י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נתניהו קיים התייעצות בקריה

ישראל לא נשארת חייבת: צה"ל תוקף עשרות מטרות ברצועה

לראשונה מאז מבצע 'צוק איתן' נשמעה הערב אזעקה עולה ויורדת ביישובי גוש דן ושניות לאחר מכן נשמע גם פיצוץ | דו"צ מאשר כי זוהו שני שיגורים | כמה בני אדם לקו בחרדה | נתניהו קיים התייעצות | חבר הקבינט: "אתמוך בהחזרת מדיניות הסיכולים הממוקדים" | כל העדכונים

ישראל לא נשארת חייבת: צה"ל תוקף עשרות מטרות ברצועה
שר הביטחון נתניהו והמטכ"ל בהתייעצות צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

לאחר כמה שנים של שקט מאז מבצע 'צוק איתן' ובשיא מערכת הבחירות, כשעוד 26 ימים לפנינו, נשמעה הערב (חמישי) בשעה 21:05, אזעקה עולה ויורדת ביישובי גוש דן, ובהם, בני ברק, תל אביב יפו, בת ים, חולון, רמת גן וגבעתיים.

מדובר צה"ל נמסר, כי שני שיגורים זוהו משטח רצועת עזה לשטח ישראל. מערכות ההתרעה והגילוי פעלו כנדרש. לא בוצע יירוט של מערכות ההגנה האווירית. לא מוכר נזק או נפגעים באירוע. אין הנחיות מיוחדות לעורף.

‏דובר צה"ל רונן מנליס אמר, "עדיין לא יודעים מי ביצע את ירי הרקטות הערב לגוש דן. לא היה לנו מידע מקדים. הירי הפתיע אותנו". לדבריו, ההנחייה היא "לשמור שגרה".

בסביבות 01:00 לאחר חצות ליל, נמסר מדובר צה"ל כי צה"ל תוקף מטרות טרור ברצועת עזה.

המערכת הפוליטית והבטחונית מגיבה

בעקבות ההסלמה, ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו קיים התייעצויות ביטחוניות בקריה בתל אביב יחד עם ראשי המטכ"ל והמל"ל.

במקביל, במפלגת 'כחול לבן' המתמודדת בימים אלה על החלפת השלטון, מעדכנים כי המועמד מטעמה לראשות הממשלה והרמטכ"ל לשעבר במלחמת 'צוק איתן' בני גנץ, מכנס דיון ביטחוני על המצב ברצועה בהשתתפות מומחי ביטחון.

שר האוצר וחבר הקבינט המדיני בטחוני משה כחלון אומר בתגובה לירי לעבר גוש דן: "האירוע הערב חמור ותהיה תגובה ככל שיידרש. אין חסינות לאף אחד. כל הארגונים ברצועה הם ארגוני טרור וכך צריך להתייחס אליהם. אתמוך בהחזרת מדיניות הסיכולים הממוקדים כי בעיני אין חסינות לאיש בדרג המדיני בחמאס או בכל ארגון טרור אחר".

אזרחים לקו בחרדה

עקב שמיעת אזעקה במרכז הארץ, טופלו עד כה ע"י חובשי 'איחוד הצלה' מספר נפגעי חרדה. כמו כן מתנדבי יחידת חוס"ן היחידה לעזרה ראשונה נפשית של 'איחוד הצלה' הונחו לתגבר את המענה.

בתוך כך, ילד כבן 10 נפצע באורח קל במהלך הריצה למרחב מוגן בבני ברק. הוא פונה להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים 'מעייני הישועה', כשהוא סובל מפגיעה בגפיים.

במד"א עדכנו, הענקנו טיפול רפואי לכחמישה נפגעי חרדה ואנשים שנחבלו קל מאוד במהלך הליכה למרחב המוגן, מהם גבר כבן 50 שפונה להמשך טיפול בבי"ח כשמצבו קל.

ראשי ערים פותחים מקלטים

ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי, הנחה את העירייה לפתוח את כל המקלטים והחמ"ל העירוני וזאת נוכח היירוטים מעל גוש דן. יש לציין שנכון לעכשיו כל האירועים מתקיימים כסדרם. יש להשמע להנחיות פיקוד העורף. הודעות לציבור יעברו דרך אתר האינטרנט העירוני, דף הפייסבוק של העירייה ומוקד 106. דוברות עיירית תל-אביב-יפו 03-7244720

"אחרי שני טילים יכולים לבוא עוד שניים, כדי להיות מוכנים הוריתי לפתוח את המקלטים", אמר חולדאי בראיון ל'חדשות 13'.

ר"ע תל אביב המשיך מתח ביקורת על ראש הממשלה ושר הביטחון וכן שאר שרי הקבינט, על כך שלא עלו לשידור ולא התייצבו לתת הצהרה מרגיעה לאזרחי ישראל. 

בהמשך נמסר מעיריית תל אביב כי כלל הלימודים במוסדות החינוך בעיר מחר (שישי) יתקיימו כסדרם וכן כל האירועים הציבוריים יתקיימו כמתוכנן. עובדי העירייה ערוכים לטיפול במצב ועובדים במתכונת חירום בחמ"ל המרכזי וברחבי העיר
יש להישמע להנחיות פיקוד העורף.

גם רז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון הורה לפתוח מקלטים כי "לאחר שיחה עם פיקוד העורף הנחיתי את החברה לבטחון ואת סגל החירום בעירייה להגביר מוכנות לפעולה ככל שנדרש. ניידות החברה לביטחון ומפקחיה ערוכים לכל דרישה לפעילות חירום. אנו פותחים מקלטים כאמצעי זהירות ומוכנות בלבד, סגל חירום מוכנס לכוננות לקדם התפתחויות. המוקד העירוני 106 יתוגבר ואני מבקש מכל תושב שזקוק לסיוע להתקשר", כך ראש העיר ראשל"צ.

בעיריית בני ברק הגיבו לאירוע הביטחוני הערב, תושבים יקרים, לפני מספר דקות נשמעה אזעקה במרחב גוש דן. הנהלת העירייה וגורמי החירום והבטחון עומדים בקשר עם פיקוד העורף נכון לעכשיו אין שינוי. ניתן להתעדכן בחיוג ל-106 ובאמצעי התקשורת. נמשיך ונעדכן ככל שיהיה צורך. כרגע אין הוראה על פתיחת מקלטים!

מעיריית רמת גן נמסר, כי ראש העיר רמת גן כרמל שאמה הכהן וגורמי הבטחון בעירייה עומדים בקשר עם כוחות הבטחון ופיקוד העורף. נעדכן במידה ויהיה שינוי בהוראות. נכון לעכשיו אין שינוי. יש לעקוב אחר אמצעי התקשורת.

ראש העיר פתח תקווה רמי גרינברג מסר לתושבים בעקבות הצבע אדום: "כיו"ר ועדת החירום וכראש עיר אני מטפל יחד עם הגורמים המקצועים בנושא ונעדכן בהמשך ככל שידרש. כרגע אין הנחיות מיוחדות. פתח תקווה מוגדרת במסגרת פיקוד העורף כאזור ירקון 168. עם ישראל חזק. פתח תקווה חזקה. את המנגינה שלנו אי אפשר להפסיק", כך גרינברג.

עיריית גבעתיים מסרה בהודעה לתושבים: "הנהלת העיר וכוחות הבטחון בגבעתיים עומדים בקשר עם כוחות הביטחון ופיקוד העורף. נכון לרגע זה אין שינוי בהיערכות, אך ככל שתישמע אזעקה נוספת יש לגשת למרחב המוגן".

בעזה העלו כוננות לגבוהה ביותר - חמאס מכחיש קשר

ובצד השני, חמאס נכנס לרמת כוננות הכי גבוהה והכריז על מצב חירום מלא הוכרז ברצועה. כמו כן, על פי דיווח באתר 'הארץ', ישראל הורתה למשלחת המצרית לעזוב את עזה.

בינתיים, אף לא אחד מארגוני הטרור לא נטל על עצמו אחריות לירי הערב. גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, מכחישים בהודעה רשמית כל מעורבות בירי הלילה לעבר תל אביב.

על פי הדיווח ב'חדשות 13' חמאס מודיע רשמית: "לא אנחנו ביצענו את הירי לעבר ישראל". מקורות בכירים בחמאס מבהירים: "אנחנו הופתענו מהירי". 

דובר הג'יהאד מסר: "הגענו לשלב מתקדם של ההבנות לרגיעה עם ישראל, אנו מעוניינים לתת הזדמנות לתפקיד המצרי".

משרד הפנים בעזה הודיע: "ננקוט צעדים נגד מי ששיגר את הרקטות הערב. אנחנו עוקבים אחר הנושא".

לשכת ראש הממשלה הנחתה את השרים שלא להתראיין בנושא ההסלמה.

אזעקה גוש דן כיפת ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד