י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מטעמים מהקנטינה

האסירים חגגו בר מצווה • התפריט היה מפתיע

עולה מטורקיה שנכלא בישראל וגילה את יהדותו בכלא, חגג בליל שבת האחרונה את בר המצווה שלו באיחור ניכר • מה שהכי מפתיע, הוא התפריט המגוון והעשיר שנרכש כולו בקנטינה של הכלא

האסירים חגגו בר מצווה • התפריט היה מפתיע
שולחן ערוך בשמחה צילום: pixabay

חגיגת בר מצווה 'מפוארת' נערכה בליל שבת האחרונה, במקום הכי פחות צפוי ובאיחור ניכר של שנים רבות. המזון שפיאר את השולחנות, נרכש בקנטינה.

בבית הסוהר רימונים, מרצה את עונשו יהודי עולה מטורקיה, שהורשע בעבירות אלימות ונשפט למאסר ממושך. במהלך שהותו בכלא, גילה את האור שביהדות וחזר בתשובה.

לאחר שהתחזק, לבקשתו, הועבר לאגף התורני, שם שוהים כ-100 שומרי תורה ומצוות. בסוף השבוע האחרון, הוא חגג יום הולדת 73 מאחורי סורג ובריח.

בשבוע האחרון, כך סיפרו אסירים ל'בחדרי חרדים', האסיר סיפר בהתרגשות ובדמעות לחבריו באגף, כי עד שנעצר לא ידע מה זה עיקרי היהדות ולא ידע מה זה סידור תפילה. עד כדי כך הוא ומשפחתו היו רחוקים מהיהדות, שבגיל 13 לא חגג בר מצווה ולא הניח תפילין. האסיר הקשיש התגאה וסיפר כי היום הוא כבר לומד תורה.

חבריו לאגף, החליטו להפתיע אותו. בהתרגשות רבה ותוך שמירת סוד מפניו, הכינו קינוחים ורכשו מאכלים, כמובן תוך שמירה על מגבלות בית הכלא למוצרים שניתן לרכוש בקנטינה.

ומה בתפריט? רולדות שוקולד ועוגות מסולת, קוגל תפוח אדמה ואטריות, ארבעס ובעבלעך, קוקטייל פירות ובנוסף גם רכשו פופקורן ופיצוחים למיניהם, במבה ביסלי וחטיפים נוספים.

בליל שבת ניתן האות, השולחנות בחדר האוכל נערכו, האוכל שנרכש והוכן על ידי האסירים הונח על השולחנות וחתן בר המצווה זומן לחגיגה באיחור ניכר של יותר מיובל שנים. האסיר הודה לכל האסירים על הסעודה שנפלאה שהכינו עבורו ובדמעות הודה להם.

בחדר האוכל שהוסב לאולם שמחות זמני, פצחו האסירים בריקודים, הניפו את חתן השמחה על כתפיהם וחגגו את בר המצווה המוזרה אך המרגשת כאחד.

עמותת "דרור למשפחה" שמסייעת למשפחות האסירים מסרה ל'בחדרי חרדים', כי אירועים מהסוג הזה גורמים לאהבת חברים וקירוב רחוקים. "ההתרגשות והרוממות שהורגשה בזמן ההכנות, ניתן היה לחוש גם מחוץ לכותלי הכלא".

כמובן, שבאגף הדתי אין טלפונים סלולרים כמו באגפים הביטחוניים, ובטח שהאירוע לא תועד במצלמות כמו בכל בר מצווה אחרת, מפאת קדושת השבת.

אגף תורני כלא רימונים בר מצווה חוזר בתשובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד