י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מחפשים מורה פרטי? כך תעשו זאת נכון

הגעתם למסקנה שאתם צריכים מורה פרטי? בעידן הטכנולוגי של היום, גם אם אתם לא מכירים מורה פרטי וגם אם לא קיבלתם המלצה ממישהו, ניתן לפנות לרשת האינטרנט ולחפש מורה פרטי כמעט לכל תחום • כדי לגשר על הפער של חוסר ההיכרות עם המורה, אספנו מספר טיפים חשובים שיקלו על הבחירה ויגדילו את הסיכוי לבחירת המורה המתאים עבורכם

מחפשים מורה פרטי? כך תעשו זאת נכון
מורה פרטי צילום: pixsabay

הגעתם למסקנה שאתם צריכים מורה פרטי?

בעידן הטכנולוגי של היום, גם אם אתם לא מכירים מורה פרטי וגם אם לא קיבלתם המלצה ממישהו, ניתן לפנות לרשת האינטרנט ולחפש מורה פרטי כמעט לכל תחום.

כדי לגשר על הפער של חוסר ההיכרות עם המורה, אספנו מספר טיפים חשובים שיקלו על הבחירה ויגדילו את הסיכוי לבחירת המורה המתאים עבורכם. 

המלצות תלמידים

באתרים שמציגים פרופילים של מורים פרטיים, יוצגו כמעט בכל המקרים המלצות של תלמידים קודמים. חשוב מאוד לעבור לעומק על ההמלצות שקיבל המורה. כדאי לחפש המלצות מפורטות שבאמת מסבירות מה הסיבה שהמורה מומלץ ולבדוק האם הלמידה עם המורה אכן הביאה לשיפור משמעותי בהישגים.

בשיחה הראשונית עם המורה, מומלץ לבקש לדבר עם מספר תלמידים קודמים ולשאול אותם שאלות נוספות שמעניינות אתכם. 

נסיון בקבוצת הגיל הרלוונטית

כמובן שחשוב לבדוק מה הניסיון של המורה - כמה שנים הוא מלמד, כמה תלמידים לימד ועוד. בנוסף, חשוב במיוחד לבדוק מה הניסיון של המורה בלימוד קבוצת הגיל והרמה שאליה אתם משתייכים - יש הבדל גדול מאוד בשיטת הלימוד ובגישה בין הגילאים השונים של התלמידים. 

תוכנית עבודה

במידה ואתם מעוניינים בשיעורים פרטיים לאורך זמן, לדוגמא שיעורים פרטיים במתמטיקה כהכנה לבגרות או מעבר הקבצה, חשוב לבחור במורה שעובד עם תוכנית עבודה מסודרת שבה יש מעקב אחר שלבי ההתקדמות וכן לודא שהמורה זמין לכל אורך התקופה.

כדאי לבדוק מול המורה איך מתנהלת הלמידה בשיעור עצמו, ולא פחות חשוב, בין השיעורים - האם המורה נותן משימות ושיעורי בית, האם הוא זמין לעזרה ושאלות בין השיעורים. 

בלימודי שפות - מורה פרטי דובר שפת אם

אם ברצונכם ללמוד או לשפר שפה, הכי טוב יהיה לעשות זאת בעזרת מורה שדובר את השפה מלידה.
בשפות שונות יש ניואנסים רבים, חלקם מאוד קשים לאבחנה עבור מישהו שאינו דובר השפה מלידה.

טיפ חשוב נוסף הוא לבקש מהמורה שהשיעור עצמו וכל ההתקשרות ביניכם יועברו בשפה שברצונכם ללמוד - בצורה זו תוכלו לתרגל את השפה כל הזמן. 

שיעורי אונליין

בניגוד למה שהיה בעבר, ובעקבות ההתקדמות הטכנולוגית, שיעורי האונליין מועברים ברמה מאוד גבוהה.

שיעורים פרטיים המועברים דרך המחשב יכולים לחסוך לכם זמן יקר בהגעה אל ומהמורה. בהרבה מקרים, ניתן לקבוע שיעור בהתראה מאוד קצרה.

מורים ותלמידים רבים הבינו את פוטנציאל בשיעורי האונליין ולכן, אם גם אתם חושבים ששיעורי אונליין יכולים להיות אופציה ושתרצו לנסות זאת, בדקו שהמורה מעביר שיעורים פרטיים דרך המחשב ושיש לו את כל העזרים הדרושים. 

מחיר

הרבה מאוד תלמידים בודקים קודם את המחיר של השיעור ומחליטים בעיקר לפי פרמטר זה. כמובן שהמחיר הינו שיקול חשוב אבל מצד שני, מורים טובים, גם אם קצת יותר יקרים, יקנו לכם יסודות טובים וילמדו אתכם איך ללמוד לבד ולתרגל - ואז בהחלט יתכן שתצטרכו פחות שיעורים ותשלמו פחות. 

זכרו!

הדבר הכי חשוב בלמידה עם מורה פרטי דווקא קשור לגישה ולהשקעה של התלמיד.

אם תגיעו מפוקסים ועירניים לשיעורים, תשקיעו, תתרגלו ותעבדו קשה בשיעורים וביניהם - השיפור יהיה גדול ומהיר יותר. 

בהצלחה

 

מורה לימודים תלמידים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד