י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ההסלמה מאחורינו?

בצה"ל מעריכים: הירי שביצע חמאס לעבר גוש דן - התרחש בטעות

לילה מתוח עבר על תושבי רצועת עזה ותושבי הדרום, אחרי שיגור 2 טילי הפאג'ר לעבר אזור המרכז | החל מהשעה אחת בלילה נפתחה התגובה הישראלית לשיגור הרקטות | בתוך כך, נרשם טוויסט בעלילה, בשל ההערכה הגוברת בצה"ל כי שיגור הרקטות אמש לעבר גוש דן נעשה בטעות

בצה"ל מעריכים: הירי שביצע חמאס לעבר גוש דן - התרחש בטעות
שיגור טיל יירוט ממערכת כיפת ברזל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתום שעות ארוכות של הסלמה בטחונית ותקיפת מטרות רבות בשטח רצועת עזה כתגובה לשיגור הרקטות אמש לישראל, גוברת ההערכה בצה"ל כי הירי שבוצע על ידי חמאס לגוש דן מקורו בטעות.

על אף שנראה שלא הייתה כוונה לבצע את הירי, התגובה הישראלית לא התחשבה בכך וצה"ל רואה בחמאס אחראי לכל הנעשה ברצועה וממנה.

במקביל, ‏בכיר הג'יהאד האיסלאמי, דאוד שהאב, מסר לערוץ הטלוויזיה "אל-מיאדין" כי באופן חריג - הפגנות צעדות השיבה שתוכננו להיערך היום יידחו.

בהודעה הרשמית של הרשות העליונה לצעדות השיבה נאמר כי הצעדה היום נדחית באופן חריג בעקבות "התוקפנות הציונית" וכחלק מההכנות הגדולות לצעדת המיליון.

ההודעות שנמסרו בידי דובר צה"ל ואלו ששוגרו על ידי ארגוני הטרור בעזה, מלמדות על הרצון שקיים משני צידי המתרס להביא לרגיעה ולמנוע את הסלמת המצב הרגיש.

כפי שדווח הבוקר, בתגובה לשיגור שתי רקטות לעבר גוש דן אמש, צה"ל תקף הלילה 100 יעדים של חמאס, ובהם מפעל תת קרקעי לייצור רקטות.

הלילה בשעה 1:20 לערך ניתנה האות, ומטוסי קרב, מסוקי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו כמאה יעדי טרור של חמאס ברחבי רצועת עזה. בין יעדי הטרור הותקף מתחם המשרדים של מטה הגדה של חמאס בשכונת רימל במרכז העיר עזה.

יירוטים מעל העיר שדרות, הבוקר

המטה אמון על הכוונת פעילי הטרור של ארגון הטרור חמאס באיו"ש וזאת באמצעות הובלת פיגועים, בניית תשתיות טרור, העברת הנחיות לפעולות טרור, העברות כספים ומענה לוגיסטי למטרת פיגועים כנגד ישראל ואזרחי ישראל.
 
בנוסף הותקף אתר הייצור המרכזי לאמצעי לחימה רקטיים תקניים ברצועה. מדובר באתר תת קרקעי ובו יכולת לייצור רקטות ברצועת עזה. עוד הותקפו מספר מתחמים צבאיים, בהם מוצב של הכוח הימי של חמאס המשמש גם הוא לייצור אמצעי לחימה.

במהלך הלילה הותקף מתחם אימונים צבאי המשמש כמרכז של מערך הכלים האוויריים הבלתי מאויישים של חמאס בדרום רצועת עזה. כמו כן מוצבים ומספר תשתיות תת קרקעיות.
 
התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור הרקטות לעבר שטח גוש דן אמש שבאופן חריג במהלך הלילה דובר צה"ל הוציא הודעה כי "הירי בוצע על ידי ארגון הטרור חמאס".

בהודעה הבוקר כתב דובר צה"ל "ארגון הטרור חמאס נושא באחריות על כל הנעשה ברצועת עזה וממנה. צה"ל רואה בחומרה רבה כל ניסיון לפגיעה באזרחי ישראל וימשיך לפעול בתקיפות כנגד פעולות טרור אלו".

הלילה בסמוך לשעה 1:33, כעשר דקות לאחר שהחלה התקיפה של חיל האוויר על עזה, שוגרה רקטה לעבר שטח המועצה האיזורית אשכול. אזעקה הופעלה, אך מבדיקת צה"ל עולה כי מדובר בשיגור כושל - שנפל והתפוצץ בשטח רצועת עזה.

לאחר שחמאס חזר שוב ושוב על ההכחשה שהארגון אינו קשור לשיגור הרקטות לעבר גוש דן ותל אביב, צה"ל הוציא הודעה חריגה לפיה "הירי שבוצע מוקדם יותר הערב לאזור גוש דן בוצע על ידי ארגון הטרור חמאס".

רצועת עזה חמאס צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד