י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מזקני חסידי חב"ד

המחנך שחיבר את "חיבור וסגנון" הלך לעולמו

ברוך דיין האמת: ר' יצחק מרקוביץ ז"ל, מזקני חסידי חב"ד, היה מורה ללימודי גמרא שהאהיב את הלימוד על הילדים • בשבת הוא נפטר בשיבה טובה בגיל 94 • עד יומו האחרון עזר לזולת 

המחנך שחיבר את "חיבור וסגנון" הלך לעולמו
נר נשמה צילום: pixabay

ברוך דיין האמת: בצער רב התקבלה עם צאת השבת הידיעה המעציבה על פטירתו של הסופר והמחנך הוותיק ר' יצחק מרקוביץ' ז"ל, מזקני חסידי חב"ד בבני-ברק, והוא בן 94. עד יומו האחרון עסק בגמילות חסד ובהלוואות לנזקקים.

במשך עשרות שנים שימש כמורה בבית הספר 'חורב' ברמת גן ותחת ידו עברו אלפי ילדים אותם חינך ולימד במסירות ובן מיוחד. הוא היה מורה ללימודי גמרא והיה מאהיב את הלימוד על הילדים. 

אחד מתלמידיו בעבר סיפר ל'בחדרי חרדים' כי ר' יצחק היה נחשב למומחה מס' 1 בלימוד הגמרא הוא הוציא את החוברות "תורתך שעשועי" בכדי להמחיש לילדים את הלימוד, כמו שילדים זכרו את המשחקים כך הם זכרו את הגמרא. בחוברות היו תשבצים ואיורים הכל בכדי שנזכור את הכל. 

ר' יצחק גם חיבר את החוברת 'חיבור וסגנון' שהתקבלו בכל בתי הספר החרדים והם חלק ממערכת השעות הלימודית בלימודי החול. 

הותיר אחריו את יבדלחט"א: רעייתו מרת זהבה תחי', וילדיו: הגב' חיה רובינשטיין מבני-ברק, איש החסד ר' נחום מקראון-הייטס, השליח הרב יחזקאל מטירת הכרמל, ר' דוד מנתניה, גב' ליאורה ריבקין מכפר חב"ד, נכדים ונינים רבים.

מסע הלוויה יתקיים הערב (מוצאי שבת קודש פרשת ויקרא - זכור) בשעה 20:45 מבית משפחת חתנו ר' בנימין ריבקין ברחוב הרב זלמן גורליק 26, בכפר חב"ד, ותעבור דרך 'בית מנחם' ולאחר מכן תמשיך מביתו בבני-ברק, רח' מלאכי 3, בדרכה ל'שמגר' ומשם לקבורה בהר הזיתים.

המשפחה תשב 'שבעה' בבית משפחת ריבקין בכפר חב"ד.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

כפר חב"ד חורב חיבור תורתך שעשועי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד