י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
יד קשה נגד הפורעים

ליל פורים סוער בעיר התורה: 15 עצורים

המשטרה נוקטת יד קשה השנה במיוחד ויצאה לאכיפה מאסיבית של שמירת הסדר הציבורי, וכן להגן על הציבור מפני נפצים וזיקוקים | בבני ברק וברמת גן נעצרו 16 נערים שסיכנו את הציבור והמספר הולך ועולה • עוד ממה שקורה בעיר התורה: נער נפצע בפניו מנפץ

ליל פורים סוער בעיר התורה: 15 עצורים
אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

"חייב איניש לבסומי בפוריא עד דלא ידע בין ארור המן לברוך מרדכי" (מגילה דף ז, ב), מאמר זה הוא המקור לאחד הדינים היסודיים של פורים. עם זאת, גם בפורים אסור להחזיק או להצית נפצים מסוכנים או להשתולל ולהפר את הסדר הציבורי. 

בשבועות האחרונים בעיקר, פעלה משטרת ישראל בכל רחבי הארץ על מנת לתפוס, להחרים ולהשמיד נפצים מסוכנים, שגם גרמו לפגיעות בנפש. במסגרת כך נעצרו לא מעט חשודים שנפתח נגדם הליך פלילי.

גם במהלך יום הפורים, פרוסים השוטרים על מנת לאכוף את החוק ולשמור על חיי האזרחים, עד כה עצרה המשטרה 15 נערים רק בעיר בני ברק לבדה.

מהראשונים שנעצרו, היו שני נערים, בעקבות כוורות זיקוקים רבים שעל פי החשד הציתו בצומת הרחובות אברהם בן דוד ועוזיאל בבני ברק.

בנוסף, חשוד בן 16 מבני ברק נעצר לאחר שניסה להפעיל כוורת זיקוקים, כמו כן נעצר נער בן 17 בבני ברק, בחשד להפרת הסדר הציבורי בעיר. עוד נעצר בן 16 בגין זריקת חזיזים וסיכון עוברי אורח ברמת גן.

באחד האירועים, נפגע נער באורח קל כתוצאה מנפץ שהתפוצץ ברחוב הגר"א בבני ברק. חובשים מתנדבים של 'איחוד הצלה' סניף בני ברק העניקו לו סיוע ראשוני.

יוני צדוק חובש 'איחוד הצלה' סיפר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי בנער כבן 17 עם פגיעה בפניו. הנער לדברי חבריו נפגע מנפץ שהתפוצץ".

כאמור סך הכל נעצרו ברחבי עיר התורה 15 נערים על ידי שוטרי מרחב דן הפועלים לשמר את הסדר הציבורי ובטחון התושבים.

"משטרת ישראל ערוכה לחגיגות הפורים ופועלת להבטחת שלומם וביטחונם של המשתתפים. יחד עם זאת נדגיש ונחדד כי ננקוט באפס סובלנות כלפי אלו שיבקשו להפר את הסדר הציבורי. כמו כן, המשטרה קוראת לציבור לנהוג בזהירות ולהישמר מפני הסכנות הנשקפות משימוש במשחקים אסורים וחומרים מסוכנים" נמסר.

נפצים מסוכנים מעצר חשודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד