י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
עוצו עצה ותופר

בני זוג איראנים נתפסו עם דרכונים ישראלים

זוג איראנים נעצרו בבואנוס איירס, לאחר שהתקבל אישור ישראלי לכך שהם נכנסו עם דרכונים ישראלים מזויפים • בארגנטינה לא נשללת האפשרות כי השניים תכננו לבצע פיגוע או שימשו כסייענים לאירוע שכזה

בני זוג איראנים נתפסו עם דרכונים ישראלים
הדרכון המזויף צילום: משטרת ארגנטינה

קציני מודיעין ארגנטינאים עצרו שני אזרחים איראנים בבואנוס איירס, לאחר שנכנסו עם דרכונים ישראלים מזויפים.

הצמד, שזוהה על ידי המשטרה המקומית, סאג'ד סאמיאל נסראני, בן 27, ומאשורה סאבזאלי בן 30, נעצר ביום שלישי האחרון עם דרכונים ישראלים מזויפים שנשאו שמות מזויפים של נתנאל ורבקה טולדנו.

הרשויות מתייחסות לזוג כחשודים בטרור, ומאז העלו את רמת הכוננות בארגנטינה לרמה גבוהה מאד.

מספרי הדרכונים נרשמו כאבודים או כגנובים על ידי בעליהם תחת שמות שונים, המספרים הללו היו מסומנים על ידי רשויות הגבול הארגנטינאי כחשודים.

לאחר שבני הזוג, שהגיעו מספרד, באו לשדה התעופה הבינלאומי אזייזה - הבינו הארגנטינאים ששני החשודים חמקו להם והצליחו להערים על רשות ההגירה.

הדבר הוביל לחקירה יחד עם משטרת ישראל, כך על פי פרסומים בתקשורת הארגנטינאית, ולמעצרם של שני האיראנים על ידי האגף למלחמה בטרור של סוכנות המודיעין הפדרלית של ארגנטינה, הטלפונים והמצלמה שלהם הוחרמו.

בתחילה חשדו הרשויות שהדרכונים נגנבו, אך לאחר מכן הגיעו למסקנה כי הם מזויפים לאחר שמצאו טעויות כתיב בעברית רבות על המסמכים הרשמיים.

האירוע הנוכחי, שמדיר שינה מעיני הארגנטינאים, מגיע על רקע ציון הפיגוע ב -17 במרץ - 1992 בשגרירות ישראל בבירה הארגנטינית.

בפיגוע ההתאבדות נרצחו 29 בני אדם ונפצעו 242, והוא בוצע על ידי ארגון ג'יהאד איסלאמי שנתמך על ידי איראן.

גורמים בארגנטינה מציינים, כך על פי הדיווח באתר i24, כי למרות שזה דרכונים ישראלים מזויפים - זה לא בהכרח קשור בטרור; זאת מאחר ואזרחים איראנים נוהגים לרכוש דרכונים מזויפים - לא בהכרח עם כוונות נלוזות - אבל כדי לנסוע בקלות רבה יותר.

לא כל האיראנים זכאים להגיש בקשה לדרכונים, ויש מגבלות על אפשרותם של בעלי דרכונים איראניים. הממשלה אינה מתירה רשמית לאזרחים האיראנים להחזיק בדרכון נוסף.

על פי הדיווחים, קל יותר להשיג דרכונים ישראליים מזויפים מאלה של מדינות רבות אחרות, מה שנותן למחזיקים בדרכונים ישראליים אפשרות נסיעה קלה יותר ברחבי העולם.

בנובמבר האחרון נעצרו שלושה איראנים על שימוש בדרכונים ישראלים מזויפים בבולגריה. בשנת 2016 נתפסו באיטליה שלושה אזרחים איראנים עם דרכונים ישראלים מזויפים וגורשו לטורקיה.

באותה שנה נתפס בהודו זוג נשוי עם דרכונים ישראליים מזויפים, כאשר ניסו לעלות על טיסה לארצות הברית, לשם קיוו להגר.

איראנים נתפסו בעבר גם בשדות תעופה ברחבי העולם עם דרכונים מזויפים ממדינות שונות.

איראן ארגנטינה פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד