ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
זעקת הגננות החרדיות

"הורים שמזניחים - פושעים כלפי 30 ילדים"

גננות בהתקפה: "שהורים יתנו לנו קצת יותר קרדיט" • "אולי יש פה הזדמנות לזעוק את הזעקה הזו ולהזכיר להורים, שהם פושעים כלפי הילד שלהם וכלפי עוד 30 ילדים ושתי גננות"

"הורים שמזניחים - פושעים כלפי 30 ילדים"
פעוט בעגלה צילום: pixabay

במאמר שהתפרסם באתר וינט, סיפר ד"ר איתי גל על רופא ילדים ש'עקץ' גננת. הסיפור המדובר הוא על גננת שהזעיקה את ההורים באמצע יום עבודה משום שהילד אינו חש בטוב, ויציאותיו אינן תקינות.

ההורים הגיעו במידית ולקחו את הילד לרופא – שמבחינתו לא ראה דבר. הוא כתב באישור הרפואי, שהוא אינו שופט, והוסיף את המילה תתמודדו!בהדגשת סימני קריאה .

"אנחנו חלילה לא מזלזלים בגננות שעובדות מאוד קשה", אמר ל-ynet  ד"ר בריק, מי שעומד מאחורי הסיפור, "ברור שהעומס שלהם גדול מאוד. אבל אנחנו רואים הרבה מקרים שבהם גננות שולחות ילד הביתה סתם, כשאין סיבה רפואית".

בעקבות פרסום הדברים התעוררה ברשת מהומה וגננות מיהרו להתחיל להגיב, ולתבוע את עלבונן. גם 'בחדרי – נשים' החליטו לדבר עם גננות ולשאול מה דעתן.

"אני קוראת כאלו דברים וממש מתכווצת על מקומי", אומרת בתיה. "אני גננת כבר 15 שנה ברצף ומעולם לא קרה לי שראיתי ילד שרע לו, ובסוף לא היה חולה. לפעמים הגננת רואה דברים שהרופא לא רואה בביקור נקודתי. הילד עצבני, רע לו, נראה סובל".

"לא שהגננת יודעת לאבחן, ולא שהיא רופאה חלילה, אבל היא מכירה היטב את הילד ואת אופי התנהגותו, ואם יש משהו חריג בעיניה, הגיוני שהיא תיידע את ההורים. אני לא רוצה לשפוך כאן כמויות סיפורים על הורים ששולחים מלכתחילה את הילד חולה לגן".

"מה הם חושבים לעצמם, שהילד לא מספר שנתנו לו תרופה בבוקר? ילדים מספרים הכל. אולי יש פה הזדמנות לזעוק את הזעקה הזו ולהזכיר להורים, שהם פושעים כלפי הילד שלהם וכלפי עוד 30 ילדים ושתי גננות – שעלולים להידבק".

גם שושי מצטרפת אליה: "אני רוצה להאמין שאין גננת ששולחת סתם. משעמם לנו נראה לכם? אנחנו נמצאות כאן כדי לעשות את העבודה שלנו על הצד הטוב ביותר. אם הורים היו מבינים מה המשמעות של להתמודד עם ילד שאינו מרגיש טוב, הם לא היו שולחים אותו".

"ילד ישנוני, מתנהג בחוסר נוחות, סובל, לא רק הוא סובל אלא גם הגננות והחברים מסביב. שלא נדבר שאם מדובר בילד שמפתח משהו מדבק, כולנו נתונים לסכנה בנושא, ואת זה שוכחים. אז נכון, אולי לפעמים גננת קוראת לא נכון את המפה, ועל הילד עובר משהו שהוא לא בעייתי מבחינה רפואית, אבל בסופו של דבר היא בן אדם".

"הייתי שמחה שיתנו לנו יותר קרדיט", אומרת גם אסתי. "אנחנו כאן כדי לאהוב, לחבק, ללמד, להיות עם הילדים בזמן שההורים לא נמצאים בבית, ואפשר להתייחס אלינו כאל אמהות אחראיות ולא כאל כאלו שרק מחכות להיפטר מהילדים. אנחנו אוהבות אותם באמת, ולפעמים נראה שאם נתקלנו בקושי מסוים, אנחנו נגד ההורים".

"הרי גננת שמחתלת את אותו ילד מדי יום במשך חצי שנה ברצף – יודעת לראות בבירור כשמשהו שונה מהרגיל. או ילד שהעיניים שלו נראות אחרת, הרי היא מכירה אותו מצוין. היא יודעת מה ההרגלים שלו, מה רמת התיאבון הרגילה שלו, איך הוא ישן- אז אם היא אומרת להורים שמשהו לא תקין, כדאי שיבדקו, וכבר היו מקרים מעולם".

גננות התקפה פשע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד