י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מדוע לבצע בדק בית לפני רכישת דירה?

מזל טוב! החלטתם לרכוש דירה חדשה אחרי הרבה לבטים ואחרי הרבה מחשבה מצאתם את הבית המושלם ואתם רוצים לרכוש אותו • לפני שאתם מבצעים את הרכישה הסופית של הבית שלכם חשוב מאוד להיות מודעים האם יש ליקויים הנדסיים או בעיות מבניות בבית

מדוע לבצע בדק בית לפני רכישת דירה?
ליקויים בדירה צילום: סאגה בדק בית

מזל טוב! החלטתם לרכוש דירה חדשה אחרי הרבה לבטים ואחרי הרבה מחשבה מצאתם את הבית המושלם ואתם רוצים לרכוש אותו. לפני שאתם מבצעים את הרכישה הסופית של הבית שלכם חשוב מאוד להיות מודעים האם יש ליקויים הנדסיים או בעיות מבניות בבית. ביצוע בדק בית לפני רכישת דירה הוא חובה לכל מי שרוכש דירה חדשה. ביצוע בדק בית זה יכול לאפשר לכם לדעת איזה דירה אתם רוכשים והאם יש בה ליקויים שונים. לאחר קבלת תוצאות הבדיקה תוכלו לדעת האם אתם צריכים לבקש שיתקנו את הליקויים והאם אתם יכולים לדרוש הוזלה משמעותית במחיר בשל ליקויים אלו.

בדק בית לפני רכישת דירה – מה זה כולל?

ביצוע בדק בית לפני רכישת דירה כולל קודם כל הזמנה של מהנדס מקצועי ופרקטי שיבדוק את כל הדירה ואת כל הרכיבים ההנדסיים ואת מערכת החשמל והצנרת בה על מנת לבדוק האם יש ליקויים. יש ליקויים כמו רטיבות או עובש שקל מאוד לזהות גם אם אתה לא מהנדס. ליקויים אחרים שקשורים למבנה ההנדסי של הדירה – כמות המשקל שהיא יכולה לשאת ולחוזק המבני שלה הם ליקויים שרק מהנדס מקצועי ומיומן יכול לזהות ושלאדם רגיל יהיה קשה לזהות לבד.

בדק בית לפני רכישת דירה – איך זה יחסוך לכם כסף?

כאשר אתם מבצעים בדק בית לפני רכישת דירה אתם יכולים לחסוך לעצמכם הרבה מאוד כסף. בדיוק כמו שלוקחים רכב לבדיקה במוסך לפני שקונים אותו כך גם צריך לבדוק בית לפני שרוכשים אותו. בדיקה של בית לפני רכישה שלו יכולה לחסוך לכם כסף רב ולאפשר לכם לדעת מראש האם אתם קונים בית שיש בו הרבה ליקויים ודורש הרבה מאוד תיקונים והשקעה כספית או האם אתם קונים בית שלא דורש תחזוקה רבה לפני המעבר אליו. לאחר ביצוע הבדיקה אם יתגלו בבית ליקויים תוכלו לדרוש ממי שמוכר לכם אותה לתקן את הליקויים או להפחית באופן משמעותי ממחיר הקנייה שלה כך שיהיה לכם כסף לבצע את התיקונים לבד.

בדק בית לפני רכישת דירה – למה חשוב לעשות זאת?

הבחירה לבצע בדק בית לפני רכישת דירה היא חשובה מאוד. בחיים אין הבטחות ואי אפשר לסמוך על אנשים אחרים בעיניים עצומות. זה שאומרים לכם שאין תקלות או ליקויים בדירה זה לא אומר שזו האמת, מה גם שלעיתים בעלי הדירה לא מודעים בעצמם לליקויים שיש בדירה. קנייה של דירה היא אחת ההוצאות הכספיות הגדולות ביותר שיש בחיים וכאשר אתם רוצים לקנות דירה חשוב לבדוק אותה באופן יסודי ולוודא שאתם אכן קונים דירה איכותית וראויה למגורים.

בדק בית לפני רכישת דירה – מי עושה זאת?

כאשר אתם רוצים לבצע בדק בית לפני רכישת דירה חשוב לפנות למהנדס מומחה ומורשה שיעשה זאת עבורכם. מהנדס מקצועי יודע לבצע בדיקות לאיכות הבנייה של בתים ודירות מכל הבחינות כולל מבחינה הנדסית, מבחינת החשמל ומבחינת הצנרת. המהנדס ידע לומר לכם מה הבעיות שיש בדירה ומה דרגת החומרה שלהן. כאשר הבעיות המבניות בדירה הן חמורות מאוד כדאי לכם לשקול ברצינות האם לקנות את הדירה או לא. ככל שיש בדירה יותר ליקויים כך פחות כדאי ומשתלם לקנות אותה במחיר גבוה. ההתלבטות איזה דירה לקנות לא צריכה להיות מלווה בפשרה על הביטחון בדירה ועל האיכות שלה. כאשר אתם מוצאים דירה שאתם רוצים לקנות כדאי לכם לברר שהיא אכן דירה איכותית ובטוחה למגורים ושאין בה ליקויים שונים.

 

בדיקה דיור חדש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד