י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
תיעוד בלעדי מקסדת הכבאי

קיצונים תלו בובה בדמות חייל וצעקו: "נאצי"

שוב זה קורה: בשכונת מאה שערים בירושלים, תלו בובה בדמות חייל צה"ל • המשטרה פתחה בחקירה: "נפעל בנחישות ובכלל האמצעים לאתר את אלו אשר ידם במעשים אלו" • צפו

קיצונים תלו בובה בדמות חייל וצעקו: "נאצי"
בובת החייל שנתלתה הערב צילום: דוברות כבאות והצלה ירושלים

בשכונת מאה שערים בירושלים, תלו בובה בדמות חייל צה"ל, לקראת חג הפורים שיחול השבוע. במקומות רבים תולים בובות בדמות 'המן' הרשע, אך הקיצונים בחרו להלביש את הבובה בדמות חייל.

כוחות משטרה הגיעו הערב (מוצאי שבת) לרחוב מאה שערים, אך מפאת מיקום הבובה, הוזעק למקום מנוף גבהים של תחנת כיבוי והצלה ירושלים, ובליווי משטרתי הסירו הכבאים את הבובה.

במהלך הסרת הבובה, עשרות התקהלו סביב, בעיקר סקרנים שכבר הורגלו לראות את צוותי הכיבוי מסירים בובות, אך היו גם כמה בודדים קיצונים שקראו קריאות גנאי לעבר לוחמי האש ואנשי החוק, כאשר בין היתר הפטירו לעברו: "נאצי".

מדובר בתופעה שחוזרת על עצמה בשנים האחרונות, בעיקר בשכונת מאה שערים שם מתגוררים קיצונים רבים, אך עורר סערה בעבר גם בבית שמש, שם התברר למפרע כי לא הייתה כל כוונה להלביש את הבובה בדמות חייל.

רס"ר זיו מפקד צוות כבאות והצלה שהוריד את הבובה: "נקראנו להוריד מיצג שנאה מאחד הגגות בבניין במאה שערים. הגענו למקום, והבחנו בבובה בדמות חייל צה"ל חרדי, תלויה על כבל חשמל שהיה פרוס מעל אחד הבתים".

"למרות קריאות נאצה קשות והשלכת חפצים לעברנו, עלינו באמצעות מנוף כיבוי וחילוץ אל הגג, והורדנו את המיצג המבזה הזה". עוד מוסיף רס"ר זיו: "לצערנו, אין זו הפעם הראשונה שבה אנחנו נקראים לטפל במקרים כאלו, עצוב וכואב לנו לראות דברים כאלו ומקווים שמקרים אלו המבוצעים ע"י קומץ שלא מייצג בשום מצב את כלל הציבור, לא יקרו בעתיד."

בעקבות האירוע נפתחה חקירת משטרה לאיתור המעורבים. "משטרת ישראל לא תאפשר כל אירוע שיש בו סממן של פגיעה בלובשי המדים ותפעל בנחישות ובכלל האמצעים לאתר את אלו אשר ידם במעשים אלו" נמסר מהמשטרה.

שריפת בובה מאה שערים פורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד