י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"אסור לסתום להם את הפה"

עימות חריף בין שרת המשפטים למנדלבליט

"מה שאת מציעה זה בעצם ששר או שהממשלה תפעל בניגוד לחוק. מי שמוסמך לקבוע לממשלה מה חוקי ומה לא זה רק היועץ", כך מנדלבליט לשרה שקד, שלא נשארה חייבת: "זו סמכות שלקחתם לעצמכם. אי אפשר להמשיך להתנהל ככה"

עימות חריף בין שרת המשפטים למנדלבליט
מנדלבליט צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90

מחלוקת חריפה התגלעה לאחרונה בין שרת המשפטים אילת שקד והיועמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט, לאור כוונתה של שקד בקדנציה הבאה לאפשר ייצוג נפרד לממשלה בפני בג"ץ במידה והיועץ מסרב להגן על עמדת הממשלה. בשיחה בין השניים השבוע בנוכחות צוותיהם נשמעו חילופי הדברים הקשים הללו, כך חשף לראשונה הכתב ירון אברהם ב'ערוץ 12'.

הוא הציג ב'חדשות סוף השבוע' ציטוטים מאותה שיחה קשה בין השניים:

מנדלבליט: "ההצעה שלך תפגע במעמד היועץ ובשלטון החוק. רק היועץ המשפטי הוא המוסמך לקבוע מה הדין ואיזו עמדה תוצג בפני בית המשפט. ככה זה עבד מאז ומעולם. ואני תמיד עובד עם השרים ביחד, רק כשכלו כל הקיצין לא ייצגתי וזה קרה פעמים בודדות בשלוש שנים".

שרת המשפטים שקד: "זה נכון אתה עובד עם השרים בצורה טובה, אבל היו כבר יועצים אחרים. המצב שבו שרים לא יכולים להביא את עמדתם בפני בית המשפט, גם במקרים חריגים הוא בלתי נסבל. אם יש מחלוקת בין שר ליועץ משפטי חייבים לתת לשר אפשרות להציג את הקייס שלו בפני בית המשפט. אסור לסתום להם את הפה".

מנדלבליט: "מה שאת מציעה זה בעצם ששר או שהממשלה תפעל בניגוד לחוק. מי שמוסמך לקבוע לממשלה מה חוקי ומה לא זה רק היועץ".

שקד: "החוק לא הסמיך את היועצים המשפטיים בשום מקום לקבוע מה חוקי ומה לא. בטח שהם לא מוסמכים לומר מה סביר ומה לא. זו סמכות שלקחתם לעצמכם. אי אפשר להמשיך להתנהל ככה".

שרת המשפטים איילת שקד אביחי מנדלבליט עימות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד