י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
עלה ל-50 מנין הנרצחים

מפחיד: טובח ההמונים ביקר בעבר בישראל

מדיווח של העיתונאי ברק רביד עולה, כי ברנטון טאראנט שרצח 49 מתפללים מוסלמים בטבח המסגדים בניו זילנד, ביקר בעבר בישראל • המשטרה בניו זילנד המליצה לבתי הכנסת במדינה לסגור את השערים 

מפחיד: טובח ההמונים ביקר בעבר בישראל
הרוצח מניו זילנד צילום: POOL New, רויטרס

הטרוריסט ברנטון טאראנט שרצח 49 מתפללים מוסלמים בטבח המסגדים בניו זילנד, ביקר בעבר בישראל.

על פי הדיווח של ברק רביד ב'חדשות 13', הטרוריסט ברנטון טאראנט שרצח כ-50 מתפללים מוסלמים בטבח המסגדים בכרייסטצ'רץ' ביקר בישראל לפני שנתיים וחצי.

מהפרטים עולה כי טרנט נכנס לישראל ב-25 באוקטובר 2016 עם דרכונו האוסטרלי, הוא קיבל בנתב"ג ויזה ל-3 חודשים ושהה בישראל 9 ימים בסך הכל, עוד דווח כי לא היה כל מידע מחשיד לגביו כשהגיע לישראל מיד אחרי ביקור בן כמה ימים בטורקיה.

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' בעקבות הטבח שבו נרצחו 50 בני אדם במסגדים בקרייסטצ'רץ שבניו זילנד - בתי הכנסת נותרו סגורים בשבת.

ברנטון טרנט הוא הרוצח שהגיע למסגד לינווד שבעיר קרייסטצ'רץ', והצליח לרצוח 8 מתפללים, הוא יצא מרכבו וירה על כל מי שנקרה בדרכו. מהגר אפגני בן - 48 הצליח להניס את טרנט, בכך שגרם לו לרדוף אחריו ומנע ממנו להמשיך בטבח במסגד.

לפני כן הצליח הרוצח טרנט לרצוח -42 מתפללים במסגד אחר, המרוחק ק"מ ספורים משם, אחד המתפללים התנפל עליו וניסה להוציא ממנו את נשקו, הוא נורה ופונה לבית החולים, שם מת מפצעיו.

הרוצח צילם את הטבח במצלמת וידאו מיוחדת (GoPRO) שבה משתמשים חובבי ספורט אתגרי, הרשתות החברתיות מנסות להסיר את התיעוד כדי לא לתת לרצוח פרסום, אך ללא הצלחה.

בתוך כך המשטרה בניו זילנד המליצה לבתי הכנסת לסגור את השערים ואכן בשבת בתי הכנסת נשארו סגורים, הרוצח בן - 28 מאוסטרליה, כתב מאמר נגד ההגירה האיסלאמית והחליט לרצוח מוסלמים אך ורק משנאה תהומית בלתי מוסברת, הרוצח הצליח להימלט והמשטרה מחפשת אותו, לאחר הטבח נעצרו מספר חשודים, אך טרם ברור האם הרוצח נעצר.

נציגי מוסדות וארגונים יהודיים מרחבי העולם גינו את הפיגועים. הפדרציה הציונית של אוסטרליה פרסמה באתר האינטרנט שלה הודעה הקוראת ליהודים להקדיש מחשבה למשפחות בשבת. "הלילה סביב שולחנות השבת שלנו, נא להקדיש מחשבה לשכנינו בניו זילנד", נכתב בהודעה.

"כיהודים אנחנו יודעים היטב איך זה לחיות בפחד, הטבח בבית הכנסת "עץ החיים" בפיטסבורג בה נרצחו 11 יהודים עדיין טרי במוחנו, דרשנו פעולה אז, ואנחנו דורשים פעולה עכשיו, הקהילה היהודית עומדת עם הקהילה המוסלמית נגד מעשה הטרור המזעזע הזה ופשעי שנאה בעלי מוטיבציה גזענית".

ניו זילנד פיגוע טרור טבח המונים ביקור בישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד