י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בבירת המדינה

בדרך לביהכנ"ס, הרב ספג: "היהודים לתנור"

ראש הקהילה היהודית בבירת אסטוניה הותקף מילולית בבוקר יום השבת כשצעד עם ילדיו לבית הכנסת | מפאת קדושת השבת הוא דיווח על כך רק בצאתה למשטרה, הטוענת כי זיהתה את האיש ותבוא עמו חשבון | גירסה אחרת שמדווחת במדינה, הרב התלונן בפני שוטרים שהיו בקרבת מקום, אך הם התעלמו | ראש הממשלה ושר הפנים גינו

בדרך לביהכנ"ס, הרב ספג: "היהודים לתנור"
חרדי עם טלית. אילוסטרציה צילום: ליאור מזרחי, פלאש 90

האנטישמיות הגיעה לאסטוניה? הרב שמואל קוט, ראש הקהילה היהודית ושליח הרבי מליובאוויטש במדינה, הותקף מילולית בשבת בדרכו לבית הכנסת בעיר טאלין בירת אסטוניה, כך מדווחים כמה אתרי חדשות במדינה.

לדברי חבריו של שליח חב"ד הרב קוט, שפרסמו על כך ברשתות החברתיות, גבר צרח לעבר הרב ומשפחתו אמירות אנטישמיות בעודו צועד עמם ברחוב.

התקשורת באסטוניה דיווחה, כי "הסיבה שהרב קוט לא דיווח על האירוע מיד היא שזה קרה בשבת, והאירוע דווח למשטרה, אשר בודקת את המקרה".

עוד דווח באסטוניה, כי המשטרה כתבה בהודעתה, "אנחנו היינו בקשר עם הרב מוקדם יותר היום (ראשון), ואנחנו אוספים מידע על האירוע, אנחנו זיהינו את התוקף לכאורה ופתחנו בחקירה על פי הסעיף של חוק העונשין על הסתה של שנאה".

"לכל אדם יש את הזכות להרגיש בטוח ברפובליקה של אסטוניה" אמר מפקד המשטרה קאיידו סרניט, "המשטרה לוקחת התקפות מילוליות, כמו גם את הסתה לשנאה ברצינות".

מנגד, מספר אתרים אסטוניים מדווחים כי סיור של המשטרה שעבר ליד הרב, בזמן שנשמעו הצעקות לעברו, לא הגיב לבקשת הרב לעצור את האיש שצעק קריאות אנטישמיות.

על פי הדיווח, האיש צעק לעבר הרב "יהודים לתנור, הייל היטלר", למרבה המזל, התוקף הסתפק בקריאות מילוליות ולא פגע ברב ובילדיו. לאחר הפרסום גינו ראש הממשלה ושר הפנים האסטונים את האירוע ודרשו מהמשטרה למצות את הדין עם התוקף.

תקיפה מילולית אסטוניה הרב שמואל קוט טאלין אנטי אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד