י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
אחרי 52 שנים

הכרה בריבונותה של ישראל על רמת הגולן

הנשיא האמריקני משגר מחווה מיוחדת לרוה"מ בנימין נתניהו, ימים ספורים לפני שהאחרון מגיע לפגישה עמו בבית הלבן: ארה"ב תכיר בריבונותה של ישראל על רמת הגולן לראשונה מאז 1967 (ששת הימים) • רוה"מ שוחח בטלפון עם הנשיא והודה לו: "עשית היסטוריה"

הכרה בריבונותה של ישראל על רמת הגולן
טראמפ ונתניהו צילום: Avi Ohayon/GPO

ימים ספורים לפני יציאתו של רוה"מ לוושינגטון למפגש בבית הלבן עם הנשיא האמריקאי, שצפוי לתת לו כבוד מלכים ולספק לו את תמונת הניצחון לקראת הבחירות הקרבות, וכן יום לאחר פגישתם של נתניהו ומזכיר המדינה האמריקנית מייק פומפאו בירושלים, במסגרתה דנו השניים בנושאי הליבה הקשורים לביטחונה של ישראל וביניהם, איראן וחיזבאללה. וכמו"כ דנו על היחסים המתהדקים בין הממשל בישראל לוושינגטון.

נשיא ארה"ב דולנד טראמפ מצייץ היום (חמישי) בחשבון הטוויטר שלו : "אחרי 52 שנים, הגיע העת להכרה אמריקנית בריבונותה המלאה של ישראל על רמת הגולן". בהמשך מנה טראמפ את הסיבות לדעתו, להכרה האמריקנית "ריבונות ישראלית על רמת הגולן, חשובה ביותר ברמה הביטחונית והאסטרטגית וכן חשובה מאוד לשמירת היציבות באזור". 

כזכור, ישראל כבשה את רמת הגולן מסוריה במלחמת ששת הימים (1967) וסיפחה רשמית את השטח ב -1981. אך סיפוח זה לא הוכר על ידי הקהילה הבינלאומית, אשר רואה בגולן שטח כבוש והישובים הישראלים שם אינם חוקיים לפי המשפט הבינלאומי.

הכרזתו של טראמפ היא ניצחון גדול לראש הממשלה נתניהו, שעומד פחות משלושה שבועות לפני הבחירות, כשהצהרת הנשיא בדבר ריבונותה של ישראל ברמת הגולן, נחשבת להישג מדיני גדול של רוה"מ.

 

המערכת הפוליטית לא נשארה אדישה להכרזתו של הנשיא טראמפ:

נתניהו צייץ בחשבון הטוויטר שלו: ‏"תודה לך הנשיא טראמפ, ההכרה בריבונות ישראל בגולן - צעד אמיץ".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בהצהרה המשותפת עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו לאחר הכרזת הנשיא טראמפ: "יש לנו כאן נס פורים - הנשיא טראמפ עשה היסטוריה, הוא הכיר בריבונות של ישראל על הגולן, בשעה שאיראן מנסה להשתמש בגולן כפלטפורמה להשמיד את ישראל. אנחנו מציינים את נס פורים, שלפני 2,500 שנה העם היהודי ניצח את אלה שניסו להשמידו, פרסים אחרים, והיום כמו שהם נכשלו אז, גם הפעם הם יכשלו, בין השאר תודות לתמיכה הכבירה של ארה"ב ושל נשיא שלא היה חבר גדול ממנו בתולדותינו".

יו״ר הכנסת יולי אדלשטיין הגיב לדברי הנשיא על רקע חג הפורים: "‫ליהודים הייתה אורה ושמחה וששון ויקר!‬ ‫38 שנים אחרי שהכנסת חוקקה את החוק להחלת הריבונות הישראלית בגולן, ואחרי מאמצים גדולים בזירה הבינלאומית, הגיע הזמן להכרה אמריקנית. ‬הנשיא טראמפ - תודה!‬".

שר החוץ, ישראל כץ גם כן הגיב לדברי הנשיא טראמפ: "אני מברך על הודעתו של הנשיא טראמפ על הכרה צפויה של ארה״ב בריבונות ישראל בגולן, כמעט 40 שנה לאחר שנמשלת בגין קיבלה את ההחלטה ההסטורית.
הכרה אמריקאית בריבונות הישראלית תחזק את בטחון ישראל ואת מעמדה באזור, תהווה תגובה לתוקפנות האירנית מסוריה ותשלח ומסר ברור לאסד שמעניק לה את חסותו. תודה לך טראמפ".

גדעון סער בתגובה: "‏הודעת הנשיא טראמפ הערב להכיר בריבונות ישראל על הגולן היא הישג מדיני חשוב נוסף למדיניות ממשלת הליכוד בראשות נתניהו. היא באה אחרי העברת שגרירות ארה״ב לירושלים והחלטת טראמפ לבטל את הסכם הגרעין עם איראן. ב-9 באפריל חשוב לבחור בדרך שהוכיחה כי היא מחזקת את ישראל - הדרך של הליכוד".

רמת הגולן הבית הלבן בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד