י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"יש עתיד עם 30 מנדטים"

מקלב חשף: "בליכוד מודאגים מאוד" • צפו

בכנס פתיחת מטה 'דגל התורה' בעיר ביתר עילית, הביע מקלב את החשש כי תקום ממשלת שמאל בהנהגתם של בני גנץ ויאיר לפיד. בדבריו, חשף מקלב שיחה שקיים עם בכיר ברשימת הליכוד אשר הביע בפניו חשש זהה: "אנחנו מודאגים מאוד - אין שום ביטחון לקונסטלציה הפוליטית"

מקלב חשף: "בליכוד מודאגים מאוד" • צפו
אורי מקלב צילום: Yehuda Haim/Flash90

16 יום לפני הבחירות ובעקבות הסקרים שהתפרסמו, מהם עולה כי חלק ממפלגות הימין המרכיבות כיום את הקואליציה אינן עוברות את אחוז החסימה ובשלך כך קיימת אפשרות סבירה להקמת ממשלה בראשותם של גנץ ולפיד. חה"כ מקלב מתריע מהסכנה "זה יהיה כמו 'יש עתיד' רק עם שלושים מנדטים".

בכנס פתיחת מטה 'דגל התורה' בעיר ביתר עילית אמר חה"כ אורי מקלב כי "במערכה הזו הקונסטלציה הפוליטית היא מאוד לא ברורה, אומרים את זה כולם", מקלב חשף בכנס שיחה עם שר בכיר בליכוד "היום דיבר איתי שר בכיר מהמקומות הגבוהים בליכוד, אמרתי לו שאנחנו מודאגים. אז הוא השיב לי "אנחנו מודאגים מאוד" אין שום ביטחון לקונסטלציה הפוליטית".

מקלב הסביר לנוכחים כי, "צריך לדעת שהחיבור בין לפיד לגנץ טרף את הקלפים ועשה שינוי במפה הפוליטית, אבל וודאי שהמשמעות לגבינו חמורה ביותר, מבחינת המצב זה 'יש עתיד' עם שלושים מנדטים או יותר, המשמעות שלנו היא לא רק המנדטים".

מקלב הוסיף ופירט את ההתחרשויות הפוליטיות האפשריות ביום שאחרי הבחירות ובעת הרכבת הממשלה כשהוא מציג שלוש אפשרויות; הראשונה, הקמת קואליציה זהה "אבל איך שלא יהיה, יהיה בעייתי מאוד איך להרכיב את זה ומה ההשפעה של האחרים". אפשרות השנייה אומר מקלב, הוא חיבור פוליטי עם מפלגת 'שמאל מרכז' כגון 'כחול לבן' או העובדה שלטענת מקלב "החשש הוא הרבה יותר גדול כשמפלגת השלטון הליכוד תצטרך להרכיב קואליציה עם מפלגה אחרת שנמצאת מחוץ לגוש, יהיו לכך וודאי משמעותית".

האפשרות השלישית אותה מעלה חה"כ מקלב בפני משתתפי הכינוס היא: "חס וחלילה שמישהו שלא נמצא היום ירכיב את הממשלה, יש לנו קושי מאוד גדול, יש משמעויות מאוד ברורות גם למיקום שלך בתוך הקואליציה הבאה. אנחנו רוצים להיות המפלגה השנייה בגודלה בקואליציה, אבל כיום יש פער גדול מאוד בין השיח לבין מה שיכול לקרות במוצאי הבחירות".

אורי מקלב יש עתיד הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד