י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
'השלום הספרדי' עולה שלב

לראשונה: הרב עמאר התארח אצל השר דרעי

שנה לאחר ה'שלום הספרדי' ההיסטורי: האחווה והידידות בין הגרש"מ עמאר ליו"ר תנועת ש"ס נמשכת במופגן • בתיעוד בלעדי שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', נראה רבה של ירושלים מבדיל על הכוס בביתו של השר דרעי • הביקור החל כבר בצהרי היום בדברי תורה והעלאת זכרונות מן העבר 

לראשונה: הרב עמאר התארח אצל השר דרעי
הגרש"מ עמאר בביתו של השר דרעי צילום: באדיבות המצלם

שנה חלפה מאז הפגישה ההיסטורית שהביאה לשלום בעולם הספרדי ומאז נראה כי הצדדים שמו את כלל המשקעים מן העבר ופועלים יחדיו, עדות לכך חזו תושבי שכונת הר נוף הירושלמית בשבת האחרונה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הראשל"צ ורבה של ירושלים הגרש"מ עמאר, שהה בשבת זכור בהר נוף, לרגל הילולת הגאון רבי יצחק בן וואליד זצ"ל, כשבשיא השבת הוזמן המרא דאתרא, לביתו של יו"ר ש"ס השר אריה דרעי יחד עם בני משפחתו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הראשל"צ הגיע בליל שבת לבית המדרש 'יחווה דעת', בראשות חבר המועצת הגר"ד יוסף; כאשר הראשון לציון דרש בפני המתפללים בערב שבת ואף התפלל שם תפילת ערבית.

את סעודת השבת סעד הרב יחד עם יו"ר ש"ס דרעי אצל הרב שמעון אבוחצירא; כשגם בבוקר התפללו יחד בבית המדרש 'תולדות יצחק' וסעדו יחד עם בני הקהילה.

בצהרי היום הגיע הרב עמאר לבית המיתולוגי של הרב עובדיה יוסף זצ"ל, שם ישב ללמוד במשך כחמש שעות עד תפילת ערבית; קודם לכן מסר הראשל"צ דרשה בבית הכנסת ברחוב הקבלן.

הרב עמאר, כך נודע ל'בחדרי חרדים', שהה בביתו של השר דרעי בצהרי השבת, השניים שוחחו בלימוד וכן העלו זכרונות מימים עברו, כאשר עם צאת השבת הבדיל הגרש"מ על הכוס, בביתו של השר דרעי. בתום הביקור הארוך, העניק האורח הרם למארחו, ספר עם הקדשה מיוחדת.

מדובר בתיעוד היסטורי, שכן עד לפני שנה, תיעוד שכזה היה בגדר חלום בלהות.

כזכור, לפני כשנה דווח כאן ב'בחדרי חרדים' כי בתום שיחות ממושכות ושקטות, נועדו הראשל"צ הגר"י יוסף והגרש"מ עמאר יחד עם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי לפגישה שהוגדרה 'השלום הספרדי', זו הביאה לסיום אחת המחלוקות שהעיקה לבני עדות המזרח בארץ ובעולם.

התיעודים שפורסמו אז, הרנינו את לבם של רבבות אלפי ישראל יוצאי עדות המזרח ששמחו למראה תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם.

הגרש"מ עמאר מציג לשר דרעי את ההקדשה.

הגר''ש עמאר אריה דרעי השלום הספרדי הבדלה ביקור היסטורי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד