י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המשב"קים שסחבו מזוודות בלונדון

לייבל'ה סוגר שבוע ומציג את מיטב הסיפורים

לייבל'ה שומע אזעקה ומגיש את הסיפורים הכי לוהטים של השבוע שחולף: המקל של ה'רוב' מבעלזא, שיחת הח"כים מאחורי הסטנדר, המצ'ינג של ארליך לקראת הקידוש הגדול, הגבאים שנאלצו לסחוב מזוודות, הכתב של 'כיכר' שגלש ב'בחדרי' 

לייבל'ה סוגר שבוע ומציג את מיטב הסיפורים
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה סוגר את השבוע העמוס במיוחד, בתובנה שעם ישראל נתבעים ונותנים. לא משנה מי, מה, מו, מתברר שכולם נותנים וכולם מגיעים ליעד. אם פעם כשהיית הולך בבני ברק היית מבין שבכל מטר ישנו שטיבל של גור, בימים האחרונים כל מטר שפסעת, ילד חסיד גור ביקש ממך כמה שקלים בשביל הקמפיין הגדול שהגיע ליעד אם כי באיחור.

אך מה זה חשוב לעומת הבחירות הקרבות שמעסיקות את כולם: לייבל'ה הגיע השבוע לישיבת ה'מועצת' האגודאית ברחוב שומר הכותל בירושלים. כשהאדמו"רים דנו בפנים, ראה לייבל'ה את המשב"ק לבית בעלזא רבי מיכל פירר לצד המשב"ק לבית ויז'ניץ רבי בן ציון שטנגר, דנים על השלום הגדול בין בעלזא לויז'ניץ, תוך שפירר שומר על המקל הקדוש של ה'רוב'.

בחוץ ראה לייבל'ה את שטנגר מדבר עם נציגו טסלר ומעביר לו שיעור לקראת נאומו במועצת הקהילות. טסלר, שעדיין לא רגיל לנאום, מתאמן הרבה על הנאומים שבקרוב הוא יצטרך לנאום מעל במת כנסת ישראל ולהיכנס לנעליו של קודמו - מנחם לייזר מוזס.

ובמועצת הקהילות ראה לייבל'ה סוד שיח מאחורי הסטנדר: סגני השרים יענק'ל ליצמן ומאיר פרוש מסתודדים ומפגינים אחדות. אשרי העם.

ובזמן שהמשב"ק שטנגר נמצא במועצת, הרי שהמשב"ק הערשל כץ נסע ללונדון לגייס כספים לקמחא דפסחא. לייבל'ה פגש אותו בכניסה למלון קדימה, שם נאלץ לסחוב את המזוודות לבדו. לבסוף, הצלם קרויס עזר לכץ ולזליג קורניצר השותף לעבור את הלובי בשלום. 

אך מי שהגיע כמו קינג, הוא המשב"ק שמעון וולף קליין מבעלזא שהגיע בגפו. את המזוודות כבר סחבו הבעלזאים. לייבל'ה טוען שהרומנים מויז'ניץ חייבים ללמוד את השיטה. 

ולייבל'ה, חובב ארכיון מושבע, מצא השבוע תמונה נוסטלגית שמתאימה לרוח הימים והבחירות: ראש הממשלה בנימין נתניהו בכהונתו הראשונה כראש ממשלה ב – 96 נראה עם מגילה חב"דית כשרה, מרעיש בכל כוחו ברעשן ענק כשלצידו יושב מי שסומן לאחרונה כאחד מהאישים המשפיעים ביותר בעולם היהודי, איש סודו של נתניהו הרב יוסף יצחק אהרונוב יו"ר אגודת חב"ד בישראל. מאחור נראה מאושר ראש עיריית ירושלים משה ליאון ששימש אז כמנכ"ל משרד ראש הממשלה.

לייבל'ה הגיע השבוע לחגיגת האירוסין לשמוליק וולף, מנאמני ביתו הקרובים של שר התורה הגר"ח  קנייבסקי. מחוץ לשמחה, ראה את ראש עיריית מודיעין עילית יעקב גוטרמן ואיש הצללים של ש"ס יוסף חיים כלף שהגיע מוקדם מתמיד מסתודדים.

גם שלומי קנייבסקי, נכד הצללים מרשב"ם, נצפה בסוד שיח עם העסקן הצעיר יעקב בן שלמה מצעירי דגל התורה. שיחה שנמשכה זמן רב. 

ואיש היח"צ האהוב חיים חרל"פ, נצפה מקבל את ברכתו של מרן שר התורה לברכה והצלחה.

וברחוב סמוך, ראה לייבל'ה את שלומי פולק האיש הכל יכול בדגל התורה, מתראיין לכתבה על מאחורי הקלעים של יועצי חברי הכנסת. לייבל'ה ממתין לתוצאות.

לייבל'ה מנצל את הבמה המכובדת בכדי לברך מקרב לב את יקיר המדור אריה ארליך שנמצא בהכנות האחרונות לקראת ההתוועדות הגדולה שצפויה להתקיים בין כותלי בית המדרש 'אוהב ישראל' בביתר-עילית, לשם ינהרו כל המי ומי בעיר התורה בהרי יהודה. ארליך הפתיע בענק במ'צינג של בית הכנסת מול ביתו, כשבדף הנחיתה שלו הצליח לחצות את היעד אותו הציב לעצמו וגייס קרוב ל-8,000 שקלים עבור המקדש מעט.

בין הנגידים שהוזילו מהונם ופרגנו ליקיר המדור, ניתן למנות את הנגיד הניו יורקי יענקי יעקובוביץ' שציין כי התרומה היא "לכבוד ידידינו מכובדינו רבי אריה הנערץ. תמשיך בעבודת הקודש על טהרת הקודש". כמוהו, היה גם הבנש"ק החשוב הרה"צ רבי זושא טוורסקי, אשר נידב סכום נאה לטובת המצ'ינג וקידש שם שמים ברבים. הקולגות מ'משפחה' אף הם לא נותרו אדישים והציגו אחווה מיוחדת שגרמה לאריה להתרגש.

לייבל'ה הגיע השבוע להסכם הגג בספרא. כשחיפש מקום להטעין את מכשירו הכשר, מצא פינה חמה בלב בלשכתו של סגן ראש העיר אברהם בצלאל, שם להפתעתו ראה את כתב "כיכר השבת" אבי רבינא מעיף מבט חטוף באתר הבית של לייבל'ה שבו אתם נמצאים כעת.

ואי אפשר בלי איש התקשורת ישראל כהן: בין אולפן לאולפן הוא נצפה השבוע מנשנש הרינג עם קרקרים במעדניית 'מעושן' בבני ברק, תוך כדי שהוא מדווח און ליין לציבור העוקבים בטוויטר על עוד קידוש השם.

ואת הרכב של כהן צילם לייבל'ה בחניית הבית בקרית ויז'ניץ. לידיעת המחפשים חניה באזור, תדעו שאפשר לחנות מאחורי רכבו, לאחר השלילה שנחשפה בשבוע שעבר. ללייבל'ה נודע כי סוללת עורכי דין מהטובים בארץ נשכרו לפתור את בעיית השלילה. עורכי הדין היו בהלם מהדוחו"ת של משטרת התנועה, שעל פי הנראה מתנכלים לחינם לעיתונאי, שכידוע מקפיד על כל כללי הנהיגה.

שלמה רוזנשטיין, לשעבר חבר מועצת עיריית ירושלים, נצפה בחמישי בצהריים ברחובות עיר התורה והחסידות. לייבל'ה טרם יודע מה רוזנשטיין חיפש בעיר הבני ברקית.

ואת חה"כ יעקב אשר, שלייבל'ה מברך בברכת מזל טוב לרגל הולדת הנכד, בן לבנו מנחם מחשובי האברכים בטלזסטון ראה לייבל'ה במסעדת מוטי'ס המשופצת בבני ברק עומד כאחד האדם ורוכש מטעמים לכבוד יום חמישי.

ואיש העסקים הפתח תקוואי ברוך שטרן המריא השבוע לסקי מטורף במקומות המושלגים יחד עם הקבלן החרדי ישראל פלדמן, שאוטוטו חוזר להתגורר בגבעת זאב וכן איש העסקים אהרן כהנא. לייבל'ה ביקש תגובה 'מאחזות ופרויקטים' אך מקורביו של פלדמן מסרו כי הוא באמצע לתרום למצ'ינג בגור.   

רב הסלבס באומן ישראל ברקמן, השוהה בימים אלו בישראל לרגל חתונת אחותו, הגיע לסיור בכנסת ופגש לשיחה מרתקת את כוכב הרשת סמיון גרפמן שהקים את מפלגת בט"ח – ביטחון חברתי - בשבע שקל - בלאט.

ומי שהסתובב בכפרים וביערות העד של אוקראינה, יכול היה לראות את הפמלייה המכובדת של הנגיד הבריטי הרב יצחק שפירא שהגיע למדינה הקפואה כדי להסיר את הלוט מכמה בתי קברות יהודיים, אותם הוא שיפץ על ידי העמותה שייסד.

אל המסע המרגש לערים ז'ברז' וקרמניץ הצטרפו מקורבו העיתונאי והסופר יצחק פלדמן, רב חיל האוויר לשעבר הרב רמי ראבד, והעיתונאים יצחק נחשוני ממרכז העניינים, בצלאל קאהן מקול חי, שלומי גיל ממשפחה, יקותיאל גנזל מהבשר, משה אייזן, והצמד הגוראי טירנואר והרשקוביץ מהמודיע.

במהלך אחד הקוקטיילים, כשיצאו המשתתפים לריקוד של שמחה והודיה על הצלחת המשימה, יצא יצחק פלדמן לריקוד מצווה טאנץ עם ראש עיריית ז'ברז' לקול מצהלות העיר העייפה.

וכמידי שבוע בניו יורק, לייבל'ה לא פספס את הימים שחלפו בתפוח הגדול, שם ראה את ראובן ברייש מנכ"ל מוסדות בעלזא בבני ברק צועד לאיטו על השדרה ה - 13. 

בהמשך ראה את חיים רוחמקין מהפלג הירושלמי, אף הוא עטוף במעיל מחמם, מגייס כסף למוסדות על טהרת הקודש. 

ומי שלא זוכר את הטשולנט האגדי של שעפסל בכיכר אדלר בבני ברק, לייבל'ה ששם לב שאין את הטשולנט, לכד את שעפסיל בחתונה בניו יורק. 

ואפרופו אוכל: אין מי שנמצא ב - 13 אווניו ולא סועד במסעדת וי. אי. פי. של בנצי רוזנפלד. לייבל'ה חושף כי רוזנפלד שעבר דירה וחנך את ביתו, אירח את מורו ורבו הרבי מפינסק קרלין לסעודת מלוה מלכה חגיגית ביותר. 

ואפרופו אוכל, לייבל'ה שסירב לבשל כהוראת הרב קסלר ממודיעין עילית, גילה כי רעייתו הינדל'ה רכשה את הספר החדש 'טעימות' של עיתון 'משפחה' וטוענת שהיא כבר מסתדרת לבד והיא לא צריכה את העזרה של לייבל'ה.

לייבל'ה הגיע השבוע למודיעין עילית לחתונת החתן אליהו גולדמן, נאמן ביתו של הגר"ד לנדו ראש ישיבת סלבודקה. לייבל'ה הגיע ושמע את הברכות של ראש הישיבה בשבע ברכות.

בהמשך ראה את מנכ"ל יתד נאמן זליג אורלנסקי מסתודד עם משה פרוש מנכ"ל המבשר.

ומי שניגן בשמחה היה הקלרינט מאיר קליין, שהתקשה לעזוב את השמחה למרות שקיבל טלפון מרעייתו כי הוא חבק בן בשעה טובה ומוצלחת.

והשבוע הגיע לייבל'ה עם עמך בית ישראל לציון הרשב"י במירון, יחד עם שר התורה הגר"ח קנייבסקי, שהגיע למעמד התחנני של יששכר באוהליך. במקום ראה לייבל'ה את השדרן מנחם טוקר מנחה את המשדר המצולם לעשרות אלפי צופים מכל העולם. הוא ראיין את הבעל מנגן ר' מאיר אדלר, וכאות מחווה חבש טוקר את הכובע הויז'ניצאי של אדלר. כך זה נראה בוידאו.

ואת האיש ומגזין 'במה', הכותב יחיאל סבר, ראה לייב'לה נושא תפילה חרישית יחד עם מתנדבי ההצלה החרדים.

גם הצלם נפתלי לרר שתרם את כל הונו למצ'ינגים לאחר שהתעשר בצורה מופלאה ואף מחפש מלון לפסח, הגיע עם צמיד צהוב לקבל בקבוק מיץ ענבים מידיו של שר התורה. לרר הבטיח כי בכל מלון שלא יהיה בפסח הוא ישתה את מיץ הענבים לארבע כוסות.

ואי אפשר בלי המצ'ינג של 'עטרת ישראל', שעברה את היעד בהצלחה גדולה. בשיאה של המגבית, לייבל'ה ראה ברכה מיוחדת: נתי קרויזר איש הפרסום, הדבקת המודעות ו'השטיבל' ולאחרונה גם האיש שמאחורי הפקת שיטפון המצ'ינגים, התברך מראש הישיבה הגרב"מ אזרחי, שבירכו בהצלחה גדולה בעסקיו.

וביום רביעי הגיע לייבל'ה לעיר התורה והחסידות בהרי יהודה, שם נחגגה שמחת הבר מצווה לבן של העסקן הגדול ואיש הנופשים ישראל אהרן בוקשפן. לשמחה הגיעו כל המי ומי חסידים ליטאים וספרדים, ובוקשפן שהתחדש במשקפיים שטרם נראו קיבל את כולם בעין טובה ובנפש חפצה.

שיחה ערה ראה לייבל'ה בעיניו החדות כנץ, בין הסגנים הדגלאים דודי זלץ מביתר לבין יצחק ברנר מגבעת זאב.

ומביתר הגיע לייבל'ה לבית שמש, לחתונת בנו של ר' פינצ'ע פאמפ האבא של דינוב. החתונה נחגגה כמיטב המסורת.

לייבל'ה כמנהגו מידי יום, מסייר באזור התעשייה של בני ברק, מה שמכונה מעצמת התקשורת הגדולה. ליד קפה נאמן ראה לייבל'ה את חבר מועצת עיריית בני ברק יעקב זכריהו מטעם סיעת ש"ס, יחד עם אברשה יו"ר מפלגת "השבורים", במסע שכנוע לתמוך בקמפיין תנועת ש"ס בפריפריה.

וכשנכנס פנימה לרכוש דבר מה, ראה את השף החרדי הגדול ביותר שלום קצנגולד, שלאחר סבב הופעות גדולות של בישולים הגיע לרכוש כמה מאפים לביתו. כך זה שהסנדלר הולך יחף.

בישיבת מועצת הרבנות הראשית שנערכה היום (חמישי) נצפה דובר הרבנות הראשית עו"ד קובי אלתר מעיין בחומר החשוב הנידון בפני מועצת הרבנות הראשית, יחד רבה של מגדל העמק וחבר מועצת הרבנות הראשית הרב גרוסמן.  לייבל'ה עדין עסוק בללמוד את הודעת הדוברות שהוציא הדובר בעניין קדושת הכותל והשבת.

ואת איש הרבנים הספרדים - הרב יוחנן דבדה, ראה לייבל'ה מתברך אצל ראש הישיבה חכם שלום כהן. דבדה הגיע כתלמיד לפני רבו וקיבל ברכה חמה כמגיע לו.

מאות אורחים כמונו שפשפו השבוע עיניים בטקס הנחת אבן פינה למלונית פתאל לילדים החולים במחלה הנוראה, סמוך לבית החולים חיפה ביוזמת 'לב חש' ומנהלה שוקי ראוכברגר. באמצע הטקס גלש לחניון vip שבאזור הסמוך לבמה רכבו של יו"ר עזר מציון  הרב צולק שעשה במיוחד את כל הדרך מהמרכז לחיפה על מנת לחלוק כבוד אישי לראוכברגר, שחלום החסד הגדול ביותר לטובת חולים ובני משפחותיהם מכל הצפון ביוזמתו קורם עור וגידים.

והשבוע אשדוד חגגה כמו שלא חגגה שנים: העסקן הצעיר שרגי סנדרוביץ חגג את שמחת הולדת התאומים בן ובת, וערך וואך נאכט בבית אחד מאישי הציבור שעדיין לא ברור היכן מתגורר. סנדרוביץ הביא את כל צמרת החסידות שהגיעו גם לוואך נאכט וגם לברית. 

ומהנעשה והנשמע במוזיקה:

לייבל'ה קולט בלובי של אחד המלונות בגוש דן פגישה משולשת בין מעבד העל, יהושע פריד לבין המפיק חיים הלברשטאם ורובי טאוב מ"נרננה", מילה פה ומילה שם, לייבלה קלט שמדובר על הפקה גדולה מאוד בקרוב בחצר חסידות צאנז של חברת אפקט.

ואפרופו מקהלות והפקות, לייבל'ה ראה הפקה שטרם נראתה בציריך שבשווייץ: מקהלת 'מלכות' והמציג צין מויז'ניץ, מחופשים בתלבושות מהודרות בהפקת טיפ הפקות.

הרב חיים הורוביץ, רב שכונת צהלה בת"א, שימש השבוע כסנדק בברית לבנו בכורו של הזמר והיוצר מאיר גרין. ויקרא שמו בישראל: אלנתן. מזל טוב.

ואת גדולי הזמר החסידי מרדכי בן דוד ראה לייבל'ה בחנות Gb בניו יורק, רוכש בעקיטשע חדש לקראת פורים הקרב ובא.  

3,500 יהודים מצרפת השתתפו בשבוע שעבר במופע ענק ומרגש של יעקב שוואקי באחד האולמות היוקרתיים באירופה "פאלה דה קונגרס" הסמוך לשער הניצחון בפריז. בהפקה דאגו מראש לאלפי דגלי ישראל שחולקו לקהל באולם שהיה באקסטזה מטורפת והצטרף לכל השירים של שוואקי בליווי תזמורתו המורחבת של רפי גריידי בהפקת שרון דניאל פרו מישראל.

צילום: BeHappyProd

והחתונה המדוברת של אברהם לוי המתוק מבני ברק סחפה אליה מאות איש, שהגיעו לאולמי קונטיננטל. את לייבל'ה תפס הריקוד המיוחד של האבא לרר ובנו נפתלי, לבושים בבעקיטשע'ס מיוחדים לכבוד חודש אדר.

לייבל'ה מאחל מזל טוב חמה ולבבית לאיש המוזיקה שמחה וייצמן לרגל הולדת הבן בשעה טובה ומוצלחת.

מזל טוב כפול לעקיבא חופי, עוזרו המסור של ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס, לרגל הולדת התאומות, שיזכה לגדלם לתורה, חופה ומעשים טובים.

מזל טוב לעיתונאי איתי גדסי מ'קול חי', לרגל הולדת הבן בשעה טובה ומוצלחת. עם הגיע הבשורה פרצה הרשת בברכות מזל טוב.

מזל טוב לדוד פרוש, יו"ר מוסדות 'קרית הילד', לרגל אירוסי בתו בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב לבכיר המתנדבים של 'איחוד הצלה', ומנהל ברשת יש בב"ב, לרגל הולדת הבת. הקידושא רבא תיערך בשבת בבוקר בשעה 10:45 באולמי ערלוי ברח' מהרש"ל בב"ב.

ולסיום, מזל טוב למשפחת בן ששון, שהשבוע חיתנו את בנם אלעד. אח החתן הוא חבר מועצת העיר בני ברק ויו"ר ועדת רווחה הרב ישראל בן ששון. המחותן הרב אשר אליה יזם נדלן נודע באזור המרכז.

לייבל'ה רכילות חרדית מועצת גדולי התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד