ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
הפרשן הבכיר

"לא אופתע אם הטילים הבאים יגיעו לנתב"ג"

צבי יחזקאלי על השיגורים אמש לגוש דן: "מי שקובע האם ישראל תיכנס למערכה זה חמאס" • מה יעלה בגורל הסכסוך הישראלי־פלסטיני הבלתי נגמר?

"לא אופתע אם הטילים הבאים יגיעו לנתב"ג"
צביקה יחזקאלי צילום: צילומסך ערוץ 10

לראשונה זה ארבע שנים, שוגרו אמש שני טילים מעזה לכיוון תל אביב. צבי יחזקאלי ('חדשות 13') הביע את דעתו על השיגור לתל אביב ועל ההתנערות של חמאס מההאשמה בתקיפה: "אחרי שילד מקבל במבה הוא חוזר להיות פראי".

על רקע שיגור שני הטילים אמש (ה') לגוש דן, נראה כי הארגונים ברצועת עזה מנסים למתוח שוב את החבל מול ישראל. פרשן 'חדשות 13' לענייני ערבים צבי יחזקאלי, התייחס היום (ו') בתוכניתו של ניסים משעל ב־103fm להסלמה במצב, וציין כי חמאס מנצל את העובדה שישראל ניצבת חודש לפני בחירות על מנת לשבור את המחסום הפסיכולוגי של ירי טילים לעבר תל אביב.

"חמאס רואה את הזירה הישראלית שיש בחירות", אמר יחזקאלי. "אם אני הייתי במפקדה של חמאס הייתי עושה את אותו דבר. אתה שובר את המחסום הפסיכולוגי של לירות על תל אביב מבלי להיכנס למבצע. לא צריך יותר מטיל אחד בשביל לשבור את המחסום הפסיכולוגי. זהו, זה קרה".

יחזקאלי פקפק בהכחשות של ארגון הטרור השולט ברצועה לגבי ידיעתו המוקדמת בנוגע לשיגור. "חמאס לא ידע? לא שם לב? ארגונים שוררים? לא מאמין לזה. הוא רצה לנצל את חוסר הרצון של ישראל לא להגיע למבצע והנה הוא עשה את זה", אמר.

עוד הוסיף: "מי שקובע מה ישראל תעשה ואם היא תכנס למלחמה זה חמאס. שוב עוד דרדור בהרתעה ולא אופתע אם הטילים יגיעו יותר רחוק בפעם הבאה. יש להם את היכולת. אם לחמאס תהיה היכולת הוא ימשיך. תראה איזה דבר מוזר באמת, שנתת לילד את הבמבה (כסף) שלו, והוא נהיה יותר פראי. מה שאנחנו לא מבינים בישראל זה שעד שחמאס יגיד שלא שווה לו מבצע, הוא ימשיך למתוח את החבל".

סנוואר וחבורתו מוחאים לעצמם כפיים?
"זה משרת את האינטרס שלהם לטווח ארוך. עוד שבועיים תראה את החגיגות שיראו 'הנה, הגענו לתל אביב, והנה נשבר המחסום הפסיכולוגי'".

האזינו לראיון המלא

צביקה יחזקאלי פרשן בכיר ערבים טילים נתב"ג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד