ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
חש ברע ופונה באמבולנס

דרמה בתיק 3000: עד המדינה חזר בו ונעצר

דרמה משמעותית נרשמת הערב בתיק הצוללות: עד המדינה מיקי גנור חזר בו מעדותו ונעצר על ידי חוקרי להב 433 • גנור חש ברע ופונה באמצעות אמבולנס לבית החולים

דרמה בתיק 3000: עד המדינה חזר בו ונעצר
מיקי גנור צילום: מוטי קמחי, פלאש 90

התפתחות דרמטית בתיק הצוללות, לאחר שהיום (שלישי) הגיע למשרדי להב 433, מיקי גנור, עד המדינה בתיק 3000, ובאופן מפתיע ביקש לשנות מהגרסה שמסר במהלך חקירת הפרשה.

בעקבות כך,  גנור נחקר באזהרה ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ). בעקבות הדברים, כך נמסר הערב ממשטרת ישראל, כי המשטרה ופרקליטות המדינה ישקלו האם יש מקום לבטל את הסכם עד המדינה שנחתם עמו.

בתום החקירה במשרדי להב 433 בלוד, מיקי גנור חש ברע ופונה באמצעות אמבולנס מגן דוד אדום לבית החולים לבדיקות.

במהלך חקירתו הודיעו לו החוקרים "אתה עצור" ומחר בשעה 11:00 יובא גנור לבית משפט השלום בראשון לציון, שם המשטרה תבקש להאריך את מעצרו בהתאם לצרכי החקירה.

גנור אמר לחוקרים "לא שיחדתי איש. כל התשלומים שהועברו למעורבים בתיק היו עבור שירותים מקצועיים ובהם שירותי ייעוץ. אמרתי בעבר כי מדובר בשוחד רק בגלל הלחץ האדיר שהופעל עליי ויישרתי קו עם הנרטיב המשטרתי".

על פי הדיווח של אביעד גליקמן ב'חדשות 13', גנור אמר לחוקרים "אני לא יכול לחיות עם האמירה ששיחדתי, לא כלפיי ולא כלפי אחרים. זה עניין של הפרקליטות שהם יפרשנו את הדברים. קשה לי לחיות עם המונח שוחד. קשה לי להוציא את המילה הזו מהפה. אני לא מבקש שום דבר. זו העמדה שלי שלא קשורה לשום דבר אחר".

עם זאת, על פי הדיווח של ג'וש בריינר ב'הארץ', במשטרה עומדים על כך שהתיק חזק ואיתן ושיש ראיות חזקות נגד כלל המעורבים בפרשה גם בלעדיי העדות של גנור. על פי המשטרה, גנור מסר כ-50 עדויות במשטרה שמפלילות את המעורבים בתיק.

בעקבות החזרה מהעדות של גנור, שוקלים במשטרה לעצור אותו בחשד לשיבוש הליכי חקירה. במידה והסכם עד המדינה איתו יבוטל, העדויות שמסר במהלך חקירותיו, ישמשו לרעתו - כך סוכם בהסכם עד המדינה עליו חתם.

עורכי הדין של גנור, נפגשו אתמול עם ליאת בן ארי פרקליטת מיסוי וכלכלה, שם טענו כי יש לו פרטים נוספים למסור.

כאמור, היום הוא הגיע והודיע כי הוא חוזר בו מעדותו. לטענת גנור, מסר גרסאות תחת לחצים. לדבריו, מעולם לא נתן שוחד, ובמידה והועברו כספים היה זה באופן חוקי.

מהמשטרה נמסר כי בהמשך להודעה הנוגעת למיקי גנור עד המדינה בתיק 3000 ובקשתו לשנות מהגרסה שמסר במהלך חקירת הפרשה. החשוד נעצר והוא יובא מחר בשעה 11:00 לבית משפט השלום בראשון לציון לדיון בעניינו. המשטרה תבקש להאריך את מעצרו בהתאם לצרכי החקירה.

מ'כחול לבן' נמסר בתגובה לפרסומים על ההתפתחות החדשה בפרשת הצוללות: "פרשת השחיתות הביטחונית הגדולה בתולדות המדינה מתחילה להתבהר. יש לתת חסינות מלאה לעד המדינה גנור כדי שיספר את כל הידוע לו על מסלול העברת הכסף לראש הממשלה, לבן דודו שמרון ולמקורביו".

"אין ספק שהחלטת עד המדינה הערב הושפעה מהגילויים החמורים הנוגעים לתשלומי העתק שקיבל נתניהו בעסקה, ולקשר של בני משפחתו לעסקה וכעת אין מנוס מפתיחת חקירה חדשה, רחבה ויסודית של כלל המעורבים. עלינו למתוח קו ברור כנגד כל שחיתות ובטח שהיא נוגעת בקודש קודשי הביטחון - הנשק האסטרטגי של ישראל", טענו בכחול לבן.

פרשת הצוללות, היא חקירה פלילית שנוהלה על ידי יחידת להב 433 של משטרת ישראל מאז פברואר 2017 ובמסגרתה נחקר חשד להטיית מכרזים הקשורים לרכש צוללות מסדרת דולפין AIP וספינות סער 6 מחברת "טיסנקרופ" הגרמנית, בשנים 2009–2017.

בנובמבר 2018 הודיעה המשטרה על סיום חקירתה בפרשה, ופרסמה את עמדתה כי נמצאו ראיות להעמדה לדין של שישה מהנחקרים: אלי מרום, אבריאל בר יוסף, שי ברוש, אליעזר זנדברג ודוד שרן על עבירות שוחד, מרמה והלבנת הון ואת דוד שמרון על עבירות מרמה והלבנת הון. 

כבר ביולי 2017 עצרה המשטרה לחקירה שישה אנשים, ובהם איש העסקים מיקי גנור, עשרה ימים מאוחר יותר חתם מיקי גנור על הסכם עד מדינה בפרשה. לפי ההסכם ייגזר על גנור עונש של שנת מאסר בפועל וקנס בסך עשרה מיליון ש"ח. 

מיקי גנור תיק 3000 פרשת הצוללות עד מדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד