י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

כך תשקיעו נכון בקרן נאמנות

בשעה טובה החלטתם לעשות מעשה ולהשקיע בקרן נאמנות במקום לתת לכסף לשבת סתם בבנק • אין ספק שמדובר בהחלטה נבונה, אך ישנם חלקים בתהליך שמוטב להכיר מראש בכדי לבצע את כל הצעדים שבו על הצד הטוב ביותר

כך תשקיעו נכון בקרן נאמנות
השקעות צילום: pixsabay

בשעה טובה החלטתם לעשות מעשה ולהשקיע בקרן נאמנות במקום לתת לכסף לשבת סתם בבנק. אין ספק שמדובר בהחלטה נבונה, אך ישנם חלקים בתהליך שמוטב להכיר מראש בכדי לבצע את כל הצעדים שבו על הצד הטוב ביותר.

הנה מספר מושגים שחשוב מאד שתכירו:

  • קרן נאמנות – מדובר במכשיר פיננסי פופולרי שבמסגרתו משקיעים יחידים וחברות בניירות ערך, כאשר הרווחים (או ההפסדים) מחולקים לפי השקעתם היחסית.
  • מנהל הקרן – קרנות נאמנות מנוהלות על ידי מנהל קרן, שהוא האדם האחראי על קבלת ההחלטות הנוגעות בהשקעה. במקביל למנהל הקרן פועלים גם ועדת השקעות ודירקטוריון, אשר מתכנסים תקופתית כדי לפקח על החלטותיו של מנהל הקרן.
  • נאמן – נאמן הקרן הינו למעשה חברה שתפקידה להחזיק בנכסי הקרן עבור בעלי היחידות, ולפקח על פעילותו של מנהל הקרן.

כעת נותר לכם לבחור קרן נאמנות מתאימה. לשם כך קבעו פגישה עם יועץ ההשקעות שלכם, בבנק או בבית ההשקעות. במהלך הפגישה, יועץ ההשקעות יבצע עבורכם אפיון לקוח – פרופיל כלכלי שלכם שייקח בחשבון גורמים כמו הנכונות שלכם לקחת סיכונים כלכליים (כמובן שבמקרים של סיכון גבוה, גם התשואה תהיה גבוהה יותר), הצורך שלכם בנזילות וההון ההתחלתי שלכם.

לאחר ביצוע האפיון יפנה היועץ לחפש עבורכם קרן נאמנות מתאימה, בהתבסס על נתוניכם האישיים ומצב השוק.

למה כדאי לשים לב?

  • עלויות – בהשקעה בקרן נאמנות כרוכות עלויות שונות שעלולות לנגוס בתשואה הסופית שלכם. שימו לב לדמי הניהול שמנהל הקרן גובה מכם, לעמלות הקניה והמכירה שעלולות להצטבר לסכומים נכבדים במקרה של ביצוע פעולות מרובות, וכן לסעיף המיסוי המתחלק לשניים – קרן פטורה/קרן חייבת. דעו שגם קרן פטורה חייבת במס, כשההבדל הוא בכך שהפדיון מתבצע מהקרן ולא מהרווח השוטף.
  • בחירת קרן מתאימה עבורכם – קרנות מסוימות מתמקדות באג"ח ואילו אחרות במט"ח. יש קרנות המושקעות במניות ישראליות ואחרות – במניות בחו"ל. הסתייעו ביועץ ההשקעות שלכם ולימדו את הקטגוריות השונות כדי להיות בטוחים שאתם עושים את הבחירה הנכונה.
  • ייתכן שתתקלו בקרנות "אופנתיות" – קחו בחשבון כי הן עלולות להחליף מדיניות עם חלוף הזמן, ולעתים זה יהיה גם הזמן להחליף אותן בקרן אחרת. חשוב לשמור את היד על הדופק ולהמשיך קשר עם יועץ תיק ההשקעות שלכם בכל עת.
  • בחירת מנהל הקרן – הקפידו לבחור מנהל קרן שאתם מרגישים שתוכלו לבטוח בו. שימו לב לנגישות שלו ועברו על ביצועי הקרנות שניהל בשנים האחרונות כדי להתרשם לא רק מיכולותיו אלא גם מהאופן שבו הוא מתמודד עם נפילות בשוק.

 

 

 

השקעות קרנות ניהול השקעות ניהול פיננסי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד