י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ראש הממשלה נטולת סמכות

שתי מדינות נוספות יעבירו השגרירות לירושלים?

למרות שראש ממשלת רומניה הודיעה על העברת השגרירות מתל אביב לירושלים, להצהרתה אין תוקף | לעומתה, נשיא הונדורס שמחזיק בסמכות זו, הודיע כי יפתח נציגות דיפלומטית בבירת ישראל ובאופן מיידי

שתי מדינות נוספות יעבירו השגרירות לירושלים?
נשיא הונדורס עם נתניהו צילום: קובי גדעון, פלאש 90

כשבועיים לפני הבחירות: ראש הממשלה בנימין נתניהו נחת היום (ראשון) בוושינגטון בירת ארה"ב, לקראת נאום בכינוס השדולה למען ישראל איפא"ק וגם ייפגש לארוחה נשיאותית עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בבית הלבן. 

אלא שזה לא הכל. אחרי ההפתעה עם הכרת ארה"ב בריבונות ישראל על רמת הגולן, נתניהו רושם וי נוסף כאשר ראש ממשלת רומניה הגב' ויוריקה דנצ'ילה הודיעה בנאומה בועידת איפא"ק כי רומניה תעביר את השגרירות שלה מתל אביב לירושלים.

היא סיפרה כי ההחלטה התקבלה בממשלה בבירה בוקרשט וכי היא התקבלה בתמימות דעים. 

אלא שכפי שבישראל הבג"צ הינו בעל הכוח העליון במדינה, ברומניה מי שמחליט בנושא מדיניות החוץ הוא נשיא המדינה קלאוס יוהאניס שכבר הצהיר בעבר כי הוא מתנגד להעברת השגרירות בישראל. הרי שלהצהרתה של ראש הממשלה אין שום משמעות עד אשר תיישר קו עם הנשיא ואולי תצליח לשכנעו לשנות את דעתו. אולם יצוין רומניה הינה הראשונה מבין מדינות האיחוד האירופי להצהיר על כך רשמית.

ולא רק רומניה, נשיא הונדורס, חואן אורלנדו הרננדז, נאם גם הוא בכינוס איפא"ק והצהיר כי "הונדורס תפתח נציגות דיפלומטית ושגרירות בבירת ישראל, ירושלים באופן מיידי".

זאת לצד הצהרות מפי ראשי ממשלות שעדיין לא העבירו באופן רשמי ובינתיים רק הצהירו. אחד מהם הינו נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו, שהצהיר לפני כשלושה חודשים כי יעביר את שגרירות ברזיל בישראל לירושלים. בראיון הראשון לאחר שנכנס לתפקידו הוסיף הנשיא הברזילאי כי ההחלטה התקבלה כי "זה רק עניין של מתי היא תיושם". 

ראש ממשלת ליטא סאוליוס סקוורניאליס הכריז בשבוע שעבר כי אם יזכה בבחירות לנשיאות ישקול להעביר את שגרירות ארצו מתל אביב לירושלים. לדבריו "הדבר יאותת לארצות הברית שאנחנו ידידים לא רק במילים. זה גם יחזק את הקשר עם ישראלי".

 

הונדרוס העברת שגרירות לירושלים רומניה איפא''ק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד