלא רבים יודעים שלמדיטציה קיימים שורשים יהודיים והיא מסורת עתיקה שליוותה את אבותינו כבר לפני אלפי שנים. לתפישת קפלן המדיטציה חשובה עבור ניתוב החיים למסלול הנכון ולשיפור הריכוז, ועל כן מתוך ניסיון להחזיר את הנוהג אסף הרב מגוון מסורות בתחום, ולו כי עידן ההשכלה של ימינו דחק החוצה את הנושא. הספר המופלא שהתקבל הנו מדריך שמציע מגוון שיטות לביצוע מדיטציה, כך שיש שיטות שמתבססות על תפילות ומנטרה ויש שיטות שמתבססות על דמיון וקיום מצוות, כאשר כל שיטה כוללת מדריך מפורט, עובדה שמסייעת גם לחסרי ניסיון לגלות עולם נפלא של שלווה ועומק.

מסילת ישרים

"מסילת ישרים" מאת רבי משה חיים לוצאטו (הרמח"ל) נחשב בעיני רבים לספר יסוד והוא יצא לאור במגוון מהדורות. לפי המסורת, הרמח"ל חווה התגלות שסיפקה לו סודות קבליים, סודות שבין היתר שלובים בספר. "מסילת ישרים" כתוב בקלילות, אך עוסק בנושאים יסודיים ועמוקים - דן במוסר ובמידות הנפש. הספר כולל שלל מאמרי חז"ל ופסוקים מהתנ"ך, וזאת לצד שילוב של היגיון בריא, כאשר הוא פורש באופן מדורג את ההתקרבות לעבודת הבורא באמצעות מדרגות רוחניות. המדרגות השונות מחולקות לצדקות, חסידות, קדושה ורוח הקודש.

התורה המשמחת

"התורה המשמחת" מאת הרב יוסף אליהו פורש את סיפור חייו של הרב שחיבק את כל היהודים, בין אם הם אשכנזים או ספרדים, דתיים או חילונים, וזאת כי את כולם ראה בעין שווה ולצד חיוך קורן. הרב היה איש של חסד ותורה ועל כן הספר פורש את סיפורו המרתק - כחתן, אבא, בעל, רב וחבר. מכאן שמעניין ללמוד על חייו האישיים, לקבל השראה, ללמוד מהן מידות טובות ומהי הדרך הנכונה לחוות מגוון סיטואציות. 

נפש החיים

"נפש החיים" מאת הרב חיים מוולוז'ין מדבר על גדולת האל, האדם, התורה והתפילה, כאשר המטרה העיקרית מתמקדת בביאור סוגיות מהותיות ביהדות. כמו כן, ספר זה בא להעניק אלטרנטיבה לרעיונות של תנועת החסידות והוא מתבסס על דברי קבלה ידועים, כגון הזוהר ועץ החיים. את הספר ניתן לקרוא גם אם לא בקיאים בזוהר והוא פותח דלת להיכרות ראשונית ומרתקת עם עולם הקבלה, היכרות שבריאה לנפש ושמקדמת אותנו כבני אדם.

אורות

"אורות" הנו ספר של הרב קוק. מדובר בספר נפלא, גם אם יש לקחת רגע על מנת להתרגל ללשון המיוחדת ולרדת לסוף דעתו. הספר עוסק בלאומיות, מדינת ישראל, ניהול מלחמות והיחס של עם ישראל לדתות ועמים אחרים. לדעת רבים מהציבור הדתי מדובר בספר יסוד, אך החרדים נרתעים ממנו. בין היתר הספר דן במעמד רוחני, ברצון לגאולה, בכוחו של הטבע ובתהליך החילון.

קריאה נעימה

זו הייתה החמישייה שאנחנו ממליצים עליה, אך כמובן שיש עוד רבים וטובים. קריאה נעימה!

ספרים בטחון המלצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד