י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מאסר ממושך

ככה ייעשה למחבל שניסה לרצוח מאבטח

המחבל הנתעב שדקר את המאבטח אשר אלמליח, שבחסדי שמים חייו ניצלו, בכניסה לתחנה המרכזית בירושלים, נשפט לעשרים ושתיים שנות מאסר כמו גם פיצוי כספי בסך מאתיים אלף שקלים

ככה ייעשה למחבל שניסה לרצוח מאבטח
המחבל יאסין אבו אלקרעה בבית המשפט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שנה לאחר שדקר מאבטח בכניסה לתחנה המרכזית בירושלים, בית משפט המחוז בירושלים גזר עונש מאסר למשך 22 שנה ופיצוי משמעותי לאשר אלמליח שניצל.

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר לפני זמן קצר (שני) 22 שנות מאסר על המחבל יאסין אבו אלקרעה וכן פיצוי כספי בסך 200 אלף ש"ח לנפגע העבירה, לאחר שזה הורשע בניסיון רצח.

הפיגוע אירע בכ"ב כסלו תשע"ח, כיממה לאחר הכרזתו ההיסטורית של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ, על ירושלים כבירת מדינת ישראל. כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', המחבל הגיע לעמדת הבידוק הביטחוני בכניסה לתחנה המרכזית בירושלים, שלף סכין ודקר את המאבטח אשר אלמליח שניצב במקום.

המחבל נמלט, נוטרל ונעצר על ידי המשטרה. אשר פונה לבית החולים שערי צדק במצב קשה ואושפז במחלקה לטיפול נמרץ כשהוא מורדם ומונשם. מצבו ידע עליות ומורדות ואף הוגדר בשלב מסוים כקריטי, אך בחסדי שמים, לאחר כחודש וחצי הוא התאושש והחל בהליך שיקומי.

עו"ד שגיב עוזרי, מפרקליטות מחוז ירושלים אמר כי "גזר הדין שניתן מבטא את ההכרה בכך שיש להטיל ענישה מחמירה על כל מי שבוחר ליטול חלק במעשי טרור ופגיעה בחפים מפשע על רקע לאומני". עוד אמר "אנו מחזקים את ידי המאבטח אשר חייו ניצלו אך בנס, לאחר שהנאשם נעץ את הסכין בחוזקה בחזהו, שעה שמנע את כניסתו של הנאשם לתחנה המרכזית ובכך סיכל את מטרתו הקטלנית של הנאשם להרוג כמה שיותר יהודים".

דוברות זקאדוברות זקא
זירת הפיגוע

שבוע וחצי לאחר הפיגוע, בעוד אשר נאבק על חייו, בנו אופק קיבל על עצמו לשמור יהדות אצל המקובל רבי דב קוק מטבריה. "זה לא אדם - זה אוייב. זו אכזריות שאין כדוגמתה" התבטא הרב קוק על המחבל. אופק קיבל על עצמו להניח תפילין, לשמור שבת ולהכניס את היהדות לחייו בכל רמ"ח אבריו. הצדיק הרב דב קוק התבטא ואמר כי "דקירה בלב מרמזת לנו כי יש להתקדש ולהיטהר ולבקש 'וטהר ליבנו לעובדך באמת".

פיגוע דקירה אשר אלמליח מאסר בפועל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד