י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
פרשת המניות

נתניהו: "פרקליטי יתבעו את גנץ ויעלון" • צפו

בשבוע האחרון מנהלים אנשי 'כחול לבן' קמפיין אגרסיבי נגד רוה"מ ומאשימים אותו במכירת מניות של חברה הקשורה לחברה המייצרת צוללות בגרמניה • נתניהו הגיב דקות לפני כניסת השבת: "זאת עלילת דם שאסור לעבור עליה לסדר היום"

נתניהו: "פרקליטי יתבעו את גנץ ויעלון" • צפו
בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעקבות הקמפיין שמנהלים ב'כחול לבן' בפרשת הצוללות המחודשת וקריאתם לפתוח בחקירה נוספת כנגד ראש הממשלה בעקבו פרשת המניות. ראש הממשלה יוצא במתקפה והודיע כי הורה לפרקליטיו לתבוע את גנץ ויעלון על 'הוצאת דיבה'.

בסרטון ששיגר דקות לפני כניסת השבת אמר ראש הממשלה נתניהו; "הקריאה 'בוגד' כנגדי מצידם של לפיד, יעלון וגנץ היא הסתה חמורה. זאת עלילת דם שאסור לעבור עליה לסדר היום. לכן הנחתי את פרקליטי לתבוע את בני גנץ ובוגי יעלון על הוצאת דיבה. אם ללפיד לא הייתה חסינות הייתי תובע גם אותו".

"השקרים של לפיד, גנץ ויעלון, הם חציית קו אדום בנושאים הרגישים ביותר לביטחון המדינה. הם מוכנים להפיץ עלי כל עלילה שפלה כדי לעלות עצמם לשלטון", ציין נתניהו שהציג את גרסתו לפרשית הצוללות המתחדשת. "אין כל קשר בין המניות שמכרתי לבין רכש הצוללות שהיו שנים לאחר מכן, על הרכש הזה החליט הקבינט אך ורק משיקולי המדינה".

"כשהייתי חבר כנסת ולא חבר ממשלה השקעתי בחברה פרטית שמייצרת טכנולגיה יחודית: היא לא מייצרת צוללות והיא גם לא מייצרת פלדה; מכרתי את המניות בחברה ב-2010, שזה שנה וחצי לפני שישראל חתמה על רכישת הצוללת הראשונה בכהונתי זאת", הוסיף נתניהו.

נתניהו טען עוד כי קומץ ישראלים בלבד יודעים את כל האמת סביב רכישת הצוללות וכן את אישור הרכישה ומצרים "אחד מהם הוא היועץ המשפטי לממשלה והוא קבע כי פעלתי בענייניות ובמקצועיות בעניין רכש הצוללות שלנו ושל המצרים".

ראש הממשלה תקף עוד את חברי כחול לבן כשאמר; "לפיד, יעלון וגנץ מוכנים לסכן את ביטחון מדינת ישראל בנושא רגיש מעין כמוהו, כי הם יודעים שאני לא יכול לשתף אתכם בכל העובדות. בכל שנותי בפוליטיקה לא ראיתי הפקרות כזו. לפיד יעלון וגנץ הם לא שמאל - הם שמאל חלש".

מ'כחול לבן' הרשמית, סירבו להגיב. אך חה"כ יאיר לפיד פנה לראש הממשלה באמצעות סרטון וידאו ששיגר לרשת ובא אמר: "‏ביבי, תתבע אותי. אני מודיע לך חגיגית, אני מסיר את חסינותי. מפני ששנינו יודעים שבסרטון ששיגרת הערב היו אינסוף שקרים. אתה יודע היטב שלא קראנו לך בוגד בפרשת הצוללות, מעניין שזו המילה הראשונה שקפצה לך לראש".

בנימין נתניהו פרשת הצוללות יאיר לפיד בני גנץ בוגי יעלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד