י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
צפו בתיעוד

התחקיר המדאיג של הפיגוע בצומת אריאל

שעות ספורות לאחר הפיגוע המחריד בצומת אריאל, מתפרסמים ממצאים שונים מתחקיר צה"ל, מהם עולה כי חייל שעמד לצד המחבל הנתעב לא ירה לעברו • צפו בתיעוד המחבל מהפיגוע

התחקיר המדאיג של הפיגוע בצומת אריאל
סריקות של צה"ל בכפר ברוקין אחר המחבל שביצע את הפיגוע באריאל צילום: פלאש 90

מתחקיר של צה"ל עולה כי החייל שעמד לצידו של הלוחם סמל-ראשון גל קיידאן הי"ד - לא ביצע ירי לעבר המחבל שנמלט מזירת הפיגוע בצומת אריאל.

עם זאת, לוחם ומפקד שעמדו בצידו השני של הכביש הבחינו בפיגוע, המפקד ירה מספר כדורים לעבר המחבל, אחד מהם פגע בו בכתף - אך המחבל נכנס לרכב הממונע אותו שדד והמשיך בנסיעה לעבר גיתי אבישר.

מאז ביצע המחבל את הפיגוע הנוראי, בו נרצח חייל צה"ל, נפצע באורח אנוש אזרח ונפצע קשה מאוד חייל נוסף, כוחות גדולים מאוד של צה"ל עורכים סריקות נרחבות מאוד לאיתור המחבל שנמלט עם רכבו של אזרח. מאז הפיגוע, ברשתות החברתיות הפלסטיניות נקראו התושבים למחוק את מצלמות האבטחה, וזאת על מנת להקשות על כוחות הביטחון להגיע לנתיב המחבל ובכך לעכב את מעצרו.

בני משפחתו של הרב אחיעד אטינגר שנפצע אנושות בפיגוע בשומרון, סיפרו כי הרב זיהה את הפיגוע, ולמרות שהיה במרחק מה מהמקום הסתובב בחזרה עם רכבו וצמצם טווח לעבר המחבל, תוך שהוא מבצע ירי של ארבעה כדורים בניסיון לנטרל אותו, עד שכדורי המחבל פגעו בו.

בפיגוע נרצח סמל ראשון גל קיידאן הי"ד בן 19 מבאר שבע, לוחם בגדוד תותחנים 334 בחטיבת האש. המנוח הוא הוא בן שלישי להוריו שעלו מברית המועצות. בפיגוע נפצע חייל נוסף שמצבו מוגדר קשה מאוד ונשקפת סכנה לחייו.

פיגוע ירי צומת אריאל סריקות כוחות הביטחון מצלמות אבטחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד